مشکلات 4 هزار نیازمند پشت نوبتی بهزیستی چابهار حل شد


مشکلات 4 هزار نیازمند پشت نوبتی بهزیستی چابهار حل شد

چابهار- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: مشکلات چندین ساله چهار هزار و 252 نیازمند پشت نوبت و در صف انتظار در بخش امور اجتماعی و معلولان با حمایت های سازمان بهزیستی مرتفع شده و باید همه این افراد برای تکمیل پرونده به این اداره مراجعه کنند.

حسن تاوانه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 215 معلول و هزار و 37 نفر در بخش امور اجتماعی بیش از 10 سال در انتظار حمایت و بهره مندی از خدمات اداره بهزیستی بودند که اینک با حل مشکلات تمامی آنان می توان گفت کار بزرگی از سوی دولت انجام شده است.
وی بیان کرد: خدمات دهی بهینه به افراد نیازمند با همت و نگاه مثبت و جهادی مسئولان کشوری و استانی سبب رضایتمندی قشر محروم چابهار شده است.
وی گفت: اکنون 630 معلول، 461 ناشنوا و کم شنوا و 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیرپوشش اداره بهزیستی چابهار هستند و از کمک های مادی و معنوی بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: اداره بهزیستی چابهار خدمات خوبی برای نیازمندان به خدمت ارائه می کند که از جمله آنها 44 دستگاه سمعک به ارزش 10 تا 15 میلیون ریال در یک سال اخیر به صورت رایگان میان ناشنوایان چابهار توزیع شده است.
وی بر راه اندازی حدود 200 مهدکودک روستایی، افتتاح 3 مرکز ترک اعتیاد رایگان دولتی در مراکز شهرهای چابهار، پلان و نگور و مناسب سازی محیط برای تردد معلولان در اماکن دولتی و عمومی تاکید کرد.
وی گفت: پیشنهاد تأسیس اداره کل بهزیستی جنوب استان سیستان وبلوچستان در چابهار توسط سازمان بهزیستی کشور به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه‌ شده است تا بخشی از مشکلات اجتماعی مرتفع شود.
رئیس اداره بهزیستی چابهار ادامه داد: با توجه به جمعیت ۶۳ درصدی حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی بالا، معلولیت ها، پایین بودن شاخص آموزشی وبهداشتی، ازدواج های فامیلی و مهاجرت های بی رویه و قرارگرفتن چابهار در محور ترانزیتی موادمخدر ضرورت تاسیس اداره کل بهزیستی در جنوب سیستان وبلوچستان را بیشتر کرده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043 **6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش