قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی، عامل اقتدار و توسعه پایدار ایران


قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی، عامل اقتدار و توسعه پایدار ایران

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور: قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی عامل اقتدار و توسعه پایدار ایران است

قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی، عامل اقتدار و توسعه پایدار ایرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مهدی جمالی نژاد در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: شهرداری‌ها یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه و پایداری کشور هستند، اما مهمترین شاخصه در توسعه پایدار موضوع اقتدار است، کشوری که اقتدار نداشته باشد پایدار نیست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: وجود و ادامه اقتدار در هر کشوری نیازمند سه مولفه است. مولفه اول قدرت خدادادی است که شامل بستر‌های توسعه و منابع طبیعی و شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین تاریخ آن کشور می‌شود. مولفه دوم، قدرت اکتسابی از جمله قدرت علمی، نظامی و فرهنگی است و مولفه سوم که مهمترین عامل اقتدار است، قدرت گفتمانی است که ملت ایران با رهبری امام راحل نخستین بار آن را تجربه کرد، قدرتی که مبتنی بر گفتمان استکبارستیزی و برائت از شرق و غرب بود.

جمالی نژاد تصریح کرد: آنچه می‌تواند شهر‌ها را بانشاط و پویا کند، رویکرد فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌ها در کنار کار‌های عمرانی است و این که برای اداره شهر‌های خود حرف جدیدی داشته باشیم و در عرصه گفتمان سازی برای شهر‌ها وارد حوزه عمل شویم. خوشبختانه امروزه کارکرد شهرداری‌ها عوض شده است و غیر از فعالیت‌های عمرانی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی نیز فعالیت کنند و موفق باشند.

معاون وزیر کشور در ادامه از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بندرعباس خبر داد و افزود: این نمایشگاه از یکم تا سوم اسفند در بندرعباس برگزار خواهد شد.

جمالی نژاد افزود: سعی کرده ایم این نمایشگاه را در یک استان محروم برگزار کنیم و در استان بوشهر و شهر بندرعباس میزبان بسیاری از وزرا و مسئولان از جمله وزیر کشور باشیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر ضرورت توزیع مناسب فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی گفت: این فعالیت‌ها باید در نقاط مختلف شهر و استان‌های مختلف توزیع و در مناطق کم برخوردار نیز زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در چهل سالگی انقلاب فراهم شود. همچنین فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند از سالن‌ها و فرهنگسرا‌ها به معابر و فضا‌های باز شهر گسترده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !