شبکه های اجتماعی موجب افزایش احساس تنهایی می شود


محققان دانشگاه پیتسبورگ واقع در پنسیلوانیای آمریکا دریافتند تجربیات منفی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش تنهایی بین کاربران جوان این شبکه ها می شود. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، محققان فعالیت بیش از هزار و 100 دانشجوی 18 تا 30 ساله از دانشگاه ویرجینیای غربی را در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار دادند و از آن ها...

شبکه های اجتماعی موجب افزایش احساس تنهایی می شود
محققان دانشگاه پیتسبورگ واقع در پنسیلوانیای آمریکا دریافتند تجربیات منفی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش تنهایی بین کاربران جوان این شبکه ها می شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، محققان فعالیت بیش از هزار و ۱۰۰ دانشجوی ۱۸ تا ۳۰ ساله از دانشگاه ویرجینیای غربی را در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار دادند و از آن ها خواستند میزان احساس تنهایی خود را در رابطه با این دسته از فعالیت ها بیان کنند.بر اساس این تحقیقات ۱۰ درصد افزایش در میزان تعاملات منفی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش ۱۳ درصدی احساس تنهایی در بین کاربران این شبکه ها می شود. در مقابل، افزایش ۱۰ درصدی تعاملات مثبت کاربران در این شبکه های اجتماعی، هیچ تاثیری بر احساس تنهایی کاربران ندارد.هنوز برای محققان مشخص نیست که آیا کاربرانی که احساس تنهایی می کنند نسبت به تجربیات منفی در شبکه های اجتماعی تمایل دارند، یا درگیر شدن کاربران در شبکه های اجتماعی موجب بروز احساس تنهایی در آن ها می شود.انزوای اجتماعی که به معنای تنهایی است، با وضعیت ضعیف سلامتی از جمله فشار خون بالا، بیماری های قلبی و افسردگی ارتباط دارد. از آنجا که شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر شده اند، درک علت این پدیده و شناسایی راهکارهایی برای تحمل تجربیات منفی در این شبکه ها بدون ابتلا به پیامدهای ناخوشایند آن ها دارای اهمیت زیادی است.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Health Promotion منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است