معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها


معرفی قوی ترین تفنگ انفرادی + تفنگ های عجیب جاسوس ها  در اینبخش قوی‌ترین سلاح های انفرادی رابه شـما معرفی میکنیم. سلاح هایی کـه با در دست داشتن آنها میتوانید بـه خوبی از پس هدف های تان برآیید، این سلاح ها قدرت های فوق العاده ای دارند ودر عین حال قابلیت حمل سهولت را نیز دارا هستند، بـه علاوه این سلاح ها، اسلحه های عجیب و مخوف جاسوس ها را نیز بشما...

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

معرفی قوی ترین تفنگ انفرادی + تفنگ های عجیب جاسوس ها

در اینبخش قوی‌ترین سلاح های انفرادی رابه شـما معرفی میکنیم. سلاح هایی کـه با در دست داشتن آنها میتوانید بـه خوبی از پس هدف های تان برآیید، این سلاح ها قدرت های فوق العاده ای دارند ودر عین حال قابلیت حمل سهولت را نیز دارا هستند، بـه علاوه این سلاح ها، اسلحه های عجیب و مخوف جاسوس ها را نیز بشما معرفی میکنیم. با پارس ناز همراه بمانید.

سلاح های انفرادی از بهترین سلاح هایی هستند کـه می‌توانند جان یک فرد را در مقابل دشمنانش نجات دهند. بهمین دلیل اسـت کـه ارتش ها بیش از هر نوع سلاح دیگری روی سلاح های انفرادی خود سرمایه گذاری می‌کنند. بدین ترتیب تصمیم‌گیری در مورد این‌کـه بهترین سلاح انفرادی گرم ساخته شده تا کنون چـه سلاحی اسـت کار دشواری می‌باشد.

یوزی ساب

در ساخت اسلحه انفرادی خودکار یوزی از پیچ های تلکسوپی استفاده شده اسـت کـه این موضوع باعث شده کـه خشاب در درون سیستم شلیک تفنگ قرار گرفته و بدین ترتیب طول اسلحه بـه میزان قابل توجهی کاهش یابد. درسال ۱۹۴۰، یک سرگرد اسراییلی بنام یوزی گال، اولین نمونه مسلسل دستی انفرادی یوزی را ساخت. این مسلسل خودکار را میتوان برای نیروهای پیاده در میدان نبرد یا در حملات انفرادی بکار برد.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

این سلاح انفرادی با وزن ۳٫۵ کیلو گرم و طول ۶۷ سانتیمتری خود در بیش از ۹۰ ارتش دنیا بکار گرفته شده اسـت و یکی از معدود مسلسل هایی اسـت کـه می‌توان روی آن صدا خفه کن نصب کرد. یوزی میتواند ۶۰۰ گلوله را در دقیقه شلیک کند و خشاب های آن از ۱۰ تا ۵۰ گلوله متغیر می‌باشد.

کلت ام ۱۹۱۱ برونینگ

این سلاح انفرادی و کمری شگفت انگیز بخاطر سیستم برگشتی «عقب نشینی هنگام شلیک» خاص خود شناخته میشود کـه مهم‌ترین ویژگی این کلت بـه شمار می‌آید. این سلاح کمری نیرومند در دوران جنگ های جهانی اول و دوم و همین طور جنگ ویتنام و کره مورد استفاده فراوان قرار گرفته و یکی از سلاح های کمری اصلی افسران آمریکایی بود. طراحی کلت ام ۱۹۱۱ نیز توسط جان براونینگ کـه یکی از معروف ترین طراحان اسلحه ایالات متحده می باشد.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

درسال ۱۹۱۱ انجام گرفته اسـت. مدل قدیمی این کلت ، برونینگ ۱۹۰۰ نام داشت و امروزه نیز حتی در رقابت های تیراندازی غیرنظامی نیز بهترین انتخاب محسوب می‌شود. کلت برونینگ ۱۹۱۱ سبک ترین سلاح کمری جهان «۱٫۱۰۵ کیلو گرم با خشاب خالی» بوده اما در زمره یکی از خطرناک ترین سلاح های انفرادی قرار دارد. خشاب این کلت ۷ گلوله کالیبر با خشاب ۰٫۴۵ را در خود جای میدهد.

مسلسل ام جی ۴ هکلر و کخ

این سلاح خودکار فوق العاده توسط کمپانی معروف آلمانی هکلر و کخ طراحی و ساخته شده اسـت. ام جی ۴ یک سلاح نسبتاً سبک «با توجه بـه قدرت و نوع آن» اسـت کـه گلوله ای ۵٫۵۶ میلیمتری داشته و از سال ۲۰۰۵ جای گزین سلاح انفرادی ام جی ۳ با گلوله ۷٫۶۲ میلیمتری شده اسـت.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

طراحی این سلاح دستی طوری اسـت کـه بسیار ایمن و کارآمد بوده و حتی در شرایط دشوار نبرد نیز برتری خاصی بـه دارنده این سلاح میدهد. وزن این سلاح در نمونه های مختلف حدود ۶ کیلو گرم اسـت. نمونه های مختلف این سلاح انفرادی قدرت شلیک ۷۷۵ تا ۹۲۰ گلوله در دقیقه را دارند.

آ کا ۴۷ کالاشنیکف

سلاح انفرادی آ کا ۴۷ یک اسلحه خودکار با سیستم گازی اسـت کـه توسط یک اسلحه ساز افسانه ای روسی بنام میخاییل کالاشنیکف درسال ۱۹۴۷ طراحی و ساخته شده اسـت. سیستم آتش انتخابی این مسلسل باعث شده کـه بتوان بـه صورت نیمه خودکار و یا خودکار ازآن استفاده کرد. اولین نمونه های این سلاح قابلیت تا شو نداشته و کاملاً فلزی بود.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

این سلاح بدلیل سبکی و قدرت مانور فراوان و هم چنین کاربردی بودن آن در شرایط سخت بعنوان محبوب ترین سلاح انفرادی در بین ارتش های جهان شناخته می‌شود. خشاب این اسلحه از ۵ تا ۷۵ گلوله متغیر بوده و کالیبر اصلی آن ۷٫۶۲ میلی متر اسـت، هر چند کالیبرهای متفاوت دیگری ازآن نیز وجوددارد.

اسلحه کمری گلاک کالیبر ۰٫۴۵

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

این اسلحه کمری در ابتدا توسط مهندسی بـه ارنست دورهام طراحی و ساخته شده و علیرغم کوتاه و سبک بودن از قدرت بالایی برخوردار اسـت. بدنه لوله و نوک اسلحه کمری گلاک طوری طراحی شده کـه امکان انفجار آن بسیار ناچیز اسـت و ماشه آن نیز با تماس و فشار بسیار کمی عمل می‌کند. وزن گلوله اصلی این تپانچه تنها ۱۳ گرم بود.

تفنگ تهاجمی اچ کی ۴۱۶ اَی ۵

این مسلسل حیرت آور نیز از ساخته های کمپانی اسلحه سازی هکلر و کخ درسال ۲۰۰۴ اسـت. این سلاح نیز از حمله مسلسل های نیرومند با طول لوله کم بـه شمار آمده و نمونه های مختلفی ازآن توسط نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته اسـت. وزن نمونه های مختلف این اسلحه انفرادی بین ۳ تا ۴ کیلو گرم متغیر اسـت.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

اچ کی ۴۱۶ توان شلیک ۷۰۰ تا ۹۰۰ گلوله در دقیقه را دارد و دارای خشاب های ۲۰، ۳۰ و ۱۰۰ گلوله ای اسـت. وزن این سلاح بین ۳ تا ۴ کیلو گرم متفاوت بوده و بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ گلوله در دقیقه شلیک خواهد کرد. خشاب این سلاح نیز ۲۰،۳۰ یا ۱۰۰ گلوله ای می‌باشد و جالب این‌کـه در عملیات دستگیری و قتل بن لادن، نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده از این سلاح استفاده نمودند.

کلت عقاب صحرا

کلت نیمه اتوماتیک عقاب صحرا دارای طراحی منحصر بفرد و فوق العاده ای اسـت کـه ازآن میان میتوان بـه شعله پوش بزرگ و لوله سه گوش اشاره کرد. طراحی اولیه این کلت نیز توسط یک کمپانی اسلحه سازی اسراییلی انجام گرفته اسـت و طول کلی آن در بلندترین نمونه بـه ۳۷٫۵ نیم سانتیمتر می‌رسد.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

وزن کلت عثاب صحرا کمتر از ۲ کیلو گرم بوده و بر اساس نمونه سلاح کالیبر آن کمی متفاوت اسـت. خشاب های این اسلحه از ۷ تا ۹ گلوله در نسخه های متفاوت تشکیل شده اسـت و برد مفید آن نیز بـه ۲۰۰ متر میرسد.

روولور اسمیت و وسون

تیم رولوور سبک وزن و پر کاربرد توسط کمپانی اسلحه سازی اسمیت و وسون طراحی و ساخته شده اسـت ودر هر هر شرایطی امکان بهترین هدفگیری و تیراندازی را برای دارنده خود فراهم می آورد.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

بهمین دلیل این سلاح کمری در بین نیروهای نظامی و پلیس های سراسر جهان سلاحی محبوب اسـت. وزن این سلاح کمر از یک کیلو گرم بوده و سیلندر آن ۶ گلوله را در خود جای می‌دهد.

تفنگ تک تیراندازی ای اس ۵۰

این سلاح انفرادی خودکار در واقع بعنوان سلاحی برای تیراندازی دقیق از راه دور استفاده می‌شود و ساخت کمپانی Accuracy International می‌باشد. تک تیراندازان میتوانند از فاصله های دور با استفاده از گلوله های آتشزا و انفجاری با دقتی حیرت انگیز علیه افراد دشمن و تجهیزات انها استفاده کنند. این اسلحه با استفاده از فشار گاز عمل کرده ودر مقایسه با نسخه اولیه از ضربه عقب نشینی کمتری برخوردار اسـت.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

با داشتن یک تکیه گاه اضافی در قسمت قنداق اسلحه کـه توسط دست یا پا نگه داشته میشود و استفاده از پایه های دوگانه ان در زیر لوله، میتوان تیراندازی دقیقی رابا این سلاح نیمه خودکار تجربه کرد. وزن این سلاح انفرادی اعجاب انگیز ۱۲٫۲ کیلو گرم بوده و برد موثر آن نیز بـه ۱٫۸۰۰ متر می‌رسد. علاوه بر تغذیه دستی می‌توان با خشاب های ۵ تا ۱۰ گلوله ای این اسلحه را تغذیه نمود.

تفنگ با گلوله هدایت شونده

این سلاح تک تیرانداز بسیار دقیق از مسافت های دور تا برد موثرحدود ۱ کیلومتر طراحی شده و برای ساخت آن از تکنولوژی قفل موشکی و جت های جنگنده استفاده شده اسـت. با استفاده از این سلاح دیگر اشتباه در هدفگیری بـه هر دلیلی، از بین خواهد رفت. سرعت گلوله این تفنگ بـه ۳۲ کیلومتر بر ثانیه خواهد رسید.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

این سلاح انفرادی علاوه بر استفاده توسط تک تیراندازان ماهر، مورد استفاده افرادی کـه بـه شکار میپردازند نیز قرار می‌گیرد زیرا از دقت بالایی برخوردار بوده و گلوله ان قابلیت هدایت دارد. حتی این اسلحه توانایی متصل شده بـه شبکه های محلی برای گرد آوری اطلاعات و استفاده از آنها در روند شلیک بـه اهداف را داراست.

اسلحه های عجیب و مخوف جاسوس ها

در مسیر عزیمت برای ترور یک دشمن سیاسی، یکی از جاسوسان کره شمالی، در حالی تن بـه دستگیری داد کـه از او تعدادی سلاح مخفی، از جمله دو اسلحه خودکار شکل کشف و ضبط گردید. یکی از این دو اسلحه، در نوک خود مجهز بـه یک سوزن بود کـه از طریق آن زهر بـه قربانی تزریق می شد. ظاهر این اسلحه بـه گونه ای بود کـه هرگز نمی شد بین آن و یک خودکار معمولی تفاوت گذاشت.

اما اسلحه دیگر، قابلیت شلیک گلوله ای زهرآگین را داشت. در نظارت بدنی، یک اسلحه دیگر نیز از او کشف شد کـه ظاهری شبیه بـه چراغ قوه داشت. مقامات امنیتی، پس از امتحان اسلحه مذکور، از دقت و قدرت مرگبار آن حیرت زده شدند. مقامات کره جنوبی، اسلحه تعبیه شده در چراغ قوه را کشفی جدید عنوان نمودند اما اعلام داشتند، کاربرد سلاح های خودکار شکل، مسبوق بـه سابقه بوده اسـت.

موش کور

در دهه ۱۹۴۰ میلادی، «OSS» «مرکز سرویس های استراتژیک ایالات امریکا» سلاحی منفجره موسوم بـه «موش کور» «The Mole» را فراوری کرد. نام مستعار و کنایه آمیز این سلاح «کِیسی جونز» بود؛ کیسی جونز یک مهندس قطار بود کـه در جریان یک حادثه جدیِ راه آهن باعث جلوگیری از مرگ مسافران شد.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

«موش کور» مجهز بـه یک باطری فوتوالکتریکی بود کـه در حین روز شارژ می شد و هنگامیکه در دسترس تاریکی ناگهانی و شدید قرار می‌گرفت بـه یک‌باره منفجر می گشت. این سلاح را در مواضع حساس قطارها جایگذاری می‌کردند و هنگامیکه قطار وارد تونل می شد، بمب بـه صورت خودکار منفجر می گشت. انفجار یک قطار درون تونل، خساراتی بـه مراتب بیشتر از خسارات متحمل شده بخود قطار داشت.

پس از انفجار، تونل بطور کل مسدود می شد و آوار برداری و خارج نمودن بقایای قطار از تونل چندین روز بـه طول می انجامید. بدین ترتیب، امکان استفاده مجدد از خط آهن بطور کل منتفی می شد. «موش کور» قابلیت بهره برداری بـه کمک چاشنی الکتریکی را هم داشت و از این رو، یک سلاح بسیار کارآمد تلقی می شد.

اژدرهای ذغال سنگ

«اژدر ذغال سنگ» بمبی تعبیه شده دریک محفظه آهنین بود کـه برای استتار، درون یک قطعه ذغال سنگ جایگذاری می شد. این بمب را درون بخش انبار ذغال سنگ کشتی مخفی می‌کردند تا هنگام تأمین سوخت، بـه همراه قطعات واقعی ذغال سنگ، درون کوره انداخته شود. طبق معمولً شدت انفجار حاصل ازآن بـه حدی بود کـه کشتی بطور جدی آسیب میدید یا حتی غرق می شد.

این پدیده، اختراع یک مهاجر ایرلندی تبار بنام «توماس اِجوُرث کورتِنای» بود کـه در زمان جنگ های داخلی ایالات امریکا بـه نفع «جنوبی ها» «ایالات مؤتلفه کشور آمریکا» بکار رفت. کورتنای در ابتدا ساکن سنت لوئیس بود اما بخاطر مشکلات مالی بـه بخش های جنوبی کشور آمریکا مهاجرت کرد و بمب مخفی خودرا در اختیار دولت جنوبی قرار داد.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

رییس جمهور وقت دولت مؤتلفه، «جفرسون دیویس»، پس از آشنایی با اژدر ذغال سنگ، بـه شدت شیفته این ایده شد. او بـه کورتنای سمت «مأمور مخفی ویژه» را تفویض نمود و وظیفه کارگذاری این بمب ها در کشتی های نیروهای شمالی را واگذار کرد. تیم تحت سرپرستی کورتنای، بـه کمک این شیوه، ۶۰ کشتی حریف را منهدم کرد کـه یکی از آنها کشتی حامل دریاسالار «دیوید پورتر» بود.

بعد ها، اژدر ذغال سنگ توسط نیروهای نازی مورد استفاده قرار گرفت. در حین ورود بـه شهر نیویورک، بـه کرات مأمورین مخفی نازی در حال حمل بمب های پلاستیکی شبیه بـه ذغال سنگ بازداشت شدند. اینگونه بنظر می‌رسید کـه آنها قصد انتقال این بمب ها بـه کارخانه هایی کـه از سوخت ذغال سنگ استفاده میکردند را داشتند.

نیش زن

اولین تفنگ تعبیه شده درون پوشش خودکار، در حوالی دهه ۱۹۲۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت و پس ازآن، کاربردش در بین جاسوسان رواج یافت. «نیش زن» یا «اِستینگِر» سلاحی بود کـه اولین بار توسط «OSS» معرفی شد. البته بعد ها سازمان سیا نمونه های تکمیل شده تر ازآن را تولید نمود. درست مثل سایر نمونه های «خودکار-تفنگ»، این سلاح برای بُرد نزدیک طراحی شده بودو از گلوله ای بـه کالیبر ۰/۲۲ بهره میگرفت.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

اِستینگِر، یک‌بار مصرف بودو توانایی بارگذاری مجدد گلوله را نداشت، ضمنا از آنجایی کـه از ساختار ماشه ای بهره می‌برد، نمی شد ازآن بلادرنگ استفاده کرد، بهمین خاطر، در دستورالعمل های OSS درج شده بود کـه حتی المقدور استفاده ازآن در مواضع و موقعیت های مخفی و پنهان صورت پذیرد. استینگر OSS را نباید با خودکار-تفنگ های مدرن امروزی مقایسه کرد. نمونه های مدرن این سلاح اولین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی ارائه شد.

این نمونه ها قابلیت گلوله گذاری مجدد داشتند و برای استفاده باید درون یک ابزار تاشو شبیه بـه تفنگ دستی قرار میگرفتند. بخاطر این ساز و کار، «ATF» «دفتر نظارت بر مواد الکلی، تنباکو، اسلحه و مواد منفجره در ایالات امریکا»، این سلاح ها را در رده تفنگ های دستی محاسبه کرد کـه بـه موجب آن امکان خرید و فروش شان، فارغ از کسب مجوزهای لازم برای یک «تفنگ-خودکار» واقعی، میسر گردید.

تفنگ های عصایی

تفنگ های عصایی اولین بار در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی ارائه شدند و پس ازآن رواج یافتند. در ابتدا بازار خرید این سلاح ها بیشتر در اختیار مزرعه دارانی بود کـه قصد داشتند در اسرع وقت با آفات مزارع «اعم از موش، کلاغ و…» مقابله کنند. هم چنین، اسلحه ی مورد اشاره برای غافلگیری سارقان و پیشگیری از سرقت بسیار تاثیرگذار بود. بعد ها، تولید کنندگان اسلحه در ایالات امریکا بـه پتانسیل های این ابزار بعنوان یک سلاح مخفی پی بردند.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

بـه دنبال تصویب قوانین گوناگون در مورد سلاح های مخفی در ایالات مختلف کشور آمریکا، کاربرد ابزارک های عصایی شکل تنوع بیشتر یافت: از فلاسک مخفی شده در عصا گرفته تا میکروسکوپ! بخاطر پتانسیل مخفی سازی بالای تفنگ های عصایی، نهادهای امنیتی-اطلاعاتی ودر رأس آنها «کا گ ب» بـه استفاده از این سلاح ها تمایل نشان دادند.

تفنگ سیانوری

تفنگ سیانوری بعنوان ابزاری تروریستی توسط نیروهای «کا گ ب» مورد استفاده قرار می‌گرفت. بر خلاف مورد ترور «گئورگی ایوانوف مارکوف» کـه از طریق شلیک یک گلوله حاوی سیانور از یک تفنگ تعبیه شده دریک چتر بـه وقوع پیوست، کاربرد تفنگ سیانوری بـه شکل اسپری نمودن زهر سیانور بـه سمت قربانی بود. از آنجایی کـه محتویات زهر بـه صورت افشانه در فاصله نزدیک بـه قربانی رها می گشت.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

برای پیشگیری از عوارض، استفاده کننده از اسلحه باید پیش از شلیک، یک قرص خنثی کننده زهر مصرف می نمود. عارضه بارز تفنگ سیانوری، وقوع حمله قلبی اسـت و این سلاح هیچگونه علامت بر روی جسم باقی نمیگذارد. تا کنون، استفاده از اسلحه یاد شده لااقل در دو مورد تأیید گشته اسـت. این موارد توسط مأمور «کا گ ب»، «بوهدان استاشینسکی» بـه اجرا در آمده اند.

یکی از قربانیان یک نویسنده سیاسی اوکراینی و دیگری یک سیاستمدار اوکراینی بوده اسـت. شیوه اجرای عملیات ترور توسط استاشینسکی از این قرار بود: او اسلحه را لای یک روزنامه پنهان می‌کرد و مخفیانه بـه قربانی نزدیک می شد. در موقعیت مناسب، استاشینسکی تفنگ را خارج می نمود و آنرا در مقابل صورت قربانی شلیک می‌کرد. لازم بـه ذکر اسـت کـه هردو قربانی در بازه زمانی زیر یک دقیقه جان باختند.

کاکولوب

«کاکولوب» «Caccolube» یکیدیگر از اختراعات «OSS» بود. این ابزار در واقع یک ماده شیمیایی ریگ مانند بود کـه ازآن برای انهدام موتورهای وسایل نقلیه استفاده می شد. کاکولوب طبق معمولً در بسته های پنج تایی حمل می گشت. از آنجایی کـه ترکیب مذکور هیچگونه خاصیت انفجاری نداشت، کارآمدی آن افزایش می یافت و فرد حامل می توانست آنرا بدون هیچگونه خطری حمل و نقل کند.

چون ترکیب مذکور حالتی پودر شکل داشت، در مواقعی کـه حامل آن احساس می‌کرد احتمال دارد لو برود، بـه اسانی می توانست از شرش آسان شود. انچه از ویدئوهای آموزشی OSS بـه دست آمده، حکایت ازآن دارد کـه مأمورین بـه اسانی ودر نهایت سرعت می‌توانند این ترکیب را درون موتور وسایل نقلیه ریخته و عملیات را پیش ببرند.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

پس از قرار گیری در محل مناسب، لایه لاستیکی اطراف ترکیب، در ماده نفتی موجود در موتور حل می‌شود و محتویاتِ آن درون موتور رها می‌گردد. اندکی پس از راه افتادن اتومبیل، کاکولوب بطور کامل اجزای موتور را نابود می‌کند. با از کار افتادن وسیله نقلیه دشمن، نیروها یا وادار میشوند پیاده بـه مسیر خود ادامه دهند یا باید مشغول اندیشیدن تدبیری برای بازگرداندن ماشین بـه پایگاه شوند.

در هردو حالت، یک وسیله نقلیه از حضور در میدان نبرد باز میماند و هزینه تعمیر یا تخریب کامل آن بـه نیروهای دشمن تحمیل میگردد. کاکولوب از لحاظ کارکرد شباهت زیادی بـه یک سلاح دیگر موسوم بـه «حشره شب تاب» «Firefly» داشت کـه درون محفظه سوخت جایگذاری می شد. شب تاب در اصل یک بمب ساعتی بود کـه باعث انهدام موتور می شد. نتیجه نهایی بـه کارگیری هردو سلاح بـه هم شباهت داشت.

خنجر نهفته در کفش جیمز باند

«یان فلمینگ»، نویسنده سری داستان های جیمز باند، رفاقتی قدیمی با رییس پیشین سازمان سیا، «آلن دالِس» داشت. هنگامیکه دالس در جریان یک سفر بـه بریتانیا با فلمینگ ملاقات کرد، نویسنده سرشناس مدعی شد کـه سیا بـه اندازه کافی در زمینه توسعه ابزارهای جاسوسی موفق نبوده اسـت. دالس کـه از ایده های فلمینگ بـه وجد آمده بود، بخش تحقیق و توسعه سازمان تحت امر خودرا موظف نمود.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

حاصل این ملاقات، ساخت تعدادی از دستگاه های مخفی جیمز باند بـه صورت واقعی شد. دراین زمره میتوان بـه «خنجر نهفته در کفش» «متعلق بـه فیلم «از روسیه با عشق»» و «دستگاه ردیاب» «متعلق بـه فیلم «پنجه طلایی»» اشاره کرد. هنوز مشخص نیست کـه جاسوسان سیا تا چـه اندازه توانسته اند از خنجر نهفته در کفش بهره برند، اما هر چـه بود، رفاقت دالس و فلمینگ منجر بـه خلق راهکارهای جدید برای دستیابی بـه هدف شد.

ناگفته نماند کـه در عده ای از کارهای فلمینگ، ابزارهای واقعی مورد استفاده توسط سازمان جاسوسی سیا نیز معرفی شده اسـت. البته بنا بـه توصیه دالس، این دستگاه ها تنها نمایانگر جنبه هایی محدود از کاربردهای گسترده این ابزار آلات هستند. اما از همه ی این موارد کـه بگذریم، نباید از این نکته گذشت کـه رفاقت این دو چهره سرشناس تبعاتی هم در بر داشت.

خودکارهای زهرآگین

در مسیر عزیمت برای ترور یک دشمن سیاسی، یکی از جاسوسان کره شمالی، در حالی تن بـه دستگیری داد کـه از او تعدادی سلاح مخفی، از جمله دو اسلحه خودکار شکل کشف و ضبط گردید. یکی از این دو اسلحه، در نوک خود مجهز بـه یک سوزن بود کـه از طریق آن زهر بـه قربانی تزریق می شد. ظاهر این اسلحه بـه گونه ای بود کـه هرگز نمی شد بین آن و یک خودکار معمولی تفاوت گذاشت.

معرفی قوی ترین سلاح های انفرادی + اسلحه های عجیب جاسوس ها

اما اسلحه دیگر، قابلیت شلیک گلوله ای زهرآگین را داشت. در نظارت بدنی، یک اسلحه دیگر نیز از او کشف شد کـه ظاهری شبیه بـه چراغ قوه داشت. مقامات امنیتی، پس از امتحان اسلحه مذکور، از دقت و قدرت مرگبار آن حیرت زده شدند. مقامات کره جنوبی، اسلحه تعبیه شده در چراغ قوه را کشفی جدید عنوان نمودند اما اعلام داشتند، کاربرد سلاح های خودکار شکل، مسبوق بـه سابقه بوده اسـت.

هدفِ ترور، فردی موسوم بـه «پارک سانگ-هاک» اعلام شد کـه پیش تر از طریق بالون، بر فراز مرزهای کره شمالی، اقدام بـه انتشار اعلامیه های ضد پیونگ یانگ «پایتخت و مقر حاکمیت کره شمالی» نموده بود. پس از آگاهی از اقدام فرد مذکور، رژیم کره شمالی، دولت کره جنوبی را تهدید بـه مقابله بـه مثل نظامی نمود اما در پایان مشخص شد آنها راهکار ترور را در پیش گرفته اند و میخواهند نقشه خودرا توسط مأموری بنام ” آن ” «Ahn»، اجرایی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا