قلمرو حضور نظامی روس ها در سوریه توسعه پیدا کرد


قلمرو حضور نظامی روس ها در سوریه توسعه پیدا کرد

در سایه پشتیبانی فراگیر روسیه و دولت سوریه تقریبا 65 هزار و 800 غیرنظامی از اردوگاه ها و مراکز آوارگان به خانه و کاشانه خود در غوطه شرقی دمشق بازگشته اند.

به گزارش جماران؛ مرکز صلح و آشتی روسیه در سوریه از گسترش یافتن قلمرو حضور نظامی روس ها در جنوب دمشق خبر داد.

سرلشکر یوری یوتوشینکو رئیس این مرکز که مقر آن در پایگاه حمیمیم حومه لاذقیه (در غرب سوریه) واقع شده با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، گفت: نیروهای پلیس نظامی روسیه گشت های خود را در سه شهرک یلدا، ببیلا و بیت سحم واقع در حومه جنوبی دمشق آغاز کرده اند.

وی توضیح داد: استقرار نیروهای فوق در چارچوب تلاش های شکل گرفته برای برقراری وضعیت طبیعی در حومه های دمشق و دیگر مناطق سوریه صورت گرفته است.

این افسر روس خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی سوریه به همراه پلیس نظامی روسیه در دو شهرک الرستن و تلبیسه در استان حمص نیز به تلاش های خود برای پیشگیری از اقدامات تحریک آمیز و تضمین امنیت شهروندان سوری ادامه می دهند.

وی همچنین گفت: در سایه پشتیبانی فراگیر روسیه و دولت سوریه تقریبا 65 هزار و 800 غیرنظامی از اردوگاه ها و مراکز آوارگان به خانه و کاشانه خود در غوطه شرقی دمشق بازگشته اند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه همچنین دیروز از خروج 35 هزار و 270 تروریست به همراه خانواده هایشان از منطقه کاهش تنش در شمال حمص سوریه خبر داد و اعلام کرد: پرونده تروریست ها در این استان بسته شد.

روسیه یکی از متحدان دولت و مردم سوریه است که در کنار نیروهای مقاومت اسلامی در تامین امنیت این کشور کمک می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول