حمله هوایی آمریکا به عناصر الشباب 52 کشته برجا گذاشت


حمله هوایی آمریکا به عناصر الشباب 52 کشته برجا گذاشت

الجزیره-ایرنا- فرماندهی نظامی ارتش آمریکا در آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد در اثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی به منطقه جوبا در سومالی ، 52 عنصر گروه الشباب کشته شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای سومالیایی « وارد هیر نیوز »، فرماندهی نظامی ارتش آمریکا این اقدام را پاسخی به حمله روز شنبه نیروهای الشباب به پایگاه نظامی نیروهای دولتی سومالی دانست.
مسئولان نظامی سومالیایی در استان جوبا لند نیز در این خصوص گفتند، این حمله هوایی شماری از جنگجویان الشباب را هدف قرار داد که روز گذشته با خودروهای بمب گذاری شده به یک پایگاه نظامی در 370 کیلومتری موگادیشو حمله کرده بودند.
الشباب هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
تارنمای «الصومال الجدید » دو روز پیش نیز اعلام کرده بود، 32 عنصر مسلح الشباب در جریان درگیری با نیروهای ارتش در استان «هیران» واقع در مرکز این کشور کشته شدند.
«احمد محمد تریشدو» فرمانده ارتش سومالی در استان هیران گفت، جنگجویان الشباب قصد باجگیری از مردم در شهر «محاس» را داشتند اما نیروهای ارتش به کمک مردم شتافته و 32 نفر از آن ها را از پا درآوردند.
خبرگزاری رسمی سومالی نیز روز گذشته نوشت، نیروهای ویژه ارتش سومالی با همکاری نیروهای آمریکایی یک عملیات ضد شبه نظامیان الشباب در شهر «یوالی » واقع در منطقه جوبا انجام داده و 20 عنصر تروریستی را کشتند.
الشباب جمعه گذشته به یک کاروان نیروهای نظامی اتیوپیایی در مرکز سومالی حمله کرد.این گروه ادعا کرد در این حمله بیش از 57 سرباز اتیوپیایی را کشته است.
الشباب سه شنبه گذشته نیز به یکی از مناطق مرفه نشین در پایتخت کنیا حمله کرد و دست کم 21 نفر را به قتل رساند.
جنبش جوانان مجاهدین معروف به 'الشباب' یک گروه سومالیایی است که از سال 2012بخشی از شبکه القاعده شده‌ است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال 2015 کنترل شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.
برخی منابع شمار جنگجویان الشباب را بین هفت تا 9 هزار نفر برآورد کرده اند.
الشباب مهرماه سال گذشته یک حمله تروریستی بزرگ در موگادیشو انجام داد که بنا بر اعلام «عبدالرحمن عمر یریسو» وزیر اطلاع رسانی این کشور، در اثر آن 358 نفر کشته و 228 نفر دیگر زخمی شدند.
خاورم **2041**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس