توصیه همیشگی مرحوم طباطبایی به پرهیز از افراط و تفریط/ اخلاق‎مدار و عالم به زمان بود


توصیه همیشگی مرحوم طباطبایی به پرهیز از افراط و تفریط/ اخلاق‎مدار و عالم به زمان بود

گروه سیاسی ــ عضو جامعه روحانیت مبارز، توصیه همیشگی مرحوم آیت‎الله سیدمهدی طباطبایی را پرهیز از افراط و تفریط خواند و گفت: ایشان از یک حالت اعتدالی زیبایی در گفتار و رفتار برخوردار بود که باعث می‎شد تنش‎ها را کاهش دهد و در گام بعد بتواند افراد بیشتری را جذب دین و انقلاب کند.

توصیه همیشگی مرحوم طباطبایی به پرهیز از افراط و تفریط/ اخلاق‎مدار و عالم به زمان بود

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت وگو با خبرنگار ایکنا به مناسبت درگذشت آیت‌الله سیدمهدی طباطبایی درباره ویژگی‌های شخصیتی ایشان چه در عرصه فردی چه در عرصه سیاسی گفت: درباره آیت‌الله طباطبایی که 82 سال در این دنیا زندگی کرد می‌توانم به چند نکته از زمان آشنایی خودم با ایشان به ویژه در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کنم؛ اول اینکه ایشان به شدت مردمی بود؛ یعنی در بین مردم زندگی می‎کرد و چه در قالب سخنرانی، عقد و عروسی، عزاداری و مراجعات مردمی سعی می‎کرد از مشکلات مردم آگاه باشد و آنها را حل کند.

وی افزود: دوم اینکه همواره تلاش می‎کرد که گره‎گشایی کند و حتی زمانی که از مشهد و تهران توانست به مجلس راه پیدا کند این گره‎گشایی را ادامه داد و اولویت اول خود قرار داد.

اکرمی اظهار کرد: ویژگی سوم ایشان این بود که عالم به زمان خود بود؛ او با مقامات کشور در ارتباط بود و از مسائل و مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور مطلع بود و می‎دانست در جامعه چه می‎گذرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ویژگی چهارم ایشان را توصیه همیشگی به پرهیز از افراط و تفریط خواند و گفت: مرحوم آیت‎الله طباطبایی از یک حالت اعتدالی زیبایی برخوردار بود که به او کمک می‎کرد که راحت تر مشکل‎گشایی کند.

اکرمی اخلاق‎مداری را مهم‎ترین بعد شخصیتی این مرحوم دانست و گفت: اخلاق رکن جامعه است و اقبال لاهوری هم در این باره می‎گوید: «به اخلاق اقوام دنیا زنده‎اند، قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است»؛ بر همین مبنا ایشان می‎کوشید با اخلاق حسنه و اعتدالی خود، حداقل تنش‎ها را کاهش دهد و در گام بعد بتواند افراد بیشتری را جذب دین و انقلاب کند. از آنجا هم که یک روحیه معتدل و میانه رو داشت و سخن و رفتارش اعتدالی بود موثر واقع می شد و مورد قبول قرار می‎گرفت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: خانه ایشان یک مأمن، پناهگاه و کانون برای حضور افراد مختلف از مردم عادی تا شخصیت‎های سیاسی بود که در ایام مختلف مانند ماه رمضان یا ایام انتخابات برای مشورت و تبادل نظر نزد ایشان می‎آمدند.

اکرمی در پایان اظهار کرد: در یک کلام می‎توان گفت مرحوم حاج سید مهدی طباطبایی یک روحانی به تمام معنا، خادم و خلیق بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟