انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس


انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

هایمن یا پرده بکارت تکه‌ای پوستی است که دهانه واژن زنان را پوشش می‌دهد. در حدود ماه سوم یا چهارم بارداری، تشکیل پرده بکارت در جنین دختر شروع می‌شود. این بخش از بدن دست نخورده باقی می‌ماند تا زمانی که فرد مقاربت جنسی داشته باشد. پرده بکارت ممکن است در اثر فعالیت یا دخول هر چیزی در کانال واژن دچار پارگی شود. در این مطلب کامل و پزشکی همراه ما...

هایمن یا پرده بکارت تکه‌ای پوستی است که دهانه واژن زنان را پوشش می‌دهد. در حدود ماه سوم یا چهارم بارداری، تشکیل پرده بکارت در جنین دختر شروع می‌شود. این بخش از بدن دست نخورده باقی می‌ماند تا زمانی که فرد مقاربت جنسی داشته باشد. پرده بکارت ممکن است در اثر فعالیت یا دخول هر چیزی در کانال واژن دچار پارگی شود. در این مطلب کامل و پزشکی همراه ما باشید تا انواع پرده بکارت ، و عمل ترمیم بکارت ( شامل هایمنوپلاستی و هایمنکتومی) را به همراه عکس هایشان مطالعه کنید.

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

هایمن ممکن است در طول رشد فرد، به خودی خود کش بیاید یا حتی دچار پارگی شود، و زمانی که زن به بلوغ کامل برسد، اصلا دیگر وجود نداشته باشد. به همین دلیل تقریبا غیرممکن است که با استفاده از آن پی به باکره بودن یا نبودن کسی ببرید. دخترانی که به طور فعال ورزش می‌کنند یا از تامپون استفاده می‌کنند، ممکن است اصلا پرده‌ی بکارت نداشته باشند.

هنگامی که هایمن یا پرده بکارت دچار پارگی می‌شود، ممکن است خونریزی و درد ایجاد شود. اگر این پارگی ناشی از اولین مقاربت جنسی نباشد، در صورت کوچک بودن ممکن است به حالت عادی خود برگردد. هایمن در کودکان نازک‌تر است و با شروع شدن دوره‌ی بلوغ با توجه به تغییرات هورمونی، ضخیم‌تر می‌شود.

مطلب مرتبط: ۴۰ حقیقت جالب در مورد پرده بکارت یا هایمن که حتما باید بدانید

چیزهای مختلفی وجود دارد که می‌توانیم در مورد انواع پرده بکارت یاد بگیریم و در واقع هایمن در برخی از فرهنگ‌ها نقش مهمی دارد. بسیاری از رویکردهای معنوی و سنتی آن را به عنوان منبعی از رمز و راز در مورد زنان می‌بینند. همچنین رویکردهایی وجود دارد که می‌توانند خشن محسوب شوند. تقریبا در هر فرهنگی زنی که بکارت را از طریق اولین رابطه‌ی جنسی با همسرش از دست بدهد، بسیار مورد تکریم و احترام است. حتی سابقا معاینات پزشکی قبل از ازدواج برای “اثبات” بکارت مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه دیگر این کار انجام نمی‌شود، زیرا عوامل متعددی وجود دارد که می‌توانند سبب پارگی پرده شوند و حتی ممکن است زنی از همان هنگام تولد اصلا هایمن یا پرده‌ی بکارت نداشته باشد.

اخیرا، در بسیاری از جوامع با فرهنگهای سنتی جراحی‌های ترمیم پرده‌ی بکارت افزایش یافته‌است. چرا که آزادی های اجتماعی و تمایل افراد به روابط جنسی خارج از قاعده و قانون جامعه رشد یافته است اما ازدواج ها همچنان در چارچوب سنت و خانواده ها و مذهب صورت می گیرد از این رو بسیاری از زنان که قبل از ازدواج روابط این چنینی را تجربه کرده اند ناچارند برای ازدواج پرده بکارت خود را ترمیم می‌کنند. البته در بسیاری موارد هم به دلیل ضربه ها، تصادفات، تجاوز و مشکلات این چنینی پرده بکارت دچار آسیب می شود و این ترمیم می تواند یک انتخاب شخصی باشد یا جنبه‌ی اخلاقی داشته باشد. این‌که آیا این عمل جراحی باید انجام شود یا نه، به شدت بستگی به اعتقادات شخصی، معنوی و فرهنگی هر جامعه و فرد دارد.

مطلب مرتبط: واژن: ۵۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد واژن

تصاویر مربوط به پرده بکارت

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

محل قرار گرفتن هایمن یا پرده‌ی بکارت

هایمن در میان دو لایه‌ی آلت تناسلی زن قرار دارد. این بافت در واقع دهانه‌ی واژن را “پوشش” نمی‌دهد، اما چین‌خوردگی و لایه‌هایی ایجاد می‌کند که باعث می‌شوند دهانه‌ی واژن بسیار کوچک باشد. در حین این‌که یک زن رشد می‌کند، لایه‌های بافت باز می‌شوند، کشش می‌یابند و حتی ممکن است در طول فعالیت فیزیکی پاره شوند. برخی از دختران ممکن است در اثر این اتفاق متوجه لکه‌های خون در لباس زیرشان شوند.

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

انواع پرده بکارت

پرده بکارت در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. انواع پرده بکارت یا هایمن عبارتند از:

انواع پرده بکارت ۱: پرده بکارت بدون سوراخ

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

این مورد، اختلالی است که در اثر آن پرده‌ی بکارت به طور کامل دهانه‌ی واژن را پوشش می‌دهد. این اختلال معمولا تشخیص داده نمی‌شود تا زمانی که دختر به سن بلوغ برسد و اولین دوره‌ی قاعدگی خود را بگذراند اما خون راهی برای خروج از بدن نداشته باشد.

مطلب مرتبط: انواع عفونت واژن: ۷ مهمترین عفونت های واژن را بشناسید

۲. پرده بکارت میکروپرفوره

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، هایمن یا پرده‌ی بکارت تقریبا به طور کامل دهانه‌ی واژن را بسته است. خون قاعدگی قادر است از بدن خارج شود، اما یک زن باکره نمی‌تواند از تامپون استفاده کند.

انواع پرده بکارت ۳: پرده بکارت منفصل

انواع پرده بکارت: 3 نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

این نوع پرده زمانی است که پرده‌ی بکارت به شکل دو سوراخ در دهانه‌ی واژن تقسیم می‌شود. این وضعیت نیز جریان خون قاعدگی را متوقف نمی‌کند، اما می‌تواند مانع از به کار بردن تامپون در زنان باکره شود.

اگر یک زن بخواهد از تامپون استفاده کند، این شکل از هایمن معمولا باعث نمی‌شود که بکارت او قبل از ازدواج از دست برود، اما ممکن است سبب بروز مشکلاتی در اولین مقاربت جنسی شود. این نوع پرده به راحتی با یک عمل جراحی جزئی درمان می‌شود.

عمل جراحی ترمیم پرده‌ی بکارت

جراحی هامین یا پرده‌ی بکارت را می‌توان بنا به دلایلی انجام داد، خواه برای ترمیم پرده‌ی بکارت و خواه برای حذف بافت بزرگی که دهانه‌ی واژن را مسدود کرده‌است. در این‌جا انواع مختلف جراحی هایمن را می‌بینید:

۱) هایمنوپلاستی

این مورد اساسا نوعی جراحی زیبایی است که روی یک پرده‌ی بکارت پاره‌شده به دلایل شخصی انجام می‌شود. پرده‌ی بکارت به وسیله‌ی عمل جراحی بسته می‌شود تا در طول مقاربت جنسی خونریزی رخ بدهد. بعضی از افراد ممکن است به دلیل دلایل شخصی یا از سر اجبار ناشی از اعتقادات معنوی، این کار را بکنند. این نوع عمل ترمیمی همچنین ممکن است بعد از تجاوز جنسی انجام شود.

۲) هایمنکتومی

این مورد نوعی جراحی است برای باز کردن پرده‌ی بکارتی که سوراخ ندارد، و میکروپرفوره یا منفصل است. معمولا یک پرده‌ی بکارت که به لحاظ آناتومیک به طور صحیحی توسعه یافته‌است، می‌تواند در طول اولین مقاربت یا استفاده از تامپون بدون ایجاد ترومای بیش از حد کشیده و پاره شود. تنها مورد نگرانی این است که یک شریان در کناره‌ی هایمن وجود دارد و می‌تواند خونریزی زیادی ایجاد کند. انجام عمل جراحی هایمنکتومی می‌تواند خطر خونریزی را کاهش دهد و سبب شود که مایع به راحتی از واژن خارج شود.

نکاتی در رابطه با کشش یافتن هایمن به طور طبیعی

به یاد داشته باشید که هایمن تنها می‌تواند توسط مقاربت جنسی یا استفاده از تامپون به طور کامل پاره شود. بعضی از زنان ممکن است بخواهند آن را کمی کش بدهند تا اولین مقاربت جنسی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنند. در این‌جا چند نکته می‌بینید برای کمک به اعمال کشش روی پرده‌ی بکارت:

– یک انگشت چرب شده را به آرامی روی هایمن قرار بدهید. سعی کنید دست کم انگشت کوچک را داخل کنید. حتی می‌توانید از دو انگشت استفاده کنید اما دقت داشته باشید که باید این کار را به آرامی انجام بدهید.

– ورزش سنگین می‌تواند به کشیدگی یا پیش-پارگی پرده بکارت کمک کند. ورزش‌هایی مانند اسب‌سواری، موتورسواری و رقص برای پارگی هایمن بدنام هستند. اگر شریک زندگی‌تان به عدم باکره بودن شما شک کرد، این حقایق را به او توضیح بدهید.

– استفاده از تامپون می‌تواند به شما کمک کند که به پرده‌ی بکارت کشش وارد کنید یا حتی سبب پارگی آن شوید. استفاده از تامپون را با کوچک‌ترین نوع آن شروع کنید و کم‌کم سایز آن را افزایش بدهید. مقدار کمی روان‌کننده استریل می‌تواند به وارد شدن تامپون کمک کند. هرگز به زور تامپون را وارد واژن نکنید.

– اولین باری که رابطه‌ی جنسی دارید، مطمئن شوید که شریک زندگی‌تان انگشت خود را با یک ماده‌ی روان‌کننده مرطوب می‌کند و ابتدا پرده بکارت را به آرامی دستکاری می‌کند.

– وجود مقدار کمی خون طبیعی است. و جای هیچ گونه نگرانی نیست. اما اگر خونریزی زیاد وجود داشته باشد، فشار موضعی اعمال کنید و اگر متوقف نشد، به مراقبت‌های اورژانس مراجعه کنید.

– یادتان باشد که بیش از حد نزدیک بودن آلت تناسلی به واژن حتی بدون مقاربت می‌تواند باعث حاملگی شود. حاملگی ممکن است رخ بدهد حتی اگر پرده‌ی بکارت دچار پارگی نشده باشد، چون به هر حال اسپرم می‌تواند به درون واژن حرکت کند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: healthresource4u

انواع پرده بکارت: ۳ نوع پرده بکارت و عمل ترمیم بکارت + عکس

۴۰ حقیقت جالب در مورد پرده بکارت یا هایمن که حتما باید بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت