آیه‌نگاشت/سبقت گرفتن در کار خیر


آیه‌نگاشت/سبقت گرفتن در کار خیر

گروه چندرسانه‌ای ـ تاکید قرآن بر سبقت گرفتن نسبت به کار خیر است چنان‌که در آیه 48 سوره مائده آمده است: «... فَاسْتَبِقُوا الخَیْرَاتِ.... در کارهاى نیک بر یکدیگر سبقت گیرید».

به گزارش ایکنا از لرستان، در برخی از آیات قرآن‌کریم ازجمله 26 اعراف، 74 توبه، 216 بقره، 184 بقره، 48 مائده، 213 بقره، 110 بقره و 24 فجر نمونه‌هایی از کارهای خیر معرفی شده است و تاکید قرآن بر سبقت گرفتن نسبت به کار خیر است چنان‌که در آیه 48 سوره مائده آمده است: «وَأَنزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْکِتَابِ وَمُهَیْمِنًا عَلَیْهِ فَاحْکُم بَیْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءکَ مِنَ الْحَقِّ لِکُلٍّ جَعَلْنَا مِنکُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَکِن لِّیَبْلُوَکُمْ فِی مَآ آتَاکُم فَاسْتَبِقُوا الخَیْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ فِیهِ تَخْتَلِفُونَ».

آیه‌نگاشت/سبقت گرفتن در کار خیرخدای متعال در این آیه فرموده است: «و ما این کتاب [قرآن] را به حق به‌سوى تو فرو فرستادیم در حالى‌که تصدیق‏‌کننده کتاب‌هاى پیشین و حاکم بر آن‌هاست پس میان آنان بر وفق آن‌چه خدا نازل کرده حکم کن و از هواهایشان [با دور شدن] از حقى‌که به‌سوى تو آمده پیروى مکن براى هر یک از شما [امت‌ها] شریعت و راه روشنى قرار داده‌‏ایم و اگر خدا می‎‏خواست‏ شما را یک امت قرار می‎‏داد ولى [خواست] تا شما را در آن‌چه به شما داده است بیازماید پس در کارهاى نیک بر یکدیگر سبقت گیرید بازگشت [همه] شما به‌سوى خداست آن‌گاه درباره آن‌چه در آن اختلاف می‎‏کردید آگاه‌تان خواهد کرد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس