قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل استانداران، سفرا و معاونان وزیر می‌شود


قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل استانداران، سفرا و معاونان وزیر می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل استانداران، سفرا و معاونان وزیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان شب گذشته در ارتباط تلفنی با خبر ۲۱ شبکه اول سیما به توضیح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پرداخت و گفت: این قانون تا دو ماه آینده لازم‌الاجراست.

وی افزود: طبق این مصوبه در بندهای «الف»، «ب»، «ج» به‌کارگیری بازنشستگان دولت در جایگاه‌های رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور و نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهور بلامانع اعلام شده است.

سخنگوی شورای نگهبان به توضیح بندهای «د» و «هـ» ماده 71 قانون مدیریت کشور اشاره و اظهار کرد: براساس این مصوبه استانداران، سفرا و معاونان وزرا شامل مشمولیت ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

وی به برخی استثنائات در این مصوبه اشاره کرد و گفت: جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهیدان در این مصوبه مستثنی شده‌‌اند. همچنین نیروهای مسلح تابع قوانین دیگری هستند که در این قانون مستثنی می‌شوند.

به گزارش آنا، رویه اجرای این مصوبه مشمول فرصتی دو ماه است و سازمان‌ها و ارگان‌هایی که این قانون برایشان صادق است ظرف دو ماه باید در خصوص اجرای آن اقدام کنند و ضمانت اجرای این قانون مانند دیگر قوانین، جرم‌انگاری یا انفصال از خدمت خواهد بود.

انتهای پیام/4072/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟