هواوی شاید یک گوشی با دوربین مجهز به فناوری لنز مایع عرضه کند


هواوی شاید یک گوشی با دوربین مجهز به فناوری لنز مایع عرضه کند

شرکت هواوی در حال ساخت یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز به فناوری لنز مایع (Liquid Lens) است. احتمالا این دوربین جدید در گوشی هواوی میت 30 پرو یا هواوی پی 30 پرو مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با این فناوری بیشتر آشنا شوید. آیا تا به حال اسم فناوری لنز مایع به گوش شما... نوشته هواوی شاید یک گوشی با دوربین مجهز به فناوری لنز مایع عرضه کند اولین...

شرکت هواوی در حال ساخت یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز به فناوری لنز مایع (Liquid Lens) است. احتمالا این دوربین جدید در گوشی هواوی میت 30 پرو یا هواوی پی 30 پرو مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با این فناوری بیشتر آشنا شوید.

آیا تا به حال اسم فناوری لنز مایع به گوش شما خورده است؟ نه؟ مشکلی نیست٬ ما به شما توضیخ می‌دهیم. فناوری لنز مایع بیش از دو دهه‌ی قبل توسط یک فیزیکدان فرانسوی به نام برونو برگ (Bruno Berge) توسعه پیدا کرد. برخلاف اکثر دوربین‌ها که از یک لنز مکانیکی یا نرم افزار برای تغییر فوکوس استفاده می‌کنند٬ یک دوربین با لنز مایع تنها از طریق شارژ مایع لنز٬ فوکوس را انجام می‌دهد. این مایع ترکیبی از روغن و آب خواهد بود تا زمانی که شارژ می‌شود٬ تغییرپذیر باشد. ویدیویی در زیر نیز وجود دارد که می‌تواند چگونگی کارکرد این فناوری و تفاوت آن با زوم کردن یک لنز معمولی را به نمایش بگذارد.

فناوری لنز مایع چیست؟

این لنزها٬ مزیت‌های زیادی را نسبت به یک لنز دیجیتالی یا یک لنز مکانیکی دارند. اول٬ سرعت و دقت در زمان تغییر فوکوس است. آن بسیار سریع است و سوژه‌ای که بر روی آن عملیات فوکوس صورت می‌گیرد٬ بسیار شفاف خواهد بود. دوم٬ چون همه چیز نیازمند مایع است٬ دیگر هیچ نیازی به جابجایی قطعات نخواهد بود. آن همچنین فضای کمی را اشغال می‌کند٬‌ پس سایز لنزها و یا برآمدگی دوربین‌ها کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. ساخت یک لنز مایع همچنین ارزان‌تر نیز تمام خواهد شد. و سرانجام٬ آن می‌تواند محدوده زوم بزرگی را به ارمغان بیاورد٬ با تغییر ولتاژ شارژ٬ شکل مایع نیز تغییر می‌کند تا محدوده زوم مورد نظر شما به دست آید.

هواوی شاید یک گوشی با دوربین مجهز به فناوری لنز مایع عرضه کند

لنزهای مایع هم اکنون نیز در صنعت دوربین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند٬ اما آخرین گزارش‌های اخیر می‌گویند که هواوی راهی برای استفاده از آن ها در گوشی‌های هوشمند را یافته است و حتی پتنتی را نیز در نوامبر سال 2018 در این مورد ثبت کرده‌اند. به گزارش منابع٬ هواوی در حال توسعه‌ی یک ماژول دوربین سه گانه است که شامل یک سنسور ٬RGB یک سنسور سیاه و سفید و یک سنسور TOF (زمان پرواز) خواهد بود. منابع نزدیک به هواوی می‌گویند که در داخل این ماژول از مایع استفاده شده است که به فناوری لنز مایع در آن اشاره دارد. این ماژول دوربین همچنین همراه با یک فلاش ٬LED به صورت عمودی بر روی قاب پشتی گوشی جای می‌گیرند.

اعتقاد بر این است که این ماژول دوربین لنز مایع امسال در یک گوشی هواوی پدیدار خواهد شد؛ این گوشی می‌تواند هواوی میت 30 پرو یا پی 30 پرو باشد. اگر Mate 30 Pro با یک لنز مایع عرضه شود٬ این می‌تواند نوآوری خوبی برای صنعت موبایل باشد و به هواوی برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند٬ کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا