کاربران خبرآنلاین نظر دادند/ جریمه اقساط را هم ماه‌شمار کنید


کاربران خبرآنلاین نظر دادند/ جریمه اقساط را هم ماه‌شمار کنید

کاربران خبرآنلاین خواستار ماه شمار شدن محاسبه جریمه دیرکرد اقساط بانکی همزمان با ماه شمار شدن سود سپرده‌ها شدند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی می‌گوید: بر این اساس اگر یک مشتری سپرده خود را تا پیش از موعد یکماهه از بانک برداشت کند، سود آن به نحوی محاسبه خواهد شد که میانگین کمترین میزان مبلغ مانده در حساب طی روزهای یک ماه را محاسبه و به آن سود تعلق می‌دهند.

برخی کارشناسان این اقدام را زمینه ساز کاهش زیان بانک‌ها و فاصله‌گذاری سپرده‌گذاران بین سپرده بلند مدت و کوتاه‌مدت می‌دانند. کاربران در پاسخ به این سئوال که آیا با ماه‌شمار شدن پرداخت سود به سپرده‌ها موافق هستید؟ پاسخ‌های متنوعی دادند.

مجید گفته است: اینکار باعث خروج سرمایه های خرد وکلان مردم ازبانک وباعث هجوم مردم به کارهای اقتصادی همچون خرید سکه وارز ومسکن وامثالهم می‌شود واید شاهد موج جدیدی ازبحران‌های اقتصادی واجتماعی شویم.

علی نیز تاکید کرده است: "مخالفم با تورم ۱۵۰ درصدی بانکها سودی نمی‌دهند. کجان اونهایی که می‌گفتند سود بانکی باید متناسب با تورم باشد؟"

کاربران خبرآنلاین نظر دادند/ جریمه اقساط را هم ماه‌شمار کنید

رضا محمدی در مخالفت با این مصوبه نوشت : "با سلام در این صورت آیا جرایم تاخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی نیز به صورت ماه شمار محاسبه خواهد شد؟ ویا اینکه کماکان جرایم تاخیر توسط بانک ها و موسسات مالی به صورت روز شمار محاسبه و از مشتریان دریافت می‌شود!"

کاربر دیگری تاکید کرده است: "این گونه اصلاحات باید به صورت یک بسته و پکیج دیده شود: یعنی اگر این کار منجر به خروج پول‌ها از بانک شود آیا پیش‌بینی شده است که آیا وارد بازار دلالی به اشکال مختلف آن نخواهد شد؟ وضعیت مالیات چطور؟ بازار سرمایه در کنار این اقدام چه تغییری می‌کند؟ "

این مصوبه البته موافقانی نیز داشت . محمد گفته است: "سود روز شمار باعث رسوب بیهوده سرمایه ها در بانک می‌شد و حتی ارگان های دولتی و نیمه دولتی پول طلبکاران را به امید سود چند روزه معطل میکردند. کلا با توقف سود روز شمار سرمایه های بلاتکلیف کم میشن و میتونه به انضباط مالی کمک کنه."

کاربر دیگری نیز نوشته است: "تمام دنیا از همین سیستم استفاده میکنن. کاملا موافقم و باید اجرایی بشه."

در عین حال برخی کاربران نسبت به خروج سرمایه ها و سپرده ها از بانک ها هشدار داده و تاکید کرده اند پول های خود را از بانک بیرون کشیده اند .

آنها بر این اعتقادند این تصمیم می تواند به افزایش قیمت ها در بازارهای موازی دامن بزند و اتفاقا رشد چند روز اخیر قیمت ها در بازار سکه و ارز را ناشی از اتخاذ همین تصمیم می‌دانند .

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1225190

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !