جنگنده‌های اف-35 آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدند


جنگنده‌های اف-35 آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدند

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های رادارگریز اف-35 برای انجام رزمایش‌های نظامی، برای نخستین بار وارد آب‌های خلیج فارس شده‌اند.

جنگنده‌های اف-35 آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده نیروی دریایی آمریکا از آغاز چند رزمایش دریایی در آب‌های خلیج‌ فارس با حضور جنگنده‌های اف-۳۵ خبر داد.

وب‌سایت «نشنال» گزارش داد آدمیرال «اسکات استرن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه در جریان گفتگوی ویدئویی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدید‌های اخیر (ایران) به بستن تنگه هرمز و باب‌ المندب مدعی شد: ما آمادگی داریم تا از جریان آزاد تجات و آزادی کشتی‌رانی در منطقه محافظت کنیم.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به برگزاری چهار رزمایش دریایی در آب‌های منطقه تأکید کرد: همه این تمرین‌های نظامی ما پیش از تحولات اخیر برنامه‌ریزی شده بود و نباید به عنوان پاسخی به هیچ اقدام یا تهدید خاصی در نظر گرفته شود. وی مدعی شد: این رزمایش‌های مشترک نشان می‌دهد آمریکا و شرکایش آمادگی دفاع از جریان آزاد کشتی‌رانی در منطقه را دارند.

به نوشته «نشنال»، حوزه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در شمال خلیج‌ فارس، دریای سرخ و قسمت‌هایی از اقیانوس هند است. این ناوگان که به تازگی ناو‌های هواپیمابر خود را به نسل جدید جنگنده‌های پنهان‌کار (رادارگریز) اف-۳۵ مجهز کرده در حال برگزاری چهار رزمایش نظامی است. تمرکز اصلی این رزمایش‌ها بر سه گذرگاه حساس کانال سوئز، تنگه باب‌ المندب و تنگه هرمز است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط