بررسی موس Surface Mobile Mouse


در کنار عرضه‌ی سرفیس گو، مایکروسافت ماوس جدیدی با نام Surface Mobile Mouse به بازار عرضه کرد که دارای طراحی ساده ولی مدرنی است و با ظاهر دیگر محصولات سرفیس همخوانی دارد. با این که این طراحی کاملاً جدید نیست، سرفیس موبایل ماوس ارزان قیمت است و با بلوتوث به دستگاه‌های سرفیسی وصل می‌شود. رنگ‌های موجود این ماوس‌ها نیز همانند کاور تایپ محصولات سرفیس...

در کنار عرضه‌ی سرفیس گو، مایکروسافت ماوس جدیدی با نام Surface Mobile Mouse به بازار عرضه کرد که دارای طراحی ساده ولی مدرنی است و با ظاهر دیگر محصولات سرفیس همخوانی دارد. با این که این طراحی کاملاً جدید نیست، سرفیس موبایل ماوس ارزان قیمت است و با بلوتوث به دستگاه‌های سرفیسی وصل می‌شود. رنگ‌های موجود این ماوس‌ها نیز همانند کاور تایپ محصولات سرفیس است. با ما همراه شوید.

چه چیزهایی درباره‌ی Surface Mobile Mouse خوب است؟بررسی موس Surface Mobile Mouse

سرفیس موبایل ماوس در واقع همان ماوس Microsoft designer Mouse است ولی در پوسته‌ای متفاوت. بدنه‌ی این ماوس بسیار باریک و طراحی آن مدرن است و استفاده از آن بسیار نرم و عالی است. بدنه‌ای این ماوس از جنس پلاستیک و پیمایشگر این ماوس از فلز ساخته شده است. تفاوت اصلی که میان ماوس Microsoft Designer Mouse و سرفیس موبایل ماوس وجود دارد این است که پیمایشگر سرفیس موبایل ماوس کمی پهن‌تر است که پیدا کردن و استفاده از آن را با هر انگشتی راحت می‌کند. قیمت این ماوس نیز بسیار ارزان است و تنها ۳۵ دلار است.

کلیک چپ و راست سرفیس موبایل ماوس محکم هستند و پیمایشگر فلزی این ماوس حسی سرد به انگشتان می‌دهند و استفاده از این ماوس را لذت بخش می‌کنند. در زیر این ماوس، دکمه‌ای داره‌ای شکل تعبیه شده است که برای روشن و خاموش کردن و جفت کردن ماوس با دستگاه‌های مختلف از طریق بلوتوث طراحی شده است.

شکل و شمایل این ماوس و عملکرد آن بسیار ساده است. سرفیس موبایل ماوس یک ماوس بلوتوثی است، به این معنی که با هر دستگاهی که دارای بلوتوث است بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد. این ماوس با باتری‌های قابل تعویض کار می‌کنند و از همان ابتدا باتری در آن قرار دارد. برای جدا کردن درب باتری در زیر ماوس، زیر ماوس را به داخل فشار دهید تا درب آن رو به بیرون باز شود. در حین استفاده برای بسته شدن این درب از یک آهن ربا استفاده شده است.

رزولوشن X و Y، عملکرد کلیک وسط ماوس، جا به جایی کلیک چپ و راست و سفارشی سازی پیمایشگر ماوس از جمله مواردی هستند که در سرفیس موبایل ماوس می‌توانید سفارشی سازی کنید. این ماوس از ویژگی Swift-Pair نیز پشتیبانی می‌کند. Swift Pair از جمله ویژگی‌هایی است که در به‌روزرسانی آوریل ویندوز ۱۰ به این سیستم عامل اضافه شد و جفت کردن ماوس‌های بلوتوثی با دستگاه ویندوزی را بسیار ساده و سریع می‌کند.

چه چیزهایی درباره‌ی سرفیس موبایل ماوس بد است؟بررسی موس Surface Mobile Mouse

اگر انتظار طراحی جدیدی در سری جدید ماوس‌های سرفیس داشتید، به طور حتم این ماوس شما را نا امید خواهد کرد. همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، سرفیس موبایل ماوس در واقع همان Microsoft Designer Mouse در قالبی دیگر است. پس اگر از طراحی ماوس Microsoft Designer Mouse خوشتان نیامده بود، سرفیس موبایل ماوس نیز مورد پسندتان واقع نخواهد شد.

مورد دیگر این است که ارتفاع این ماوس بیش از حد کم است، به حدی که در استفاده‌های طولانی باعث ناراحتی دست کاربر می‌شود. سرفیس ماوس نیز همانند سرفیس موبایل ماوس است با این تفاوت که ارتفاع سرفیس ماوس کمی بیشتر است و کف دست روی آن راحت‌تر قرار می‌گیرد. ارتفاع سرفیس موبایل ماوس کمتر از سرفیس ماوس است، ولی مایکروسافت عمداً این ماوس را این گونه طراحی کرده است، به این گونه که بتوان به راحتی در یک کیف یا حتی جیب لباس آن را حمل کرد. ولی برای به دست آوردن چنین قابلیت جا به جایی، راحتی استفاده را از آن باید سلب کرد.

از طرفی دیگر، مایکروسافت قبلاً ماوسی را به همین منظور طراحی کرده است. منظورمان ماوس Surface Arc Touch است. این ماوس به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را برای جا به جایی راحت‌تر به طور کامل صاف کرد و برای استفاده آن را بار دیگر بالا آورد تا استفاده از آن راحت‌تر شود. ولی از طرف دیگر، ماوس Surface Arc Touch بسیار گران‌تر از سرفیس موبایل ماوس است و پیمایشگر فیزیکی در آن وجود ندارد.

آیا سرفیس موبایل ماوس برای خرید مناسب است؟بررسی موس Surface Mobile Mouse

در کل، سرفیس موبایل ماوس از لوازم جانبی ارزان قیمت محصولات سرفیس است که می‌توان در کنار هر دستگاهی که دارای بلوتوث است از آن استفاده کرد. طراحی آن باریک و کم ارتفاع است و ظاهر مدرنش با هر دستگاه مدرنی همخوانی دارد، ولی همین ارتفاع کمش استفاده طولانی مدت از آن را سخت‌تر می‌کند، مگر این که دستان شما کوچک باشد.

خب، آیا این ماوس ارزش خرید دارد؟ برای چنین قیمتی، این ماوس ارزش خریدن دارد چرا که جا به جایی آن بسیار آسان است و می‌توان در جاهای مختلف از آن استفاده کرد. اگر نمی‌توانید از عهده‌ی قیمت یک ماوس Surface Arc Touch بر بیایید، بهترین گزینه برای خرید یک ماوس، سرفیس موبایل ماوس است. ولی خودم شخصاً این ماوس را برای استفاده‌های اصلی در خانه یا در اداره توصیه نمی‌کنم و برای چنین استفاده‌هایی به شما سرفیس ماوس اصلی یا ماوس Surface Precision را توصیه می‌کنم.

منبع

بررسی موس Surface Mobile Mouse

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سخت افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید