اطلاعیه‌ای درباره دو تئاتری بازداشت شده


اطلاعیه‌ای درباره دو تئاتری بازداشت شده

اداره کل هنرهای نمایشی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی بابت بازداشت دو هنرمند تئاتر، خبر داد که این دو امروز 19 شهریور، آزاد نخواهند شد.

اطلاعیه‌ای درباره دو تئاتری بازداشت شده
به گزارش فانوس، این اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازداشت دو هنرمند تئاتر اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

«ضمن ابراز خرسندی از حل موضوع، لازم است از جامعه هنری، به ویژه هنرمندان تئاتر ایران به خاطر اتفاق ناخوشایند بازداشت دو هنرمند این عرصه عذرخواهی کنیم. احترام به قانون لازمه و نشانه هر جامعه تکامل یافته است. بهتر این است که همه ما این مهم را مد نظر داشته باشیم.

از سوی دیگر باید توجه داشت که نوع مواجهه با حوزه فرهنگ و هنر و اهالی آن بدلیل ظرافت‌ها و پیچیدگی و چند بعدی بودن آن باید متفاوت از سایر حوزه‌ها باشد. چه اینکه هنرمندان همواره مسئولانه در مسیر پیشرفت و تعالی کشور گام برداشته‌اند، از این رو حفظ حرمت اهل هنر و صیانت از حقوق هنرمندان بویژه اصحاب هنر نمایش همواره مدنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بر آن تاکید داشته و خواهد داشت.

در پایان ضمن دلجویی مجدد از خانواده نجیب تئاتر، شایان ذکر است پیگیری مجدانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سکوت و به دور از هیاهو، در حل سریع موضوع موثر بود.

همچنین به اطلاع می‌رساند که روند اداری و مراحل قانونی آزاد شدن این دو هنرمند تئاتر، در دو روز گذشته طی شده و صبح فردا به نتیجه خواهد رسید.»

در پی حکم قضایی مبنی‌بر توقیف نمایش «رویای شب تابستان» به کارگردانی مریم کاظمی، کارگردان این نمایش و سعید اسدی مدیر تئاتر شهر بازداشت شدند.

ماجرا به تیزری برمی‌گردد که در شبکه‌های مجازی از نمایش پخش شده است و گفته می‌شود این تیزر با تایید مرکز هنرهای نمایشی نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق