10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان


10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان

سوت آغاز رقابت‌های بوندس‌لیگا امشب با دیدار بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن به صدا درخواهد آمد.جمعه 27 مرداد 1396 - 15:16

به گزارش خبروزشی، پس از 13 هفته که از پایان فصل گذشته بوندس‌لیگا می‌گذرد، جمعه‌شب سوت آغاز فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان هم به صدا درخواهد آمد و در دیدار افتتاحیه بایرن‌مونیخ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا میزبان بایرلورکوزن خواهد بود.

10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان

در آستانه شروع پنجاه و پنجمین فصل بوندس‌لیگا دلایلی که باعث می‌شوند این رقابت‌ها را دنبال کنیم را مرور خواهیم کرد.

1) لایپتزیش و دورتموند در پی شکار بایرن

5 فصل، مدتی طولانی برای سلطه یک تیم در لیگ یک کشور است، اتفاقی که بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگای آلمان رقم زده و در لیگ‌های سطح اول فوتبال اروپا تنها یوونتوس در حال حاضر رکوردی بهتر از باواریایی‌ها دارد. قهرمانی در 5 فصل متوالی باعث نخواهد شد تیمِ کارلو آنچلوتی را باز هم قهرمان لیگ ژرمن‌ها بدانیم. رومن بورکی سنگربان سوئیسی دورتموند می‌گوید زنبورها می‌خواهند این فصل با پیتر بوش به سلطنت بایرن خاتمه بدهند و برای این کار انگیزه بالایی دارند. زرد و مشکی‌های دورتموند تمامی بازیکن‌های کلیدی‌شان را حفظ کرده‌اند، علاوه بر آن پیتر بوش هلندی را به عنوان یک مربی توانا در بازی گرفتن از جوانان استخدام کرده‌اند. در کنار بایرن و دورتموند، لایپتزیش پدیده فصل قبل فوتبال آلمان هم وضعیتی تقریباً مشابه دورتموند دارد. با وجود اینکه باشگاه‌های بزرگ برای جذب ستاره‌های جوان راسن‌بال خیز برداشته بودند رالف هازنهوتل به هر شکلی بود بهترین بازیکنانش را حفظ کرد و می‌تواند امیدوار باشد تیمش هم در لیگ قهرمانان اروپا و هم در بوندس‌لیگا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

2) ستاره‌های جدید بوندس‌لیگا

حضور چند بازیکن سرشناس در بوندس‌لیگا می‌تواند به فصل جدید رنگ و بوی خاصی ببخشد. اگرچه خامس رودریگس ستاره کلمبیایی سابق رئال‌مادرید از هفته اول برای بایرن‌مونیخ بازی نخواهد کرد اما در ادامه فصل و پس از رفع مصدومیت شاهد هنرنمایی آقای ‌گل جام جهانی 2014 خواهیم بود. بایرنی‌ها رکورد نقل‌ و‌ انتقالات‌شان را با خرید کورنتین تولیسوی فرانسوی از لیون شکستند، بازیکنی که سبک بازی‌اش می‌تواند تغییر بزرگی در خط میانی باواریایی‌ها بدهد. در کنار این 2 ستاره، بازیکن‌های دیگری هم برای اولین مرتبه در بوندس‌لیگا بازی خواهند کرد که می‌توان از دن اکس زاگادو (دورتموند)، ژان کوین آگوستین (لایپتزیش)، دنیس زکریا (مونشن‌گلادباخ)، امین هریت (شالکه) و ایگناسیو کاماچو (ولفسبورگ) نام برد.

10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان

3) مربی‌های جدید، فلسفه‌های جدی

برخی از تیم‌های بوندس‌لیگایی روی نیمکت‌شان تغییر ایجاد کردند تا فصل بهتری را سپری کنند. مهم‌ترین آنها جدایی توماس توخل از دورتموند و حضور پیتر بوش هلندی بود که قطعاً برای زنبورها روزهای متفاوتی را رقم خواهد زد. شالکه هم مثل هوفنهایم به یک مربی جوان اعتماد کرد و دومنیکو تدسکو 31 ساله سکان هدایت آبی‌های گلزن‌کرشن را بر ‌عهده گرفت. هایکو هرلیش مهاجم معروف سابق لورکوزن، دورتموند و گلادباخ هم هدایت بایرلورکوزن را بر ‌عهده گرفت و تیمش را باید در اولین گام به مصاف بایرن بفرستد. ساندرو شوارتس هم دیگر مربی جوانی ا‌ست که در 28 سالگی از تیم دومِ ماینتس به تیم اول باشگاه آمد.

4) رقابت سخت برای آقای‌ گلی

روبرت لواندوفسکی مثل همیشه شانس اول آقای‌ گلی محسوب می‌شود و پیرامریک اوبامیانگ هم در دورتموند ماند تا باز هم همانند فصل قبل رقابت سختی را برای آقای‌ گل شدن آغاز کنند. فصل گذشته اوبامیانگ در روز آخر لواندوفسکی را شکست داد و به این افتخار رسید. آنتونی مودست نزدیک‌ترین رقیب آنها از کلن جدا شد و به چین رفت اما می‌توان از تیمو ورنر مهاجم جوان لایپتزیش، ساندرو واگنر، مکس کروزه و ماریو گومز به عنوان دیگر بازیکن‌هایی که در کورس آقای‌ گلی حضور پیدا خواهند کرد، نام برد.

10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان

5) جایی برای شکوفایی جوان‌ها

بوندس‌لیگا یکی از بهترین لیگ‌هایی‌ است که بازیکن‌های جوان برای نشان دادن خودشان می‌توانند انتخاب کنند. قطعاً در فصل 2018-2017 هم پدیده‌های جدیدی معرفی خواهند شد. فصل قبل شاهد شکوفا شدن تیمو ورنر و نبی کیتا در لایپتزیش، عثمان دمبله و کریستین پولیشیچ در دورتموند و نیکلاس زوله در هوفنهایم بودیم. با وجود سن کم بسیاری از این بازیکن‌های جوان مهره‌های کلیدی تیم‌شان شده‌اند.

6) رقابتی سخت برای اروپایی شدن

فکر می‌کنید در چه لیگی هر 18 تیم توانایی اروپایی شدن را دارند؟ پیش از شروع فصل تقریباً همه باشگاه‌ها هدف‌شان حداقل رسیدن به لیگ اروپاست. علاوه بر بایرن‌مونیخ و دورتموند، تیم‌هایی مثل لایپتزیش، بایرلورکوزن، مونشن‌گلادباخ، شالکه و ولفسبورگ ادعای رسیدن به لیگ قهرمانان را دارند و به کمتر از لیگ اروپا راضی نمی‌شوند. هوفنهایم، هرتابرلین، کلن و فرایبورگ را هم می‌توان بزرگ‌ترین مدعیان برای راهیابی به لیگ اروپا دانست و چه بسا آنها به لیگ قهرمانان هم برسند. ماینتس، آگسبورگ، هانوفر، هامبورگ، فرانکفورت و وردربرمن هم امیدوار هستند یک مرتبه دیگر طعم حضور در دیدارهای بین‌المللی را بچشند.

7) باز هم تیم‌های بزرگ در معرض سقوط

بوندس‌لیگا یکی از لیگ‌هایی‌ است که می‌توان تیم‌های مطرح را هم در قعر جدول آن دید. هامبورگ، وردربرمن و ولفسبورگ بزرگ‌ترین تیم‌هایی بودند که در فصل‌های اخیر تا مرز سقوط به بوندس‌لیگای 2 پیش رفته‌اند و اشتوتگارت به دسته پایین‌تر رفت. این تیم‌ها با سابقه قهرمانی در بوندس‌لیگا به چنین وضعیتی دچار شدند و بعید نیست در فصل جدید هم یک تیم بزرگ خیلی زود وارد بحران شود و برای سقوط نکردن بجنگد.

8) صعودکرده‌های بزرگ

سقوط اشتوتگارت و هانوفر از اتفاقات عجیب 2 فصل پیش بوندس‌لیگا بود. حالا این 2 تیم به بوندس‌لیگای یک برگشته‌اند و نمی‌خواهند دیگر حتی به منطقه خطر نزدیک هم بشوند. اشتوتگارت با هانِس ولف و هانوفر با آندره برایتن‌رایتر در پی جلوگیری از نمایش‌های وحشتناک فصل 2016-2015 هستند. هدف این 2 تیم حداقل حضور در رده‌های یک‌رقمی است.

9) داورها، درست تصمیم بگیرید!

وضعیت بوندس‌لیگای آلمان از لحاظ داوری نسبت به دیگر لیگ‌های بزرگ اروپا بهتر است اما داور هم می‌تواند اشتباه کند. در فصل جدید آلمانی‌ها تصمیم گرفتند در لحظات خاص از کمک‌داوران ویدئویی برای کمتر شدن اشتباهات استفاده کنند، اتفاقی که بعد از جام کنفدراسیون‌ها به تدریج در تورنمنت‌ها و لیگ‌های بزرگ رخ خواهد داد. حالا داورها می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند و حق را به حقدار برسانند.

10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان

10) هواداران پرشور بوندس‌لیگایی

پرتماشاگرترین لیگ اروپا بوندس‌لیگاست و طبق معمول فصل 2018-2017 هم شاهد ورزشگاه‌های مملو از تماشاگر خواهد بود. فصل قبل در 612 بازی در بوندس‌لیگای یک و دو در مجموع 19/049/362 تماشاگر به ورزشگاه‌ها آمد یعنی به طور میانگین 31126 نفر هر بازی بوندس‌لیگایی را مشاهده کرده‌اند. هر سال این رکورد افزایش پیدا می‌کند و در پایان فصل بعید نیست این رکورد به 20 میلیون نفر هم برسد.

10 دلیل برای دنبال کردن فصل 2018-2017 بوندس‌لیگای آلمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی