دستور پخت حلیم


حلیم غذای پر طرفدار، مقوی و البته چاق کننده و دیرهضمی هستش که معمولا در صبحانه استفاده میشه و با شروع شدن ماه رمضان به وعده افطاری انتقال پیدا میکنه. در این مطلب طرز تهیه حلیم را آوردیم تا برای سفره افطارتون تهیه کنید.

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :
دستور پخت حلیم
حلیم از صبحانه های بسیار مقوی و سیر کننده ی سنتی هست که توی ایام ماه رمضون برای افطاری هم عالیه و طعم بی نظیرش، وقتی با شکر و کمی کره و دارچین مخلوط میشه فوق العاده اس. پخت حلیم فوت و فن خیلی خاصی نداره و ساده اس ولی نیاز به صبر و حوصله ی بسیار زیادی داره.

امروز طرز تهیه حلیم رو براتون شرح میدیم. حلیم غذای پر طرفدار،مقوی و البته چاق کننده و دیرهضمی هستش که معمولا در صبحانه استفاده میشه و با شروع شدن ماه رمضان به وعده افطاری انتقال پیدا میکنه. تهیه این غذا خیلی آسونه فقط طبق معمول غذاهای سنتی صبر و حوصله زیاد میخواد و پختش زمان زیادی میبره.

مواد لازم :

گندم پوست کنده 500 گرم گوشت مرغ یا بوقلمون یا گوسفند حدود 100 گرم آب 8-10 لیوان نمک نصف قاشق چایخوری روغن حیوانی یا کره آب شده به مقدار لازم شکر و دارچین به مقدار لازم برای تزیینات

طرز تهیه :

اولین کاری که باید بکنیم خیس دادن گندم هست. گندم پوست کنده در همه سوپر مارکتها موجوده. گندم رو از شب قبل خیس میکنیم. پخت حلیم خیلی ساده اس، فقط و فقط صبر و حوصله میخواد. گندم رو با گوشت و آب و نمک میذاریم روی حرارت. وقتی که به جوش اومد، زیرش رو کم میکنیم تا آروم آروم بپزه. بعد از حدود یک ساعت که گوشت کاملا پخته شد، از داخل حلیم خارجش میکنیم و اجازه میدیم خنک شه. بعد اون رو کاملا ریش ریش میکنیم. دقت داشته باشین که در تمام این مدت گندم ها همچنان در حال پخت هستن. بعد از پختن با گوشتکوب برقی میکسش میکنیم. اگه دوست داشتید مقداری از گوشت ریش شده رو برای تزیین نگه دارید و بقیه رو دوباره داخل حلیم بریزید. حالا کل مواد داخل قابلمه رو با گوشت کوب برقی میکس میکنیم. در حالت عادی انقدر حلیم روی حرارت میمونه که له میشه ولی چون هیچکدوم ما اون مقدار صبر رو نداریم، با گوشت کوب برقی این کار رو خیلی سریعتر انجام میدیم. به همین سادگی حلیم حاضره. زمان کشیدن هم با کره و دارچین و شکر تزیینش میکنیم. البته خیلی ها حلیم رو بدون شکر دوست دارن. برای تزیین میتوانید از کنجد هم استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی