لزوم استفاده بهینه از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم


لزوم استفاده بهینه از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ظرفیت بسیار خوبی در مجموعه دفتر تبلیغات وجود دارد که در حوزه‌های متعددی مشغول به فعالیت هستند

لزوم استفاده بهینه از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر سید سعیدرضا عاملی در جلسه مشترک با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بحث کلی را با دستگاه‌ها شروع کرده ایم و با حدود ۴۰ دستگاه نامه نگاری کرده ایم تا مسیر ورودی شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حوزه اجرا به حوزه سیاست گذاری متمرکز کنیم.

وی گفت: در این نامه نگاری‌ها از دستگاه‌های مربوطه خواسته ایم تا انتظارات خود از شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کنند و به ما بگویند که چه نهاد‌هایی باید تأسیس کنیم، چه اسناد و آیین نامه‌هایی نیاز دارند و کدامیک از اسناد مصوب شورا در حوزه وظایف آن‌ها نیاز به بازنگری دارد؟

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: در حوزه فرهنگ اگر بتوانیم سند مستقلی راجع به توسعه فرهنگ اسلامی تدوین کنیم قابل توجه است.

دکتر عاملی گفت: ما به مسائل فرهنگی بیشتر به شکل گفتاری و رسانه‌ای نگاه می‌کنیم حال آنکه خیلی از مسائل فرهنگی ما مربوط به عرصه عمل است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سه عنصر شهروندی در مسائل اجتماعی کشور باید مورد شاخص حقوق اجتماعی در یک کشور اقلیت‌ها – چه دینی اجتماعی و سیاسی- این‌ها اگر احساس امنیت و آرامش کنند ما پیشرفت کرده ایم

وی گفت: عنصر دوم شهروندی نظام حقوقی است و بحث اخلاق حرفه‌ای و کد‌های مسؤولیت اجتماعی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه دفتر تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تنها چیزی که اکنون می‌تواند رسانه‌های اجتماعی را محدود کند همین فعالیت در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی است.

دکتر عاملی گفت: عنصر سوم مسأله تعلق اجتماعی است که ناشی از تأمین دو عنصر قبلی است و مقام معظم رهبری هم به آن توجه دارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و روحانیت همگی در یک ظرف مشترک فعالیت می‌کنند و شایسته است در نظام روزمره‌ای که وجود دارد به اهمیت این مسأله توجه داشته باشیم.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: باید از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به نحو بهینه استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس