احمدشاه مسعود را از سه منظر ببینید


اول: احمدشاه مسعود در کنار اینکه اشتباهات و بعضا خطاهای فاحشی در عملکرد وی و یا افراد نزدیک به وی دیده شده است، قهرمان مردم افغانستان برای جلوگیری از پیاده شدن طرح ها و نقشه های بیگانگان به خصوص امریکایی ها در افغانستان بود. وی مانع غارت کشور توسط...

اول:
احمدشاه مسعود در کنار اینکه اشتباهات و بعضا خطاهای فاحشی در عملکرد وی و یا افراد نزدیک به وی دیده شده است، قهرمان مردم افغانستان برای جلوگیری از پیاده شدن طرح ها و نقشه های بیگانگان به خصوص امریکایی ها در افغانستان بود.
وی مانع غارت کشور توسط غربی ها شده بود و همین مساله غرب را وادار ساخت تا وی را از مقابل خود بردارند.

دوم:
از احمدشاه مسعود به عنوان معلم اخلاق در میان دوستان و همکارانش یاد می شود. وی خصوصیات بارز ارزنده ای داشت که در وجود دیگر سران جهادی به ندرت مشاهده شده است. وی فردی صبور، مدبر، مدیر، متعهد و با پشتکار قوی بود. اما با وجود همه خصوصیات اخلاقی و رفتاری منحصر به فردش، نتوانست در اطراف خود نیروهایی تربیت کند که در آینده پیرو خط مشی وی بوده راهش را ادامه دهند و مغلوب طرح های غربی ها نشوند و به فساد مالی و اخلاقی متهم نگردند.

سوم:
مسعود در زمان حیات اش به رفتنش نیندیشید و همین مساله سبب گردید که پس از مسعود کسانی مطرح شدند که بنام مسعود بر مردم تاختند، جنایت کردند، تجاوز کردند، غارت کردند، غصب کردند، زور گفتند، به خیابان ها ریختند و برای مردم مزاحمت ایجاد کردند و این نقطه ضعف بزرگ مسعود بود که البته تا اندازه ای عمومیت دارد اما از نخبه های سیاسی کمتر انتظار می رود.

کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !