عاشق حسود پارکینگ خانه رقیبش را به آتش کشید


عاشق حسود پارکینگ خانه رقیبش را به آتش کشید

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهم پرونده آتش‌سوزی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در محدوده خیابان پیروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چهاردهم اسفندماه پارسال وقوع آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی، در محدوه خیابان پیروزی به کلانتری 110 شهدا اعلام شد که با حضور مأموران و عوامل ایستگاه آتش‌نشانی در محل مشخص شد که شدت آتش به حدی است که امکان خارج شدن ساکنان مجتمع از مسیر راه پله وجود ندارد و احتمال سرایت کردن آتش به قسمت‌های بالای ساختمان نیز وجود دارد که بلافاصله واحدهای کمکی آتش‌نشانی در محل حاضر شده و همزمان با انجام عملیات اطفای حریق، عملیات نجات ساکنان مجتمع نیز از طریق پشت‌بام با استفاده از جرثقیل و ... انجام شد.

با انجام عملیات نجات و پایان روند اطفای حریق، کارشناسان آتش‌نشانی در محل کانون اصلی آتش‌سوزی در پارکینگ مجتمع مسکونی حاضر و در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد آتش‌سوزی کاملاً عمدی بوده و فرد یا افرادی اقدام به آتش زدن یک خودرو جک سواری و یک موتورسیکلت کرده‌اند که پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمدی تشکیل و پرونده برای ادامه رسیدگی و تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به مال‌باخته تحقیقات خود را آغاز کردند اما وی قادر به معرفی فردی به عنوان مظنون نشد و عنوان کرد که با هیچ‌کس سابقه درگیری یا دشمنی و حتی اختلاف مالی نداشته و ندارد و به همین علت قادر به معرفی کسی به عنوان مظنون آتش‌سوزی نیست.

در شرایطی که شاکی پرونده درطول رسیدگی به پرونده درچند ماه گذشته هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری به کارآگاهان اداره شانزدهم ارائه نکرده بود، اما کارآگاهان اداره شانزدهم با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی یکی از دوستان مال‌باخته به نام مسعود متولد 1362به عنوان مظنون اصلی در پرونده شدند. همزمان با شناسایی مسعود، تحقیقات از مال‌باخته در خصوص احتمال ایجاد حریق توسط مسعود انجام شد اما مال‌باخته مجدداً در اظهاراتش عنوان کرد که هیچ سابقه درگیری یا اختلافی با مسعود نداشته و ندارد.

در چنین شرایطی و با توجه به شواهد و قرائن جمع‌آوری شده، طی هماهنگی با بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 14 تهران مسعود در تاریخ چهاردهم مردادماه امسال دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل شد.

مسعود در تحقیقات اولیه با بیان مطالبی مشابه با اظهارات شاکی پرونده مدعی شد که هیچ‌گونه‌ای برای انتقام‌گیری از مالباخته ندارد؛ اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و صراحتاً به ایجاد حریق عمدی با انگیزه انتقام‌گیری اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از مدتی پیش به دختری علاقه‌مند شدم که تصور می‌کردم شاکی نیز قصد ازدواج با او را دارد. شرایط مالی - اقتصادی و همچنین موقعیت کاری شاکی از من بسیار بهتر است و از سوی دیگر دختر مورد علاقه‌ام و خانواده‌اش نیز رابطه خانوادگی بسیار نزدیکی با خانواده او دارند. در چنین شرایطی اطمینان داشتم که دیگر هیچ شانسی برای ازدواج من با دختر مورد علاقه‌ام وجود ندارد، به همین علت تصمیم به انتقام گرفتن از او گرفتم.

متهم در ادامه اعترافاتش درخصوص شب آتش‌سوزی نیز گفت: در ساعت 3 بامداد روز چهاردهم اسفند از در پارکینگ بالا رفته و وارد پارکینگ شدم. ماشین و موتور شاکی را با بنزین به آتش کشیده و به سرعت از پارکینگِ ساختمان خارج شدم. چند روز پس از این ماجرا، با اعضای خانواده در خانه مشغول صحبت کردن بودیم که موضوع آتش سوزی مطرح شد و آنجا اطلاع پیدا کردم که مجتبی وخانواده اش قصد داشتند تا به قصد خواستگاری به منزل یکی از بستگانشان در شهرستان بروند که به علت وقوع تخریب کامل ماشین و حادثه آتش‌سوزی کنسل شده است، آن زمان بود که متوجه تصور اشتباه خود شدم و فهمیدم که در تمام این مدت در خصوص مجتبی اشتباه بوده است.

علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای سیر مراحل قضایی روانه زندان شد.

انتهای پیام/4009/4039/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج