ماجرای ویدئوی دردناک «سوزاندن کبوتر‌های تعزیه» چه بود؟


ماجرای ویدئوی دردناک «سوزاندن کبوتر‌های تعزیه» چه بود؟

به تازگی فیلمی از سوختن چندین کبوتر در حاشیه یکی از مراسم‌های عزاداری منتشر شده که واکنش‌هایی را درپی داشته است. این ماجرا را پیگیری کرده‌ایم.

مجله مهر: در روز‌های گذشته فیلمی دردناک از سوختن تعدادی کبوتر در حاشیه یکی از مراسم‌های عزاداری محرم در فضای مجازی منتشر شد که واکنش بسیار منفی کاربران را به دنبال داشت.

بررسی خبرنگاران مهر نشان داد که این فیلم اولین بار در فروردین ماه ۱۳۹۱ در فضای مجازی آپلود شده و احتمالا به تاریخی قبل از آن تعلق دارد. کسی که اولین بار این فیلم را منتشر کرده است، مدعی است که این فیلم را در شهر زنجان گرفته و مربوط به عزادارای محرم و تعزیه‌خوانی است. البته برخلاف آنچه که شایعه شده ۷۲ کبوتر آتش زده‌اند این فیلم نشان می‌دهد که تعداد کمی از کبوتر‌ها سهوا به کام مرگ کشیده شده‌اند.

مجید غضنفری مستندساز محیط زیست که برخی رسانه‌ها به نقل از صفحه او در شبکه‌های اجتماعی جزییاتی از این خبر را منتشر کرده بودند در این باره به خبرنگار مهر توضیح می‌دهد: من زمان مشخصی را درباره وقوع این حادثه دردناک اعلام نکرده بودم و چند سال پیش این حادثه رخ داده است.

وی تأکید کرد: قبلا هم که موضوع را پیگیری کردم متوجه شدم سوختن پرندگان نه از روی عمد بلکه بر اثر قصور و اهمال مسئول دکور‌های مراسم و عدم هماهنگی وی با افرادی که وظیفه داشته‌اند چادر‌ها را برای اجرای تعزیه به آتش بکشند به وجود آمده و در واقع قبل از اینکه پرنده‌ها از محوطه خارج شوند، متاسفانه خیمه‌ها را به آتش کشیدند و این پرنده‌ها سوختند.

این مجری برنامه‌های محیط زیستی تلویزیون تأکید کرد: در پیگیری‌هایم متوجه شدم همان زمان هم موضوع منجر به اعتراض مردم شده بود، اما شاید، چون شبکه‌های اجتماعی مثل الان فراگیر نبود در سطح کمتری مطرح شده بود، اما اخیراً در این باره حاشیه‌سازی‌های بسیاری شد.

غضنفری تأکید کرد: آن موقع خود مردم و اهالی و … اعتراض کرده بودند، ولی چون حادثه سهوی بوده اساساً کسی کاری نمی‌توانسته بکند و چادر‌ها هم که شعله می‌گیرد آن‌قدر حرارت دارد که از دست کسی کاری بر نمی‌آمده، اما همان زمان برخورد‌هایی هم با مسببین این کار انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟