سامسونگ سنسور 20 مگاپیکسلی فوق باریک خود را معرفی کرد


سامسونگ سنسور 20 مگاپیکسلی فوق باریک خود را معرفی کرد
سامسونگ حسگر ۲۰ مگاپیکسلی ایزوسل جدید خود را برای گوشی‌های مجهز به نمایشگر تمام‌صفحه معرفی کرده است.

صنعت گوشی‌های همراه به‌سرعت در حال حرکت به‌سمت ساخت گوشی‌هایی با نمایشگرهای تمام‌صفحه است و شرکت کره‌ای سامسونگ هم مصمم شده تا قطعات مناسب برای این‌چنین گوشی‌هایی را به سازندگان عرضه کند. غول کره‌ای به‌تازگی دست به معرفی سنسورهای ایزوسل فوق‌باریک ۲۰ مگاپیکسلی زده است که برای دستگاه‌هایی با نمایشگر تمام‌صفحه توسعه یافته‌اند.

حسگر فوق‌باریک جدید سامسونگ با نام Slim 3T2، نه‌تنها کوچک‌ترین حسگر دوربین با رزولوشن بالا به شمار می‌روپ؛ بلکه عنوان کوچک‌ترین حسگر دوربین در صنعت موبایل را هم یدک می‌کشد. قطر این حسگر تنها ۵.۱ میلی‌متر است.

حسگر ۳T2 سامسونگ دارای پیکسل‌هایی به‌اندازه‌ی ۰.۸ میکرومتر است که از حداکثر رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل برای دوربین عقب و جلوی گوشی پشتیبانی می‌کنند. در طراحی این حسگر، غول کره‌ای گوشی‌های مجهز به نمایشگر تمام‌صفحه که از بریدگی یا حفره‌ی نمایشگر استفاده می‌کنند را مدنظر قرار داده است. شایان ذکر است که این حسگر با ابعاد کوچک خود برای استفاده در چنین دستگاه‌هایی کاملا مناسب خواهد بود.

این حسگر با ۲۰ میلیون پیکسل فعال با اندازه‌ی ۰.۸ میکرومتر، از فناوری ایزوسل پلاس (ISOCELL Plus) پشتیبانی می‌کند که با جذب نور بیشتر امکان بازسازی دقیق رنگ‌ها را فراهم می‌آورد. فناوری تتراسل (Tetracell) سامسونگ هم در این محصول به‌کار رفته است. به‌لطف این فناوری، هر چهار پیکسل با هم ترکیب می‌شوند و یک پیکسل را تشکیل می‌دهند؛ چنین کاری امکان ثبت تصاویر واضح‌تر و روشن‌تر را در شرایط نور کم فراهم می‌کند. در این فناوری، ترکیب چهارتایی پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری به‌منزله‌ی پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری با وضوح ۵ مگاپیکسل عمل می‌کنند و حساسیت فیلترهای رنگی نسبت به نور را افزایش می‌دهند.

سامسونگ سنسور 20 مگاپیکسلی فوق باریک خود را معرفی کرد

در صورت استفاده از این حسگر در دوربین اصلی گوشی، امکان به‌کارگیری فیلتر رنگی RGB به‌جای فناوری تتراسل وجود خواهد داشت. در صورت به‌کارگیری این سنسورها به‌عنوان بخشی از لنزهای تله‌فتو، اندازه‌ی ماژول دوربین به میزان ۷ درصد در مقایسه با سنسورهای ۲۰ مکاپیکسلیِ یک‌سوم اینچی کنونی سامسونگ کاهش پیدا می‌کند.

حسگر ایزوسل Slim 3T2 در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی به تولید انبوه خواهد رسید. فروش قطعات مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، یکی از کسب‌وکارهای سودآور غول کره‌ای است. با فراگیر شدن استفاده از حفره‌های نمایشگر برای جاسازی دوربین جلوی گوشی، سامسونگ هم علاقه‌مند است تا راهکارهایی را متناسب با این طراحی عرضه کند.

سید امیر علوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت