بازی حذفی در ورزشگاه «خوش‌یمن»


بازی حذفی در ورزشگاه «خوش‌یمن»

آرمان-تیم‌ملی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا به مصاف تیم‌ملی عمان می‌رود. این بازی از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه محمد بن‌زاید، همان ورزشگاهی که ایران در آن تیم یمن را 5 گله کرد، برگزار می‌شود؛

‌ ‌کی‌روش چه گفت؟

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی با عمان در خصوص اینکه بازیکنان ایران چقدر برای این بازی انگیزه دارند چون عمان به‌عنوان تیم سوم به این مرحله رسیده، اظهار کرد: تیم عمان تیم خوبی است، از این پس نتایج مرحله گروهی مهم نیست و 16 تیم بازی‌های سختی دارند. بازی‌ها حساس است و تیم عمان هم آماده‌سازی خوبی داشته است. از 25 بازی 16 برد دارند و 7 مساوی و 2 باخت در کارنامه دارند. به‌خصوص در 3 بازی اخیر و با توجه به کادر خوبی که دارند بسیار قوی عمل کردند اما مطمئنا بازی روز یکشنبه 50 به 50 است و هر تیمی که خوب کار کند برنده خواهد بود. کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار یک رادیوی آلمانی مبنی بر اینکه بزرگترین تغییرات در فوتبال ایران چه مسائلی بوده و اینکه چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا ایران بر قله آسیا باقی بماند، گفت: اگر بخواهم در مورد روند فوتبال ایران رخ داده بگویم مطلب بسیار جالبی دارم ولی نه امروز! ما امروز گروهی از بازیکنان را داریم که میلیون‌ها هواداران دارند، همه تمرکز ما روی این بازی است، البته احساساتی بودن این بازی می‌تواند تاثیرگذار باشد. همه‌چیز برای برنده و هیچ برای بازنده است، جای افسوسی هم برای تیم بازنده وجود ندارد. کی‌روش در مورد اینکه آیا امکان دارد در صورت قهرمانی شما با تیم‌ملی ایران همکاری کنید، گفت: بله البته! اگر شما بازی‌ها را ببرید همیشه این پیشنهادها وجود دارد، بازی روز یکشنبه 50- 50 است، مطمئنا با تمرکز بالا باید به بازی روز یکشنبه فکر کنیم، دوست دارم فقط به سرمربی و بازیکنان عمان برای بازی روز یکشنبه فکر کنم و امیدوارم برنده بازی شویم. وی در خصوص آخرین شرایط جهانبخش گفت: مطمئنا بازی قبل تست خوبی برای او بود. سعی کردیم با مراقبت این تصمیم را بگیریم. او با توجه کادر پزشکی آماده است البته باید مراقب باشیم چون نمی‌خواهم قدم رو به عقبی داشته باشیم. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ملی چین مبنی بر اینکه آیا بازی روز یکشنبه که نزدیک 9 شب برگزار می‌شود تاثیری در روند تیم شما دارد یا خیر گفت: مطمئنا ما خوب بازی خواهیم کرد، سعی کردیم در این چند روز ساعت تمرین را با وضعیت بدنی بازیکنان تطبیق و تغییر بدهیم و نگرانی از این مساله نداریم. مطمئنا برای بازی روز یکشنبه با آمادگی کامل به زمین خواهیم رفت.

‌ ‌صحبت‌های شجاعی

مسعود شجاعی کاپیتان تیم‌ملی ایران در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر عمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا گفت: ما هر بازی‌ای که انجام می‌دهیم و در هر تورنمنتی که شرکت می‌کنیم و لباس تیم‌ملی را می‌پوشیم، انرژی مثبت و حمایت مردم را داریم. در هر بازی و هر دقیقه که برای تیم‌ملی بازی می‌کنیم، گوشه‌ای از ذهن و قلب ما مردم هستند. می‌دانیم که برای مردم، فوتبال بیش از یک بازی است و خیلی وقت‌ها برایشان مسکن است. خیلی از مشکلات با یک برد تیم‌ملی فراموش می‌شود. ما این را خیلی خوب درک می‌کنیم، به‌خصوص وقتی بازی‌های مهم را می‌بریم، به ایرانی بودن خودم افتخار می‌کنم. می‌دانیم که ما با یک تلاش بیشتر، چقدر می‌توانیم روی مردم تاثیر بگذاریم. او درباره تیم عمان و اینکه آیا می‌توان این تیم را برد، گفت: مشخصا برای تیم عمان احترام زیادی قائلیم چون تاریخ نشان داده در ۱۰ سال اخیر بازی‌های سختی برابر عمان داشته‌ایم. ما تیم عمان را خوب آنالیز کردیم و خوب بازی‌های‌شان را دیده‌ایم به‌خصوص بازی‌هایی که در مرحله گروهی انجام داده‌اند. با آمادگی کامل مقابل عمان ظاهر می‌شویم ولی می‌دانیم روز یکشنبه کار سختی داریم. باید خیلی باهوش باشیم و سخت تلاش کنیم. ما آمدیم تا ۷ فینال را برگزار کنیم و این بازی چهارمین فینال ماست و فینال مهمی است و با تمام تمرکز می‌رویم تا بازی روز یکشنبه را انجام دهیم. روز یکشنبه هم هر تیمی که باهوش‌تر باشد و بیشتر تلاش کند برنده می‌شود.

‌ ‌هیجان‌زده

پیم فربیک در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ایران گفت: خیلی‌ هیجان‌زده هستیم که مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی خواهیم کرد. آنها همانند ژاپن در جام‌جهانی عملکرد خیلی خوبی داشتند از‌ این‌رو بازی در چنین بازی‌هایی برای ما شگفت‌انگیز است. وی اضافه کرد: ایران بازیکنان باکیفیتی دارد، اما باید همان کاری که در مرحله گروهی از خود ارائه دادیم را در بازی مقابل ایران تکرار کنیم و خیلی مهم است که خوب بازی کنیم و تسلیم نشویم و تا آخرین لحظه بجنگیم. فربیک عنوان کرد: بار دیگر باید بگویم که بی‌صبرانه منتظر بازی با ایران در یک ورزشگاه زیبا هستیم که بازی شگفت‌انگیزی خواهد شد. فربیک گفت: تا پای جان خواهیم جنگید. واقعیت این است که خوشحالیم که در جمع 16 تیم برتر این تورنمنت هستیم و به‌دنبال ارائه یک بازی خوبی مقابل ایران هستیم.

‌ ‌هراس عمانی‌ها

به گزارش روزنامه الوطن عمان، بازی بعدی تیم‌ملی فوتبال عمان برابر ایران نیازمند حمایت موسسه‌های دولتی و خصوصی عمان از هواداران فوتبال جهت ورود به ورزشگاه محمد بن‌زاید باشگاه الجزیره امارات است. این یک مساله ملی و وطنی است و تمام کسانی که دارای توانمندی مالی هستند باید زمینه حضور تعداد زیادی از هواداران فوتبال را در بازی برابر ایران فراهم کند. این روزنامه عمانی در ادامه نوشت: تیم‌ملی فوتبال عمان در آستانه یکی از مهم‌ترین بازی‌های آسیایی خود قرار دارد و از سویی حضور توده عظیمی از تماشاگران ایرانی در ورزشگاه محمد بن‌زاید باشگاه الجزیره انکارناپذیر است. هدف تیم‌ملی فوتبال ایران رسیدن به جام قهرمانی ملت‌های آسیا است و می‌خواهند با جام به تهران بازگردند. عمان نیز در 3 بازی مرحله گروهی سطح فنی بسیار خوبی از خود ارائه داد و امیدواریم روز یکشنبه شب خبرهای خوبی از امارات داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان