سازمان زیباسازی آثار جشنواره هنر مقاومت را در تهران به نمایش می گذارد


سازمان زیباسازی آثار جشنواره هنر مقاومت را در تهران به نمایش می گذارد

دبیر کل پنجمین جشنواره هنر مقاومت از همکاری با سازمان زیباسازی برای نمایش آثار برگزیده جشنواره هنر مقاومت در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست پنجمین جشنواره هنر مقاومت پیش از ظهر امروز شنبه 29 دی ماه با حضور مسعود نجابتی دبیر کل پنجمین جشنواره هنر مقاومت، سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی این جشنواره، مسیحا ربیعی کارگردان ویژه برنامه تلویزیونی «نقطه» در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.

مسعود نجابتی در این نشست گفت: جشنواره هنر مقاومت تا آن مقداری که ما در اهداف اش پیش بینی می کردیم موفقیت هایی کسب کرد؛ دلیل تاخیری که در زمان برگزاری جشنواره هم پیش آمد استقبال هنرمندان از این جشنواره بود.

دبیر کل پنجمین جشنواره هنر مقاومت با اشاره به برگزاری 20 کارگاه در سراسر کشور با همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان گفت: این کارگاه ها برای نخستین بار در برخی از شهرستان ها برگزار شد و با استقبال مواجه ش؛. از 12 ورک شاپ از این این کارگاه ها به صورت سه روزه برگزار شدند که خروجی آثار این کارگاه ها به جشنواره راه پیدا کرد و در اکران آثار به نمایش درمی آید.

مسعود نجابتی با اشاره به معرفی نشدن هنرهای تجسمی در بین مردم اظهار کرد: در شورای سیاستگذاری جشنواره هنر مقاومت به این نتیجه رسیدیم که رشته هنرهای تجسمی درست معرفی نشده اند و یکی از اهداف اساسی ما در این جشنواره معرفی این رشته های هنری به مردم بود؛ در همین راستا در یک برنامه تلویزیونی همزمان با جشنواره رشته های تجسمی را معرفی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره هنر مقاومت همزمان با جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از 4 تا 24 بهمن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می شود.

وی با بیان اینکه در بخش پرچم و کتیبه سعی می کنیم با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و سازمان تبلیغات آثار را در سایر شهرها ارایه کنیم؛گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام آمادگی کرده است که آثار برگزیده جشنواره هنر مقاومت را در شهر تهران اکران کند.

دبیر کل پنجمین جشنواره هنر مقاومت با بیان اینکه کیفیت آثار از ویژگی های این دوره جشنواره بود، اظهار کرد: در این جشنواره شورای سیاستگذاری تصمیم بر آن داشت که آمار ارایه نکند و تنها بر کیفیت محصولات تاکید داشته باشد به همین خاطر داوری آثار بسیار سخت گیرانه بود و آثاری برای اکران انتخاب شدند که ارزش نمایش را داشته باشند و برای ارایه عمومی نیز مشکلی نداشته باشند.

مسعود نجابتی درباره انتشار کتاب جشنواره هنر مقاومت گفت: تولید کتاب برای جشنواره بسیار هزینه بر است، امسال می خواستیم جشنواره با حداقل هزینه برگزار شود، چاپ کتاب را به خاطر هزینه سنگین صرف نظر کردیم اما آثار هر بخش را در قالب محصول ارایه می کنیم؛ در حوزه تصویرسازی دو مجموعه چهل تایی چهلچراغ و چهل کلمه را برای کودک و نوجوان ارایه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: محصولات تایپوگرافی قابلیت استفاده و چاپ بر روی تی شرت را دارد و می تواند جایگزین تی شرت هایی باشد که با آرم و نوشته های خارجی در بازار ارایه می شود و مناسب سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیست.

مسعود نجابتی تاکید کرد: تمام سعی ما بر این بود که تلاش هنرمندان در حد یک گالری و آرشیو نباشد و این آثار به سطح جامعه راه پیدا کند و ما در این مسیر هدف مان ارایه هنر کاربردی بود نه هنری که زینت المجالس باشد.

دبیر کل جشنواره هنر مقاومت در مورد عدم حضور بخش بین الملل در پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: ما امسال به دلیل نوسانات قیمت دلار بخش بین الملل نداشتیم و چون موضوع این جشنواره هم چهلمین سال پیروزی انقلاب بود سعی کردیم به مشکلات و معضلات جامعه خودمان بپردازیم و این مطالبات در کارگاه های موضوعی متفاوت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در سال های گذشته که بخش بین الملل داشتیم موضوعاتی مثل فلسطین، داعش و ترامپ وجود داشت و ما به این مباحث می پرداختیم اما امسال تمرکز بر مشکلات داخلی است.

نجابتی درباره بخش پژوهش پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: در بخش پژوهش از حضور استاد دالوند محروم ماندیم اما با وجودی که کار تا 60 درصد پیش رفته بود اما هنوز میزانی کار انجام نشده را دریافت نکردیم از طرف خانواده دالوند نیازمند حضور آثار خود ایشان بودیم اما سعی کردیم بعد از برگزاری جشنواره بخش پژوهشی را نیز جمع آوری و به سرانجام برسانیم.

وی درباره تفاوت جشنواره هنر مقاومت و جشنواره هنرهای تجسمی نیز اظهار کرد: جشنواره تجسمی فجر کارکرد دیگری دارد و موضوع آن آزاد است و پوششی در حوزه هنرهای تجسمی دارد اما جشنواره مقاومت موضوع تعریف کرده است و به دنبال پاسخی بصری به معضلات و مشکلات کشور است. در جشنواره هنر مقاومت هنرمندان آثاری مختص به جشنواره تولید و ارایه می کنند.

گفتنی است در این نشست پوستر پنجمین جشنواره هنر مقاومت با حضور دبیران کل و اجرایی رونمایی شد.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)