همه آچه باید در مورد سلف و کارت تغذیه دانشگاه بدانید


همه آچه باید در مورد سلف و کارت تغذیه دانشگاه بدانید

نتیجه کنکور مشخص شد و هر دانشجویی می‌داند که قرار است بر صندلی کدام دانشگاه بنشیند؛ یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان حدیدالورود در کنار خوابگاه و رفت‌ و آمد، تغذیه در دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارت دانشجویی برای هر دانشجو به منزله هویت او به حساب می‌آید و ورود و خروج، گرفتن کارت اتوبوس و رزرو غذا در دانشگاه با همین کارت صورت می‌گیرد. در همان جلسه معارفه، کارت دانشجویی خودتان را تحویل بگیرید و تا پایان تحصیلات مقطع کارشناسی، آن را همراه داشته باشید. اگر خدا خواست و به مقطع تحصیلات تکمیلی راه پیدا کردید، باید کارت جدیدتان را از آموزش دانشکده تحویل بگیرید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای گرفتن کارت، مدام از این اتاق به آن اتاق مراجعه نکنید. حواستان باشد که کارتتان را گم نکنید زیرا صدور مجدد کارت زمان و هزینه شما را هدر می‌دهد.

غذا را از قبل رزرو کنید

در طول هفته اگربخواهید از غذای دانشگاه استفاده کنید باید به سایت تغذیه و رفاه دانشگاهتان مراجعه کنید و وعده‌هایی را که غذا می‌خواهید را رزرو کنید.البته ورود به این سایت برای شما دشوار نیست شماره دانشجویی‌تان، نام کاربری و کد ملی شما، رمز عبور به این سایت به شمار می‌آید.این سایت در بیشتر دانشگاه‌ها به همین طریق برنامه ریزی شده‌است.

این امکان را دارید که اعتبارتان را به‌صورت اینترنتی افزایش دهید و برای این کار نیز به یک کارت‌بانکی عضو شبکه شتاب، داشتن رمز دوم، ccv2 و تاریخ انقضای کارت نیاز دارید. اگر کارتتان رمز دوم ندارد می‌توانید از همین الان اقدام کنید و آن را از دستگاه شتاب بگیرید

باید ۷۲ ساعت قبل غذا را رزرو کنید. البته ازآنجاکه برخی از دانشگاه‌ها چند مدل غذا سرو می‌کنند، امکان تغییر نوع غذا هم برای شما وجود دارد. البته برنامه غذایی هم در پنل دانشجو و هم در صفحه رزرو درج شده است.

بیش از یک وعده غذا نمی‌توانید رزرو کنید

اصولاً دانشجویان حواس پرت تعدادشان کم نیست. اگر شما هم جزو این گروه هستید و یادتان رفت، غذا رزرو کنید، می‌توانید از سلف دانشگاه غذا بخرید. اما قیمت آن دو برابر حالت رزرو است. باید همه تلاشتان را انجام دهید که با همان غذایی که به شما می‌دهند، سیر شوید، زیرا امکان رزرو بیش از یک پرس غذا وجود ندارد و درنهایت اگر بازهم گرسنه ماندید، می‌توانید روی غذای دوستانتان حساب بازکنید.

قیمت غذای دانشگاه مصوبه صندوق رفاه است

خیلی برای دانشگاه‌تان حرف‌وحدیث درست نکنید که قیمت غذا بالا است و یا کیفیت آن پایین است. قیمت غذاها کاملاً قانونی است و بر اساس مصوبه صندوق رفاه تعیین‌شده است و کیفیت آن هم هر چند وقت یکبار توسط کارشناسان بهداشت سنجیده می‌شود.

چه خوابگاهی باشید و چه نباشید دانشگاه تنها در روزهای آموزشی به شما نهار می‌دهد و خبری از شام نیست. اما دانشجویان خوابگاهی وضعیت بهتری دارند. شام و صبحانه نیز برای آنها سرو می‌شود، اما آنها هم باید آن را از قبل رزرو کنند البته اگر همراه شام، صبحانه را هم برایتان آوردند، آن را نخورید زیرا برخی دانشگاه‌ها وعده صبحانه را با شام توزیع می‌کنند و آن‌وقت صبح ها گرسنه می‌مانید.

انتهای پیام/4087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد