پیوند کانون ها با محرم و اهل بیت (ع) یک اصل است


پیوند کانون ها با محرم و اهل بیت (ع) یک اصل است

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه پیوند کانون ها با محرم، عاشورا و اهل بیت (علیهم السلام) یک اصل است، افزود: اگر کسی بخواهد کاری ماندگار انجام دهد باید به این اصل توجه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی و حمید آبیار مدیر کانون فرهنگی هنری موعود شهرستان فردوس با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پیرامون فعالیت موکب مهدی موعود (عج) در ایام اربعین دیدار و گفتگو کردند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این دیدار با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) گفت: «کلنا سفن النجاة ولکن سفینة جدی الحسین أوسع وفی لجج البحار أسرع» همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدم حسین علیه السلام وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی با تاکید بر اینکه ارتباط و پیوند کانون ها با محرم، عاشورا و اهل بیت (علیهم السلام) یک اصل است، افزود: اگر کسی بخواهد کاری ماندگار انجام دهد باید به این اصل توجه کند.

وی به عشق و ارادت مردم کشورهای مختلف به امام حسین(علیه السلام) هم اشاره کرد و با اشاره به فعالیت و خدمات دهی موکب کانون فرهنگی هنری موعود شهرستان فردوس به زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ایام اربعین در شهر کاظمین به فعالان این موکب توصیه کرد: برای انجام برنامه های فرهنگی و هنری بیشتر سرمایه گذاری نمایند چرا که دل های مردم در این ایام آماده است؛ در طول ایام اربعین حسینی، خدمات تغذیه، بهداشتی و ... از سوی موکب های مختلف به زائران ارائه می شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر توجه ویژه به اطلاع رسانی و تبلیغات اقدامات انجام شده هم تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه امسال دست هایی در کار است تا جریان اربعین را کمرنگ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار از دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دعوت کرد با سفر به این استان،‌ از فعالیت کانونهای فرهنگی و ظرفیت های فرهنگی این استان بازدید کند.

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی هم با اشاره به فعالیت ۶۱۶ باب کانون فرهنگی هنری در این استان گفت: از این تعداد ۳۷ کانون در شهرستان فردوس فعال است که دو کانون موعود و نبوت این شهرستان برنامه های بسیار تاثیرگذاری را در حوزه مهدویت، برپایی موکب و اجرای تئاتر در سطح استان و کشور انجام می دهند.

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به توانمندی و اقدامات کانون فرهنگی هنری موعود فردوس در برپایی موکب در شهر کاظمین افزود: اقدامات مختلفی در این موکب در ایام اربعین به زائران امام حسین(علیه السلام) ارائه می شود که نیازمند مستندسازی است.

وی با اشاره به اینکه در حال تعداد زیادی از مساجد استان متقاضی تاسیس کانون فرهنگی هنری هستند که تمامی مدارک آنها برای راه اندازی این مراکز فرهنگی در جوار مساجد فراهم است.

حمید آبیار مدیر کانون فرهنگی هنری موعود شهرستان فردوس هم به اقدامات انجام شده از این کانون اشاره کرد و با بیان اینکه هر سال در ۱۸ اسفند از تقویم فرهنگی کانون رونمایی می شود، افزود: برگزاری جشن های بزرگ با حضور سخنرانان برجسته کشور از جمله دکتر رفیعی، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و ...، برگزاری همایش یاوران مهدی، اجرای طرح آسمانی ها در تابستان امسال با حضور ۱۵۰ نفر و ... بخشی از این برنامه ها است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف برپایی موکب در ایام اربعین، معرفت افزایی و بصیرت دهی به زائران امام حسین (علیه السلام) است، تصریح کرد: در همین راستا غرفه فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی در سال گذشته با حضور یک مبلغ مسلط به زبان عربی در موکب مهدی موعود (عج) مستقر شد.

وی برپایی نماز جماعت در سه وعده، غرفه های اسکان، خیاطی، شستشوی البسه، پیرایشگاه، درمانگاه، استحمام و ... را از دیگر این غرفه های موکب ذکر کرد و خواستار همکاری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تهیه مستند این موکب شد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد