بیمه البرز میزبان اولین جلسه کمیته درمان انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران


بیمه البرز میزبان اولین جلسه کمیته درمان انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران

نخستین جلسه کمیته تخصصی بیمه‌های درمان انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران در تیرماه به میزبانی شرکت بیمه البرز برگزار شد.

به گزارش شمانیوز، در این جلسه غلام حسین آقاخانی، مدیر توسعه بازار و امور مشتریان این شرکت بر اهمیت بیمه‌های درمان تاکید کرد و گفت: بیمه درمان تکمیلی بین سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ در ایران پایه‌گذاری شد که در ابتدا از خدمات درمانی ساده شروع شد و در ادامه به پوشش‌های پیچیده تر امروزی رسید.
وی با اشاره به نقش علوم آکچورال در بیمه‌های درمان، گفت: در صنعت بیمه بیشتر با استفاده از این دانش در حوزه بیمه‌های عمر و سرمایه‌ گذاری آشنایی دارند حال آن‌که از این علم می‌توان در رشته‌هایی مانند بیمه درمان تکمیلی و به صورت کلی حوزه بیمه سلامت بهره برد. به عنوان مثال مدیریت صحیح ریسک در این رشته می‌تواند از بروز ورشکستگی جلوگیری کند.
وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد ورشکستگی بعضی از شرکت‌های بیمه به علت قبول ریسک‌های بیش از ظرفیت مانند ریسک بیمه درمان بازنشستگان تامین اجتماعی بودیم.
وی با اشاره به آمار‌های سال‌های ۹۳ تا ۹۵ بیمه‌های درمان از جمله سهم بیمه‌های درمان گروهی که به ترتیب ۱۹.۶، ۲۳.۹۴ و ۲۳.۳ بوده است و همچنین ضریب خسارت این رشته که ۹۷.۱، ۹۱.۴ و ۹۴.۳ بوده است، تعداد بیمه شدگان در این رشته را در این سال‌ها به ترتیب حدود ۰۰۰ر۹۱۰ر۱۰، ۰۰۰ر۹۶۰ر۱۰ و ۰۰۰ر۳۵۹ر۱۲ ذکر کرد که حدود ۱۵ درصد از جمعیت کل کشور را شامل می‌شود.
مدیر توسعه بازار و امور مشتریان بیمه البرز با اشاره به اهمیت دقت و پالایش داده‌های خسارت بیمه‌های درمان از آمادگی بیمه البرز برای انجام پژوهش در این حوزه خبر داد و افزود: مدیریت ریسک در این حوزه در اداره تحقیقات بازار بیمه البرز شروع شده و امیدواریم به ارائه راهکارهایی در آینده برای کنترل خسارت‌های بیمه نامه های درمان گروهی و سایر رشته‌ها بیانجامد و بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهد.
دکتر امین حسن زاده، رئیس انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با تبریک شصتمین سالگرد تأسیس بیمه البرز و قدردانی به خاطر میزبانی بیمه البرز به مشکلات اکچوئران با زیرساخت‌های IT شرکت‌های بیمه اشاره کرد که عملیاتی شدن اندازه‌گیری ریسک‌نما (Exposure) را بسیار دشوار کرده است.
وی با بیان این که شرکت‌های بیمه‌ باید به متغیر سن بیمه‌شدگان در هنگام عقد قرارداد درمان توجه کنند، علت مشکلات ایجاد شده در صنعت بیمه و برخی شرکت‌ها را توجه نکردن به افزایش‌ هزینه ها متناسب با افزایش سن بیمه شدگان دانست.
وی افزود: عضویت انجمن در جامعه بین المللی اکچوئرها (IAA) درگاهی برای ورود به دنیای پویای اکچوئری و ابزاری برای ارتباط با سایر انجمن‌ها، تأثیرگذاری برای تدوین آئین نامه های بین المللی و شرکت در کنگره ‌های بین المللی است که می‌تواند مجالی برای استفاده از تجارب بین المللی برای بهینه سازی فرآیند ارائه خدمات بیمه‌ای در صنعت بیمه باشد.
وی ارتباط با انجمن‌های معتبر دنیا از جمله انگلستان، سوئیس، کانادا و ژاپن را از اهداف آتی انجمن در راستای افزایش اعتبار مدارک ارائه شده از سوی این انجمن برشمرد.
دکتر پاینده، رئیس کمیته تخصصی بیمه های درمان این انجمن نیز در جلسه مذکور اهداف این کمیته را به ترتیب شناخت وضعیت فعلی صنعت بیمه ایران، دسته بندی شرایط خصوصی و قراردادهای بیمه ای داخل کشور و به روز رسانی آن ها بر اساس استانداردهای بین المللی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که سرانجام این فعالیت به ارائه پیشنهادی جامع به بیمه مرکزی برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گزاران و سهولت در امر بیمه‌گری برای بیمه‌گران بیانجامد.
این گزارش حاکی است، در این جلسه نمایندگانی از پژوهشکده بیمه، بیمه دانا، مؤسسه پژوهشی سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو و آتیه سازان حافظ نیز حضور داشتند.
بنا بر این گزارش، انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ به عضویت جامعه بین المللی آکچوئرها (IAA) درآمده است. در همین راستا و در راستای توسعه تعاملات بین المللی، تشکیل کمیته‌های صندوق و تامین اجتماعی (PBSS)، بیمه زندگی (Life Insurance)‌، بیمه سلامت یا درمان (Health Insurance) و بیمه غیر زندگی (ASTIN) از جمله اهداف آتی این انجمن است.

منبع: روابط عمومی بیمه البرز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو