تأمین امنیت هزینه زیادی برای ملت ایران داشته است


تأمین امنیت هزینه زیادی برای ملت ایران داشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی در سفر به نیویورک این مسئله که ناامن شدن منطقه توسط آمریکا موجب از بین رفتن امنیت ایران می‌شود را تبیین کند.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی باید در سفر مهرماه خود به مجمع عمومی سازمان ملل صدای حق‌طلبی ملت ایران را به گوش جهانیان برساند، اظهار کرد: سازمان ملل متحد بعد از جنگ جهانی دوم با مأموریت احقاق و دفاع از منافع 225 کشور جهان تأسیس شد تا محلی باشد برای اینکه اگر کشوری به کشورهای دیگر ظلم کرد، جلوی آن را بگیرد.

وی با بیان اینکه با چنین دستور کاری چند سازمان جانبی هم در کنار مقر سازمان ملل متحد شکل گرفت، تصریح کرد: دادگاه لاهه از جمله سازمان‌هایی است که نسبت‌به پیگیری حقوق ملت‌ها در قبال کشورهای مستکبر و قلدر وظیفه دارد.

ایران نمی‌تواند به ناامنی در منطقه بی‌تفاوت باشد

عضو فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با تأکید بر اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد یکی از مکان‌هایی است که رؤسای جمهور، نخست‌ وزیران و مقام‌‌های ارشد کشورها در آن شرکت کرده و از این جهت از پتانسیل خوبی برخوردار است، تصریح کرد: این شرایط ویژه‌ای برای ایران است که رئیس‌جمهور موارد گوناگون ظلم‌ و تجاوز‌های آمریکایی‌ها به کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر کشورها را به گوش رؤسای کشورهای جهان برساند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس، روحانی باید در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد بر این موضوع تأکید داشته باشد که ناامن شدن منطقه از سوی آمریکا موجب از بین رفتن امنیت ایران می‌شود و تأمین امنیت هم هزینه زیادی را برگردن ملت ایران انداخته است؛ لذا جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند به موضوع بی‌تفاوت باشد.

افکار عمومی جهان نباید به برجام بی‌تفاوت باشد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: افکار عمومی جهان نباید به موضوع برجام بی‌تفاوت باشد. اینها به ناحق تهمت ساخت بمب اتم را به ایران زدند؛‌ در حالی که رهبر انقلاب فرمودند ایران نیازی به بمب‌اتم ندارد و شرعاً هم آن را حرام اعلام کردند؛ ولی قلدری آمریکا باعث شد برخی کشورها با آن‌ها همراه شوند و در نهایت معاهده بین‌المللی برجام نوشته شد.

حسن‌بیگی آمریکا جلوی چشم جهانیان بدون تحمل هیچ خسارتی از این توافق بین‌المللی خارج شد، اظهار کرد: ایران اسلامی که خسارت‌های تحریم پیش از برجام را تحمل کرده بود با برجام هم در بحث تولید انرژی ‌هسته‌ای برای مصارف بهداشت و درمان، کشاورزی و برق، خسارت دید؛ بنابراین رئیس‌جمهور باید صدای پایبندی یک‌طرفه ایران در برجام و زیان‌های آن را به گوش جهان برساند و از طریق دادگاه لاهه جریمه آمریکایی‌ها را پیگیری کند.

حفظ جایگاه سازمان ملل متحد با محکوم کردن قلدری‌های آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سازمان ملل متحد قدرت آن را دارد تا محکم مقابل آمریکایی‌ها بایستد و اقدام‌های مضحک ترامپ و بدعهدی‌های آنان را محکوم کرده و مانعش شود، گفت: سازمان ملل هم باید متوجه باشد که اگر این کار را نکند، جایگاه و فسلفه خاستگاه خود را از دست می‌دهد و قانون جنگل در جهان حکم‌فرماه خواهد شد که خسارت این بی‌قانونی به‌یقین متوجه آمریکایی‌ها هم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور از این فرصت استفاده کرده و برای آمریکایی‌ها تبیین کند که جهان تک‌قطبی به تاریخ پیوسته و دنیای امروز چند قطبی است، گفت: ملت ایران در زمان دو قطبی جهان هم مقابل این قلدرمأبی‌های بلوک غرب و شرق سر تسلیم فرود نیاورد.

اروپا روزبه‌روز از آمریکا فاصله می‌گیرد

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در جهان چند قطبی امروز شاهدیم که حتی اروپایی‌ها هم روزبه‌روز از آمریکا و سیاست‌های منفعت‌طلبانه‌اش فاصله می‌گیرند و بی‌نظمی و بدعهدی آمریکا به مشکل بزرگ دنیای امروز تبدیل شده است.

به گزارش آنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جلسه چهاردهم شهریور هیأت دولت، از سفر رئیس‌جمهور در هفته اول مهر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبرداد و گفت که طبق سنوات گذشته سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/4034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی