آشنایی با روش تهیه‌ی سوشی (غذای ژاپنی)


آشنایی با روش تهیه‌ی سوشی (غذای ژاپنی)

شما می توانید برای سهولت پیچیدن رولتها از صفحه حصیری برای زیر آن استفاده کنید, همچنین می توانید بجای جلبک به دلخواه از برگ مو یا اسفناج استفاده کنید. ]]>

آشنایی با روش تهیه‌ی سوشی (غذای ژاپنی)
شما می توانید برای سهولت پیچیدن رولتها از صفحه حصیری برای زیر آن استفاده کنید, همچنین می توانید بجای جلبک به دلخواه از برگ مو یا اسفناج استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با روش تهیه‌ی سوشی (غذای ژاپنی)

مواد اولیه:

برنج 2 فنجان
آب 3 فنجان
سرکه 0.45 فنجان
شکر 0.5 فنجان
نمک 4 قاشق مرباخوری
جلبک دریایی 150 گرم
خردل 2 قاشق مرباخوری
خیار بدون پوست 1 عدد
اسفناج 100 گرم
گوشت بدون استخوان 100 گرم
زنجبیل 60 گرم
تخم مرغ 2 عدد

روش تهیه:

شما می توانید برای سهولت پیچیدن رولتها از صفحه حصیری برای زیر آن استفاده کنید , همچنین می توانید بجای جلبک به دلخواه از برگ مو یا اسفناج استفاده کنید.
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای 4 تا 6 نفر کافیست.
روی برنج آب ریخته و بمدت یک ساعت کنار بگذارید و آبکش کنید , برنج و 3 فنجان آ‘ را در قابلمه ای بجوشانید سپس شعله زیر آن را کم کرده تا با حرارت ملایم بدون اینکه درب آن را بگذارید بجوشد و آب آن بخار شود , پس از اینکه آب آن جذب شد درب قابلمه را گذاشته و شعله زیر آن را تا آنجا که ممکن است کم کنید و بمدت 5 دقیقه بپزید و بگذارید تا کمی خنک شود سپس مخلوط سرکه , شکر و نمک را به افزوده بهم بزنید , ورقه های جلبک را کمی تفت داده و از پهنای ورقه جلبک یک قطعه 4 سانتی متری مطابق تصویر ببرید, قسمت بزرگتر را وسط صفحه حصیری قرار داده و تکه 4 سانتی متری را وسط تکه بزرگتر بگذارید, این عمل سبب می شود تا هنگام پیچیدن ورقه محکم تر باشد.
یک پنجم برنج را روی رشته جلبک پهن کرده و چهار سانتی متر لبه آن را مطابق تصویر خالی بگذارید, با انگشتانتان وسط آن را مطابق تصویر گود کنید و در صورتیکه برنجها خیلی چسبنده بودند انگشتانتان را با کمی یرکه مرطوب کنید.
سس خردل را در قسمتی که گود کردید پخش کنید, مخلوط خیار, اسفناج و گوشت یا در صورت تمایل مخلوط زنجبیل و املت را وسط برنج قرار دهید.
با کمک صفحه حصیری ورقه جلبک را محکم بپیچید.
صفحه حصیری را برداشته و با چاقوی تیزی رولت را بصورت برشهای گرد 4 سانتی متری ببرید.منبع: آلامتو
آشنایی با روش تهیه‌ی سوشی (غذای ژاپنی)مشاوره
اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره تبیان مراجعه نمایید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر