سیزدهمین رییس جمهوری پاکستان سوگند یاد کرد


سیزدهمین رییس جمهوری پاکستان سوگند یاد کرد

اسلام آباد - ایرنا - «عارف علوی» سیزدهمین رئیس جمهوری تاریخ پاکستان، روز یکشنبه در آیینی در حضور قاضی «ثاقب نثار» رییس قوه قضائیه این کشور سوگند خدمت یاد کرد.

به گزارش ایرنا در آیین سوگند خدمت «عارف علوی» رئیس جمهوری جدید پاکستان و از اعضای حزب تحریک انصاف این کشور در کاخ ریاست جمهوری، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش، «عمران خان» نخست وزیر، جمعی از فرماندهان عالیرتبه ارتش پاکستان و دیپلمات های دیگر کشورهای مقیم اسلام آباد حضور داشتند.
«عارف علوی» نامزد حزب پیروز انتخابات اخیر پاکستان (تحریک انصاف) روز سه شنبه سیزدهم شهریورماه با رای نمایندگان مجالس ملی، ایالتی و سنای این کشور به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری این کشور انتخاب شد.
عارف علوی 69 ساله، که امروز به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری پاکستان سوگند یاد کرد، با دارا بودن سابقه سیاسی مهمی در این کشور از بنیانگذاران حزب تحریک انصاف (حزب حاکم پاکستان) به شمار می رود.
وی که دارای مدرک دکترا در رشته دندانپزشکی است، با پیروزی در انتخابات سراسری 2013 میلادی از حوزه شهر کراچی به مجلس ملی پاکستان راه یافت و در انتخابات سراسری اخیر 2018 پاکستان نیز، از سوی مردم شهر کراچی به پارلمان ملی راه یافت.
در انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی، احزاب مخالف دولت نتوانستند نامزد واحد را معرفی کنند به همین دلیل مولانا فضل الرحمن و اعتزاز احسن به عنوان نامزدهای احزاب مخالف اعلام شدند.
رئیس جمهوری پاکستان با رای نمایندگان مجلس ملی و مجالس ایالتی سند، خیبرپختونخواه، بلوچستان و پنجاب انتخاب شد و یکهزار و 174تن برای انتخاب رئیس جمهوری پاکستان رای دادند.
با توجه به برتری نسبتا مطلق نمایندگان طرفدار تحریک انصاف در مجالس ملی و ایالتی، علوی با کسب 353 رای الکترال در این انتخابات به پیروزی رسید.
دوران پنج ساله ریاست جمهوری «ممنون حسین» رئیس جمهوری پاکستان روز گذشته شنبه به پایان رسید و وی در آیین خاصی پس از سان از گارد ویژه تشریفات رئیس جمهوری، از کاخ ریاست جمهوری این کشور خارج شد.
ممنون حسین روز جمعه هفتم سپتامبر (شانزدهم شهریور) در دیدار خداحافظی با کارکنان کاخ ریاست جمهوری این کشور، توسعه و رونق کشور، حاکمیت قانون و اجرای دقیق قانون اساسی را رئوس برنامه های خود طی 5 سال تصدی این مسئولیت عنوان کرد.
وی گفت که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری، کاخ را با «رضایت کامل» ترک می کند.
آساق**6125**1337

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا