استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#bottom) از سارایوو؛ سفیران جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و جمهوری بوسنی و هرزگوین در تهران باسفر به شهر بیهاچ مرکز کانتون(ایالت ) اوناسانا ، راههای گسترش...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از سارایوو؛ سفیران جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و جمهوری بوسنی و هرزگوین در تهران باسفر به شهر بیهاچ مرکز کانتون(ایالت ) اوناسانا ، راههای گسترش همکاری های دوجانبه رابررسی کردند.
محمود حیدری سفیر کشورمان در بوسنی وهرزگوین با همراهی سمیر ولاچیچ سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران ضمن سفر به بیهاج با‌ مقامات کانتون اوناسانا دیدار کردند.
استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران
#carousel56373, #thumbs56373 , #carousel_desc56373 #carousel-wrapper56373 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper256373 .caroufredsel_wrapper img #carousel56373 span #carousel56373 img #thumbs56373 a, #thumbs56373 img #carousel_desc56373 span #carousel56373 span, #carousel56373 a, #thumbs56373 span, #thumbs56373 a #carousel56373 img #thumbs56373 img #carousel56373 span #carousel_desc56373 span #thumbs-wrapper56373 #thumbs56373 a #thumbs56373 a:hover, #thumbs56373 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail56373 .next_thumbnail56373:hover .prev_thumbnail56373 .prev_thumbnail56373:hover .next_thumbnail56373, .prev_thumbnail56373

محمود حیدری سفیر کشورمان در این سفر با حسین روشیچ نخست وزیر کانتون اوناسانا، شهرت فضلیچ شهردار بیهاج و حسن مالفیچ مفتی مسلمانان کانتون دیدار و در خصوص راههای افزایش همکاری بین این کانتون و استانهای مشابه در جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.
وی در دیدار با حسین روشیچ نخست وزیر کانتون اوناسانا ضمن تشریح توانمندی های اقتصادی کشورمان ، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش همکاری در همه زمینه ها با کشور بوسنی هرزگوین و شهرهای مهم آن را اعلام کرد.
حسین روشیچ نخست وزیر کانتون اوناسانا نیز ضمن استقبال صمیمانه از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کانتون اوناسانا گفت: مقامات کانتون سفر سفیر جمهوری اسلامی ایران به کانتون اوناسانا را مقدمه گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی می دانند و از حضور شرکت های ایرانی در این کانتون استقبال می کنیم.
وی افزود: این کانتون در زمینه محصولات کشاورزی ، چوب و تولید قطعات و همچنین در زمینه گردشگری به خاطر وجود جاذبه های طبیعی در این منطقه از دارای جایگاه ممتازی برخوردار است و آمادگی لازم را جهت همکاری با شرکت های ایرانی دارا می باشد.
در ادامه این سفر محمود حیدری سفیر کشورمان بصورت جداگانه با شهرت فضلیچ شهردار بیهاج دیدار و در خصوص همکاری شهر بیهاج با شهر های ایران گفتگو کرد.
وی در این دیدار اظهار داشت با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی بین بیهاج و جمهوری اسلامی ایران مناسب است همکاری نزدیکتری میان بیهاج و یکی از شهرهای مشابه در ایران آغاز شود. شهردار بیهاج ضمن استقبال از پبشنهاد سفیر کشورمان امادگی خود را برای هر گونه همکاری دوجانبه اعلام کرد و از رویکرد سفارت کشورمان برای حضور فعال در شهرهای مختلف بوسنی هرزگوین قدردانی نمود.
سفیر کشورمان همچنین با حسن مالفیچ مفتی مسلمانان کانتون اوناسانا نیز در محل دفتر جمعیت اسلامی دیدارکرد.
در این نشست، حیدری ضمن اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مشترک در بین مسلمانان حفظ وحدت کلمه و پرهیز از تفرقه و مقابله با اسلام هراسی در جهان امروزی است.
سفیر کشورمان نقش جریانات تکفیری و تروریستی که خود را منسوب به اسلام میدانند در گسترش اسلام هراسی موثر دانست و بر ضرورت هشیاری افزونتر رهبران دینی و عموم مسلمانان تاکید کرد.
مفتی بیهاج نیز ضمن اسقبال از سخنان سفیر کشورمان گفت: وحدت کلمه مهمترین موضوعی است که ما مسلمانان بدان‌ نیازمندیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس