نتانیاهو پیش از سفر به چاد: این سفر، ایران و فلسطینیان را خشمگین می‌کند


نتانیاهو پیش از سفر به چاد: این سفر، ایران و فلسطینیان را خشمگین می‌کند

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی راهی چاد شده که پیش از ترک سرزمین های اشغالی ادعا کرد که این سفر باعث نگرانی و خشم ایران و فلسطینیان می شود. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی شبکه خبری «آی 24 نیوز»، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش های خود برای عادی سازی […]

نتانیاهو پیش از سفر به چاد: این سفر، ایران و فلسطینیان را خشمگین می‌کند

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی راهی چاد شده که پیش از ترک سرزمین های اشغالی ادعا کرد که این سفر باعث نگرانی و خشم ایران و فلسطینیان می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی شبکه خبری «آی ۲۴ نیوز»، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش های خود برای عادی سازی روابط میان این رژیم و کشورهای عربی و مسلمان، صبح امروز (یک شنبه) سرزمین های اشغالی را به مقصد چاد ترک کرد جایی که قرار است در یک سفر چند ساعته با «ادریس دبی»، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کند.

نتانیاهو طی سخنانی پیش از آن که هواپیمای حامل وی در سفر به چاد به پرواز درآید، اظهار داشت: برای آن که یک راه جدید تاریخی و مهم را باز کنم، راهی چاد می شوم، یک کشور مسلمان بزرگ که با لیبی و سودان مرز مشترک دارد؛ این سفر بخشی از تحولاتی است که در جهان عرب و اسلام به وجود می آوریم؛ به شما وعده دادم که این مسئله روی خواهد داد؛ از آن جا مژده های بزرگی برای شما می آورم و کشورهای دیگری نیز در راه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره همچنین مدعی شد: این سفر من، ایران و فلسطینیان را بسیار نگران می کند بلکه باعث خشم شدید آنها خواهد شد؛ آنها تلاش کردند این سفر را ناکام بگذارند با این حال تلاش هایشان شکست خورد.

در همین راستا نیز، کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو در دیدار با دبی، پیشنهاد کمک عملی این رژیم به چاد در زمینه تامین امنیت مرزهای مشترک خود با لیبی، تقویت نیروهای این کشور و جلوگیری از ورود عناصر مسلح «گروه های تروریستی» را مطرح خواهد کرد جایی که به احتمال زیاد دو طرف در این رابطه به توافق دست می یابند.

برخی منابع در این باره اعلام کردند که در گفت و گوهای نتانیاهو و دبی همچنین مسئله بازگشایی حریم هوایی چاد به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی با هدف کاهش زمان پروازهای میان سرزمین های اشغالی و کشورهای آمریکای جنوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت جایی که مسئولان برآورد می کنند در صورت استفاده از حریم هوایی این کشور به جای دور زدن قاره آفریقا از طریق دریای مدیترانه، زمان طی این مسیر سه تا چهار ساعت کاهش می یابد.

کانال مذکور در حالی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به چاد که قرار است تنها چند ساعت به طول بینجامد و به بازدید از کاخ ریاست جمهوری محدود شود را تاریخی خوانده که در سال ۱۹۶۹ میلادی نیز «گلدا مئیر»، نخست وزیر وقت این رژیم به این کشور مسلمان واقع در قاره آفریقا سفر کرده بود.

کانال دوازدهم همچنین از برخی مسئولان که نام آنها فاش نشده، نقل کرده که به احتمال زیاد در جریان سفر نتانیاهو به چاد، از سر گیری روابط دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و این کشور مسلمان واقع در مرکز قاره آفریقا پس از قطع آن در سال ۱۹۷۲ میلادی، اعلام خواهد شد.

یادآور می شود که دبی از زمان رهبری یک کودتای نظامی در سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون به عنوان رئیس جمهوری چاد فعالیت می کند و در اواخر ماه نوامبر سال گذشته نیز راهی بیت المقدس اشغالی شد و با نتانیاهو دیدار کرد تا به نخستین رئیس جمهوری این کشور مسلمان تبدیل شود که به سرزمین های اشغالی سفر می کند.

خبر اصلی را در آی۲۴نیوز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در