نقاشی روی چرم هنری زیبا و کاربردی است که با یادگیری آن می توانید به راحتی کیف های قدیمی و ساده را تبدیل به کیف های مجلسی و شیک نمایید. برای کشیدن نقاشی بر روی چرم اغلب از رنگ اکریلیک یا رنگ روغن استفاده می شود که در ادامه قصد داریم آموزش آن را به طور کامل و مرحله به مرحله ارائه دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

نقاشی روی چرم و پارچه های چرمی کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می توان به نقاشی روی مانتو و پالتو چرمی، نقاشی روی کیف و کفش چرم، نقاشی روی چرم های تزیینی و… اشاره نمود. برای این نوع نقاشی نیاز به مقداری رنگ اکرولیک یا رنگ روغن، و پارچه چرم مصنوعی یا طبیعی دارید. همانطور که در نقاشی روی پارچه نیز گفتیم، جنس پارچه تا حد زیادی گویای نوع نقاشی ما می باشد. پس بهتر است در انتخاب آن توجه و دقت کافی را داشته باشید.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزل

آموزش نقاشی روی چرم :

ما در این مطلب قصد داریم آموزش کشیدن نقاشی روی کیف چرمی را ارائه دهیم که یکی از آموزش های مفید و کاربردی برای افراد مبتدی می باشد.

برای شروع سطح کیف چرمی یا پارچه چرم را تمیز نمایید و سپس طرح مناسبی برای نقاشی انتخاب نموده و آن را به صورت کمرنگ روی کیف بکشید، ما برای نقاشی روی پارچه های چرمی از رنگ اکرلیک استفاده می نماییم. بدین منظور رنگ را در ظرف یا پالت مناسب ریخته و در صورت نیاز ترکیب نمایید.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزل

حال شروع به رنگ آمیزی می نماییم و طرح های دلخواه را روی کیف چرمی ایجاد می نمایید. بهتر است برای این کار از قلم موهای مناسب استفاده نمایید. اما در صورتی که طرح شما مثل تصویر زیر در ابعاد بزرگ بود و نیاز به ظریف کاری نداشت می توانید آن را با انگشت بکشید.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزل

برای قسمت هایی که نیاز به سایه روشن دارد، کمی صبر کنید تا رنگ قبلی خشک شود و سپس سایه بزنید.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزل

طرح را به دلخواه تکمیل نمایید و صبر کنید تا تمامی رنگ های خشک شوند.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزل

توجه داشته باشید که این نوع نقاشی نیاز به فیکساتور ندارد و همین که رنگ خشک شد می توانید از کیف، استفاده نمایید. اما در صورتی که تمایل دارید حتما رنگ کیف شما فیکس شود می توانید مقداری چسب دی ام ۵ به رنگ اکرولیک پایه آب اضافه نمایید. این کار باعث ثابت تر شده رنگ آمیزی و نقاشی شما می شود.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزل

نکته توجه داشته باشید که مقدار رنگ پذیری در این سبک نقاشی، به جنس چرم شما بستگی دارد. در صورتی که از قسمتی از رنگ آمیزی راضی نبودید می توانید آن قسمت را با چسب نواری پوشانده و با ناخن فشار دهید و با جدا کردن چسب، رنگ های زیر آن نیز جدا می شوند. در صورت تمایل می توانید به جای رنگ اکرلیک، از رنگ روغن نیز استفاده نمایید.

مدل های نقاشی روی کیف چرم :

حال که با آموزش نقاشی روی چرم آشنا شدید، می توانید به راحتی اقدام به نقاشی روی کیف های چرمی مختلف نمایید و از این طریق از هنر و سلیقه خود نهایت استفاده را ببرید. تصاویر زیر نمونه هایی از انواع نقاشی روی کیف چرم را شنان می دهند که می توانید از آنها به عنوان الگو استفاده نموده و از این طریق به تزیین کیف پرداخته و کیف های ساده خود را تبدیل به کیف های مجلسی و شیک نمایید.

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی روی کیف پول چرمی

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی روی چرم

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی روی کیف چرم

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی زیبا روی کیف چرمی

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلتزیین کیف سنتی با نقاشی

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی سنتی زیبا روی کیف

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی بر روی چرم و کیف چرمی

نقاشی روی چرم با آموزش ساده و آسان در منزلنقاشی و رنگ آمیزی روی چرم

امیدواریم آموزش نقاشی و رنگ آمیزی روی چرم مورد توجه شما دوستان هنرمند قرار گرفته باشد، در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش های بیشتر و متنوع تر به بخش نقاشی مجله هنر در خانه مراجعه نمایید و با دیگر مدل های متنوع و زیبای انواع نقاشی و همچنین جدیدترین و کاربردی ترین آموزش ها در این زمینه آشنا شوید.