رای گیری سرنوشت ساز سنای آمریکا


«میچ مک کانل» رهبر فراکسیون جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا روز شنبه از رای‌گیری برای طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درخصوص بازگشایی بخش‌های تعطیل شده دولت این کشور، با وجود مخالفت نمایندگان دمکرات خبر داد.

رای گیری سرنوشت ساز سنای آمریکا

ترامپ گفته بود که در چارچوب این طرح پیشنهادی حاضر است در قبال تامین بودجه 5 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک، برای گروهی از پناهجویان غیرقانونی حق اقامت موقت صادر کند.
این طرح همان ابتدا با مخالفت اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شد.
«نانسی پلوسی» رئیس این مجلس در زمان ارائه این طرح، آن را غیرسازنده خواند و گفت: دمکرات‌ها امیدوار بودند که رئیس جمهوری، تمایل به بازگشایی دولت داشته باشد تا در ادامه به گفت وگوهای ضروری درخصوص مسائل امنیت مرزی پرداخته شود.
وی ادامه داد: بعید است هیچ یک از مواد پیش بینی شده، در مجلس نمایندگان تصویب شود.
با وجود این مخالفت، سنای آمریکا قصد دارد این هفته طرح یاد شده را به رای بگذارد.
رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا روز شنبه در این ارتباط گفت که معتقد است این طرح، زوایای مختلف خواسته‌های دو حزب این کشور را مورد توجه قرار داده است.
مک کانل ادامه داد: قصد دارم این هفته طرح را به جریان بیندازم. با همکاری دو حزب، سنا لایحه را به سرعت برای اقدام مقتضی به مجلس نمایندگان خواهد فرستاد.
با وجود اظهارات این مقام جمهوریخواه، بعید است طرح مورد اشاره در مجلس نمایندگان به تصویب برسد.
اختلاف‌ها برسر هزینه‌های ساخت و ساز دیواری است که دولت این کشور می‌خواهد در مرز با مکزیک بسازد.
تامین هزینه‌های این دیوار که از وعده‌های انتخاباتی جمهوری آمریکا بوده، تاکنون مورد موافقت قانونگذاران آمریکایی قرار نگرفته است.
این موضوع موجب رد لایحه بودجه از سوی کاخ سفید و تعطیلی یک چهارم از نهادهای دولت فدرال این کشور به علت عدم تامین بودجه مورد نیاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا