یک خبر امدادی برای نیم میلیون سرباز


یک خبر امدادی برای نیم میلیون سرباز

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه آموزش امداد و کمک های اولیه به سالانه 500 تا 600 هزار مشمول خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش مشرق، تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر و ستاد کل نیروهای مسلح با حضور دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی - فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت و مدیران حوزه آموزش در دو مجموعه هلال احمر و ستاد کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

فوت ۴ زائر ایرانی در ایام تشریق

کارخانه داروسازی هلال احمر ایران+عکس

دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در این نشست، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، یکی از وظایف مهم و خطیر جمعیت هلال احمر را مطابق اساسنامه و سند برنامه ششم توسعه، گسترش آموزش های همگانی در جامعه عنوان کرد که بر عهده این جمعیت قرار گرفته است.

پیوندی با بیان اینکه کشور ایران با وجود اقلیم زیبا، همواره آبستن حوادث فراوانی بوده و در آینده نیز ممکن است باشد، افزود: یکی از راه های پیشنهادی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ارائه آموزش های همگانی و پیشگیری از وقوع حوادث است که در کشورهای حادثه خیز همچون ایران این رویکرد می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به مردم، وظیفه جمعیت هلال احمر است اما هلال احمر به تنهایی و بدون کمک سایر ارگان ها نمی تواند این رسالت مهم را محقق کند بنابراین در گام اول، این جمعیت با ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش سالانه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار مشمول خدمت سربازی که وارد سیستم نظام وظیفه و یا فرایند معافیت از خدمت می شوند، تفاهم نامه همکاری امضا می کند.

پیوندی افزود: سربازان وظیفه براساس این تفاهم نامه، دوره های ۴۰ تا ۵۰ ساعته امداد و کمک های اولیه را در دوره بدو خدمت خود می گذارنند تا بتوانند در طول دوره خدمت و پس از آن در صورت نیاز به خود، خانواده و جامعه خدمت و امدادرسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حال حاضر در دانشگاه ها و مدارس کشور، طرح دادرس را اجرا می کند، تاکید کرد: اگر بتوانم این آموزش ها را در جامعه به درستی گسترش دهیم، مردم جامعه در بحث پیشگیری از حوادث توانمند شده بنابراین خسارات ناشی از حوادث به شدت کاهش پیدا می کند.

رئیس جمعیت هلال احمر، رسالت این جمعیت را گستراندن آموزش های امدادی در سطح شهر ها و روستاها و در میان تمامی مردم اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و .... عنوان و تاکید کرد: تمامی مردم جامعه، در بحث آموزش های همگانی، جامعه هدف ما هستند چراکه در سالهای گذشته موضوع ارائه آموزش های امداد و کمک‌های اولیه در جامعه جدی گرفته نشده و تنها کمتر از ۱۰ درصد مردم برای رویارویی با حوادث آمادگی دارند که این میزان در مقابل میزان خطرپذیری کشور، ناچیز بوده و می طلبد با نگاه جدی تر و تعامل و همکاری نزدیک تر تمامی ارگان های مسئول، مردم عزیزمان را در هر نقطه ای که هستند مصون و محفوظ نگاه داشته و برای مقابله با انواع حوادث، آماده و توانمند سازیم.

به گزارش هلال احمر-وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه الگو و نمونه خوبی از عملکرد هلال احمر برای ارائه به سایر ارگان ها باشد و در نهایت بتوانیم تمام جامعه را با این آموزش ها آشنا کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر کاظم شریفی - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از دیرباز در عرصه ارائه آموزش های همگانی تحت عنوان آموزش عمومی امداد و کمک های اولیه پیشتاز بوده است، گفت: طی چند سال گذشته این آموزش ها تحت عنوان آموزش‌های آمادگی در مخاطرات ارائه شده است که مفهوم آن قدری متفاوت است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از هموطنان از آموزش کمک های اولیه بهره می برند، عنوان کرد: اجرای طرح دادرس(دانش آموز آماده در مخاطرات) از سال ۹۱ در زمینه ارائه آموزش های امدادی به دانش آموزان در نظر گرفته شد که در این زمینه ۳۰۰ هزار نفر به صورت سالانه از این خدمات بهره مند شده اند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه از ۲ سال گذشته آموزش پیشگیری از مخاطرات به مرحله اجرا درآمده است، بیان کرد: بر اساس این آموزش ها، در تلاشیم تا خانواده ها را برای مقابله با مخاطرات آماده کنیم که در این زمینه و به بیش از ۲۷۰ هزار نفر آموزش های غیر حضوری ارائه شده است و ۵۰۰ هزار خانوار نیز از آموزش های لازم برخوردار شده اند.

وی به مصوبه هیئت دولت در زمینه تکلیف هلال احمر در زمینه آموزش مقابله با حوادث و سوانح اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر مکلف به تدوین طرح جامع و تدوین نقش دستگاه ها است و این تفاهم نامه مقدمه ای برای ارائه آموزش های فراگیر است که مهمترین گروه مد نظر ما سربازان وظیفه هستند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر