در ایران 10 درصد معتادان موفق به ترک کامل می‌شوند


رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان​: مهمترین عامل گسترش اعتیاد در کشور ناکارآمدی نظام مدیریت پیشگیری، درمان و توانبخشی معتادان است.

در ایران 10 درصد معتادان موفق به ترک کامل می‌شوند

دکتر جعفر بوالهری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس آخرین روش های درمانی با همکاری تمام اعضای خانواده و یا گروه دوستان، معتادان می توانند 70 تا 80 درصد ترک کامل داشته باشند.
وی افزود: عوامل ابتلا به اعتیاد و یا وابستگی به هر نوع داروی قانونی و غیرقانونی متعدد است و شامل زمینه های خانوادگی، شخصیت فردی، عوامل اقتصادی و اجتماعی، نظام آموزش و پرورش، نظام اجرا و سازمان های پیشگیری از اعتیاد و پلیس است.
این استاد دانشگاه گفت: به نظر می رسد مهمترین عامل گسترش اعتیاد در کشور ناکارآمدی نظام مدیریت پیشگیری، درمان و توانبخشی معتادان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت 40 ساله انستیتو روانپزشکی تهران افزود: این سازمان به عنوان مشاور ویژه بهداشت روان در داخل و سطح بین المللی فعالیت می کند و خدمات سلامت روان به خانواده، جامعه و کشورهای منطقه مدیترانه شرقی ارائه داده است.
بوالهری گفت: فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی نیز در کنار ارائه مشاوره به سازمان های داخلی و خارجی همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی، سازمان زندان ها و قوه قضائیه از دیگر فعالیت های این مؤسسه است.
رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان از مسؤولان خواست تا به جای روند تکراری نظر کارشناسی، سپس تصمیم گیری و اجرا ابتدا نیازسنجی، سپس پژوهش آن گاه برنامه ریزی و اجرا را همراه با نظارت بر اساس روش های علمی و دانشگاهی انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر