برگزاری یازده جلسه تفسیر و تدبر قرآن در لرستان


برگزاری یازده جلسه تفسیر و تدبر قرآن در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم در یازده شهرستان لرستان برگزار شد.

برگزاری یازده جلسه تفسیر و تدبر قرآن در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، جلسات تفسیر قرآن‌کریم، ازجمله برنامه‌های گروه قرآن و عترت، در قالب برپایی جشن رمضان، طی سال‌های گذشته است که در میان مردم شهر جای خود را بازکرده تا در ایام ماه مبارک رمضان مرد و زن و کوچک و بزرگ برای بهره‌گیری از این محافل نورانی پای تفسیر آیات قرآن توسط ائمه جمعه و جمعات در سراسر استان بنشینند.
در این راستا یکی‌از پُرورنق ترین محافل و مجالس تفسیر قرآن کریم، با بهره‌گیری از آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، امسال نیز هر شب رأس ساعت ۲۲ در مسجد بعثت برگزار می‌شود.
این برنامه قرآنی با پشتوانه اجرایی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود و هر شب به قید قرعه به ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقه مطرح شده جوایزی اهداء می‌شود.
از اهداف برگزاری این برنامه تفسیر قرآن‌کریم می‎توان به ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین قشر جوان و نوجوان اشاره کرد.
در این جلسات که هرسال از سال قبل پُررونق‌تر می‌شود و مخاطبان خود را از جای‌جای شهر به این محفل می‌کشاند احساس خوشایندی تمام وجودت را فرامی‌گیرد؛ این‌جا همه برای آسمانی‌تر شدن از هم پیشی می‌گیرند و چه زیباست تلاوت کلام الهی در ماه میهمانی الهی.
در جریان این مراسم نورانی آیات زیبای کلام وحی توسط یکی‌از قاریان ممتاز لرستان قرائت و سپس تفسیر مربوط به هرکدام از آیات برای حاضران گفته می‌شود تا در فرصت یازده سال گذشته این مجلس بخش عمده‌ای از سوره‌های مختلف قرآن تفسیر و زمینه آشنایی بیشتر حاضران با کلمات نورانی وحی فراهم شود.
در دیگر شهرستان‌ها و مناطق استان نیز مجالس تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم در قالب جشن رمضان، با محوریت ائمه جمعه و جماعات هر منطقه و شهر درحال برگزاری است، در این راستا مجلس تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم شهرستان ازنا با بهره‌گیری از حجت‌الاسلام نصرت‌اله امیدی گیلانی، امام جمعه ازنا هر روز قبل از نماز ظهر و عصر در مسجد امام حسین(ع) مؤمن آباد برگزار می شود.
همچنین در شهرستان کوهدشت با محوریت حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه شهرستان، مجلس تفسیر قرآن‌کریم هرروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر و در رومشگان نیز این محفل، با محوریت حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد امام علی(ع) چغابل برگزار می‌شود.
همچنین در شهرستان دلفان با بهره‌گیری از حجت‌الاسلام اسداله عزیزی‌تبار، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد امام حسین(ع)، در شهرستان پلدختر با بهره‌گیری از حجت‌الاسلام محمدرضا فراهانی، هر روز ساعت 17 – 18 عصر، در مسجد امام حسین(ع)، در شهرستان سلسله، با بهره گیری از حجت‌الاسلام مهدی پیرداده، هر روز از ساعت 13/30 – 15 عصر در حسینیه قمر بنی هاشم(ع)، در شهرستان الیگودرز ، با بهره‌گیری از حجت الاسلام محمد محمودی فرد، هر روز از ساعت 15 – 16 عصر در حسینیه باب الحوائج(ع)، در شهرستان بروجرد، با بهره گیری از حجت الاسلام نوربخش ملکشاهی، هر روز از ساعت 16 – 17 عصر در مؤسسه یاس کبوداشترینان، در شهرستان دورود با بهره گیری از حجت الاسلام علی فرهاد زاده، هر روز از ساعت 15- 16 عصر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) چالانچولان، در خرم‌آباد با بهره‌گیری از حجت‌الاسلام محبی هر روز از ساعت 10/30 الی 11/30 صبح در مؤسسه منتظران ظهور و در سپیددشت، با محوریت حجت‌الاسلام صمد حافظی، امام جمعه منطقه، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر، در دفتر امام جمعه، مجالس تفسیر قرآن‌کریم، برگزار می‌شود.

انتهای خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...