دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران اخراج نشده‌اند/ ارائه تسهیلات به دانشجویان خارجی


دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران اخراج نشده‌اند/ ارائه تسهیلات به دانشجویان خارجی

رئیس دانشگاه تهران درباره عدم ثبت‌نام برخی دانشجویان خارجی این دانشگاه به دلیل افزایش نرخ ارز گفت: اگر دانشجوی خارجی ساکن ایران باشد، شهریه متعلق به این افراد از سوی هیأت امنای دانشگاه تهران متفاوت از شهریه دانشجویان خارجی دیگر است.

دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران اخراج نشده‌اند/ ارائه تسهیلات به دانشجویان خارجی
به گزارش فانوس، محمد نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران درباره شایعه اخراج دانشجویان بازداشتی متعلق به دانشگاه تهران از این دانشگاه گفت: هیچ دانشجویی از دانشگاه تهران اخراج نشده است، ضمن اینکه دانشجوی بازداشتی که مربوط به حوادث دی و متعلق به این دانشگاه باشد، نداریم، البته استمرار بازداشت برخی از دانشجویان به دلیل مسائل دراویش بوده که بحث‌های آن متعلق به خارج از دانشگاه است و دادگاه‌های آن هم کاملا جداست، اما دانشگاه تهران در مجموع دانشجویی را اخراج نکرده است.

وی درباره عدم ثبت نام برخی دانشجویان خارجی دانشگاه تهران به دلیل گرانی‌های اخیر ارز گفت: شهریه متعلق به دانشجویان خارجی ساکن ایران از سوی هیأت امنای دانشگاه تهران متفاوت از شهریه دانشجویان خارجی دیگر دیده شده است، ضمن اینکه تسهیلاتی هم برای آنها درنظر گرفته‌ایم، البته قرار است هر دانشگاهی در این خصوص به صورت مجزا تصمیم‌گیری کند.

رئیس دانشگاه تهران درباره برنامه‌ریزی افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید گفت:‌ برنامه‌ریزی لازم برای افزایش جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه در سال تحصیلی جدید از سوی مسئولین صورت گرفته است، ضمن اینکه هم‌اکنون ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی دانشگاه تهران برای دریافت مدرک به این دانشگاه می‌آیند و بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی هم برای دوره‌های کوتاه‌مدت.

وی گفت: تلاش شده با ارائه برنامه آموزشی با زبان انگلیسی امکان حضور دانشجویان خارجی به ایران بیشتر فراهم شود، زیرا یادگیری هم زمان زبان فارسی کار سختی بوده است و تلاش کردیم که برخی کلاس‌ها به زبان انگلیسی برگزار شود.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه تهران گفت: برای تخصیص بودجه درنظر گرفته شده همچنان دغدغه داریم، اما با رایزنی‌های صورت گرفته همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم و می‌کوشیم در کنار این امر، مابه‌التفاوت ارز و ریال را هم که مربوط به بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی و اقدامات علمی و پژوهشی می‌شود را هم دریافت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...