6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین در شهر تهران فعال هستند


6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین در شهر تهران فعال هستند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی: یک هزار و 250 اتوبوس دو کابین در 10 خط داریم که همیشه هزار دستگاه آن فعال و مابقی همواره در حال بازسازی و پشتیبانی هستند.

پیمان سنندجی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین هم اکنون در تهران فعال هستند افزود: برای اینکه شرایط ایده آلی در بحث ناوگان اتوبوسرانی پایتخت داشته باشیم نیازمند 9 هزار دستگاه اتوبوس زیر 8 سال ساخت هستیم، این در حالی است که اکنون 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس داریم که نیمی از آنها عمرشان از ده سال بیشتر است.
وی با بیان اینکه وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران نامطلوب است گفت: مردم از این حوزه رضایت ندارند چون اتوبوس ها شلوغ هستند و از فرسودگی رنج می برند این درحالی است که شماری از همین اتوبوس ها حتی کولر هم ندارند.
سنندجی درباره روند نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: آخرین باری که اقدام به خرید اتوبوس بی آر تی کردیم در سال 90 با 200 اتوبوس بود و بقیه اتوبوس های خریداری شده مربوط به سال 1387 است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: اگر مصوبه هیات وزیران را بابت فرسودگی درنظر بگیریم به عبارتی نزدیک به 700 دستگاه در سالهای 87 و 80 خریداری شدند و اینها فرسوده محسوب می شوند اما به علت اینکه خوب نگهداری شده اند به رغم اینکه سن آنها طبق مصوبه فرسوده است ، اما قابلیت کارکرد دارند.
سنندجی تصریح کرد: اتوبوس زمانی فعال نامیده می شود که هم کار کند و هم پشتیبانی داشته باشد.
وی ادامه داد: براساس مصوبه ای که امسال ابلاغ شد قرار بود 50 درصد هزینه های اتوبوس را از محل صرفه جویی تامین، 30 درصد را بهره برداران وام بگیرند و 20 درصد هم بعنوان پیش پرداخت تامین شود اما متاسفانه تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است .
سنندجی با بیان اینکه متوسط سن ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران ده سال است گفت: بزودی شهرداری تهران 13 دستگاه اتوبوس دو کابین را وارد ناوگان خواهد کرد و بخش خصوصی نیز در حال خرید 50 دستگاه اتوبوس تک کابین است ضمن اینکه تعدادی خط داریم که می توان از روش حمل و نقلی با مینی بوس استفاده کرد که امیدواریم در شش ماهه دوم سال شرایط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کمی بهبود یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری