کشف اشیای عتیقه با قدمت 5 هزار ساله توسط پلیس جیرفت


کشف اشیای عتیقه با قدمت 5 هزار ساله توسط پلیس جیرفت

گروه اجتماعی ـ سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت از کشف اشیای عتیقه با قدمت 5 هزار ساله توسط پلیس این شهرستان خبر داد.

کشف اشیای عتیقه با قدمت 5 هزار ساله توسط پلیس جیرفت

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از فرماندهی انتظامی کرمان، سرهنگ رضا محمدرضایی، سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت دیروز یکشنبه، 30 دی با اشاره به کشف اشیای عتیقه با قدمت 5 هزار ساله توسط پلیس جیرفت گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیای عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان جیرفت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تشکیل اکیپ‌های ویژه، انجام گشت‌های نامحسوس و اقدامات پلیسی در محورهای مواصلاتی، سرانجام ماموران پاسگاه انتظامی دلفارد یک‌دستگاه خودرو پراید حامل اشیاء عتیقه را شناسایی و توقیف کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت بیان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده از خودرو تعداد 11 قطعه مختلف اشیاء باستانی شامل انواع ظروف از جنس نقره، سنگ مرمر و سنگ صابون، مجسمه از جنس سنگ مرمر، دستبند از جنس نقره و یک عدد زنجیر سفید و همچنین تعداد 94 عدد مهره و تعداد 21 عدد انگشتر که به صورت ماهرانهای در خودرو جاساز شده بودند، کشف شد.
وی با بیان اینکه در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر و به همراه اشیاء عتیقه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور است و شهروندان عزیز در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟