مراقب سرریز شدن صبر مردم باشیم


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر پرهیز از بوروکراسی های بی ثمر، فرافکنی مسئولیت ها، رانت سازی و رانت خواری و دعواهای جناحی گفت: از سرریز شدن صبر مردم بترسیم.

ایران اکونومیست - مراقب سرریز شدن صبر مردم باشیم
به گزارش ایران اکونومیست؛ محسن هاشمی روز یکشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: حوصله تاریخی جامعه ایران نیز ظرفیتی دارد و باید از هر اقدامی که مانع خدمت به مردم می شود، پرهیز کرد چرا که این موضوع موجب سرریز شدن صبر جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: از اصحاب رسانه و فعالان مجازی نیز انتظار می رود که به سمت نقد سازنده و انعکاس مشکلات واقعی مردم حرکت کرده و تحت الشعاع تحریک های سازماندهی شده و فضاسازی سیاسی و غیرواقعی قرار نگیرند تا شاهد شنیده شدن صدای واقعی مردم در فضای افکارعمومی باشیم.
به گفته هاشمی، در شرایطی که امروز نوسانات ارزش پول ملی و وضعیت نامناسب اقتصاد ملی، فشار قابل توجهی را به بدنه جامعه وارد کرده، اظهار نظرهای تنش زا یا سناریوسازی های غیرواقعی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی، ضربه دیگر برای متزلزل کردن باقیمانده اعتماد عمومی در جامعه تلقی شده و آثار مفیدی نخواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: انتظار مردم از نخبگان و اصحاب رسانه، هوشیاری و تدبیر در عین آزاداندیشی و حریت است.
وی ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات در بستر ذهنیت عمومی جامعه شکل می گیرد و اگر ذهنیت جامعه به موضوعی منفی باشد، در عمل نیز فضای مثبتی برای حرکت پدید نخواهد آمد.
هاشمی خاطرنشان کرد: ایجاد نگاه مثبت در کارشناسان، منتقدین، خبرنگاران و فعالان رسانه ای بخصوص در حوزه مدیریت شهری می تواند خود عاملی برای بهبود شرایط و تقویت روند اصلاحی باشد و نگاه منفی به افزایش بی اعتمادی، کاهش کارامدی و افت سرمایه اجتماعی می انجامد.

* آیت الله طالقانی ابوذر زمان بود
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه تاریخی ایت الله طالقانی در نماز جمعه گفت: وی از مردمی ترین رهبران انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند وخوی ساده زیستی، تواضع ، ذهنیت باز و سعه صدر ایشان موجب شد تا هر گروه وجریانی بتواند با ایشان ارتباط برقرار کرده ونظرات خود را به وی منتقل کند.
به گقته هاشمی، جایگاه آیت الله طالقانی در مبارزات نیز به نوعی منحصر بفرد بود وایشان جزو معدود چهره های انقلاب اسلامی بود که از نهضت ملی نفت در صف نخست مبارزه با استبداد پهلوی قرار داشتند و وی به واقع ابوذر زمان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما