نقره تحت تاثیر فشار‌های بازار به کمترین سطح 2 ونیم ساله افت کرد


سپتامبر قیمت طلا از ابتدای بازار روند کاهشی خود را آغاز کرد و در بازار امریکا به ریز 1200 دلار و دربازه‌ای از بازار کمترین رقم قیمت 2 هفته‌ای را ثبت کرد که این افت تحت تاثیر چشم انداز افزایش نرخ بهره وهمچنین روند تنش تجاری اتفاق افتاد.

نقره تحت تاثیر فشار‌های بازار به کمترین سطح 2 ونیم ساله افت کرد

سپتامبر قیمت طلا از ابتدای بازار روند کاهشی خود را آغاز کرد و در بازار امریکا به ریز ۱۲۰۰ دلار و دربازه‌ای از بازار کمترین رقم قیمت ۲ هفته‌ای را ثبت کرد که این افت تحت تاثیر چشم انداز افزایش نرخ بهره وهمچنین روند تنش تجاری اتفاق افتاد.

نقره هم تحت تاثیر فشار‌های بازار به کمترین سطح ۲ ونیم ساله افت کرد.

از آپریل که طلا در اوج قرار داشت، ۱۲ درصد افت قیمت را تحت تاثیر شروع تنش‌های تجاری چین و امریکا تجربه کرده است. از زمان آغاز تنش‌ها سرمایه گذاران دلار را به طلا ترجیح داده و از ارز امریکا به عنوان مکان امن سرمایه استفاده کردند.

قرار داد‌های کاهشی (کوتاه مدت) در بازار کامکس به بالاترین رکورد رسیده در حالیکه شاهد افت ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری هستیم.

به باور تحلیلگران هرچند امکان وجود دلار قوی در بازار همچنان به طلا فشار وارد خواهد کرد، اما در این بین شاید زمان‌هایی برای رالی‌های کوتاه مدت طلا وجود دارد.

طلا در بازار امروز افت چشمگیر ۰.۵ درصدی را در بازه‌ای از مبادلاتتجربه کرد و با ثبت رقم ۱۱۸۹ دلار به کمترین قیمت ۲ فت‌های رسید، که البته در ادامه تا ۱۱۹۲ دلار نیز رشد کرد. در بازار امریکا هم طلا تا ۱۱۹۴ دلار عقب نشست و در ادامه به سطح ۱۱۹۸ دلاری صعود کرد.

علی رغم کمتر شدن نگرانی در مورد بحران بدهی‌های ایتالیا و رالی صعودی پوند تحت تاثیر امکان دستیابی لندن و اتحادیه اروپا به توافقی در مورد برگزیت، دلار امروز در برابر سبدی از ارز‌های مهم رشد داشت و در سطح ۹۵ واحدی قرار گرفت.


در واقع رشد دلار از روز جمعه و کامنت‌های ترامپ در مورد تعرفه‌های جدید و همچنین آار‌های های اشتغال قوی شروع شد.


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر چین را به اعمال تعرفه‌های تجاری سنگین تهدید کرده که حتی این تهدید‌های تعرفه‌ای می‌تواند شامل تمام ۵۰۰ میایارد دلار کالای صادراتی چین شود. پکن نیز هشدار داده است که تدابیر تلافی جویانه‌ای را علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر با توجه به آمار‌های اشتغال قطعی به نظر می‌رسد. این سومین افزایش نرخ بهره در سال جاری بوده و همچنین احتمال افزایش یکبار دیگر نرخ بهره نیز وجود دارد. این اقدام می‌تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و فشار زیادی را بر تقاضا و قیمت طلا وارد کند.

از سوی دیگر صعود دلار باعث رشد سود اوراق قرضه شده و از این طرف هم به طلا به عنوان کالایی بدون سود دهی فشار وارد خواهد کرد.


به باور تحلیلگران ANZ بانک، طلا با مقاومت شدیدی از جانب سطح ۱۲۰۰ دلاری روبه رو شده در حالیکه شاد حضور فروشندگان در ابتدای هر رالی قیمتی هستیم.


تقاضای طلا آسیا این هفته کمی افت داشت که تحت تاثیر دست نگ داشتن سرمایه گذاران به امید افت بیشتر قیمت بود.


همچنین یکی دیگر از تنش‌ای تجاری یعنی مذاکرات بر سرپیمان تجارت آزاد امریکای شمالی، نفتا با ادامه نشست تجاری آمریکا و کانادا قرار است پنجشنبه از سر گرفته شود.
منبع: طلا نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی