رویترز: ترامپ مقابل دمکرات ها کوتاه می آید


رویترز: ترامپ مقابل دمکرات ها کوتاه می آید

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا که نزدیک به یک ماه است برای به دست آوردن بودجه دیوار مرزی با مکزیک دولتش را تعطیل کرده، قصد دارد با امتیاز دادن در امور مهاجرت به دمکرات ها قائله تعطیلی دولت را ختم کند.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های آگاه در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند که وی قصد دارد شنبه شب در یک سخنرانی برای ختم قائله تعطیلی دولت فدرال این کشور امتیازی در زمینه مهاجرت به دمکرات ها بدهد.
به گفته این مقام ها، ترامپ در حالی که از 5.7 میلیارد دلار بودجه مورد درخواست خود برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک کوتاه نمی آید، قصد دارد تداوم قانون داکا را بپذیرد.
قانون داکا در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از کسانی که در کودکی از سوی والدینشان به صورت غیرقانونی به این کشور آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.
لغو این قانون با انتقاد گسترده از سوی دمکرات ها روبرو شد و اعضای دمکرات کنگره آمریکا مقابل این اقدام ترامپ از تصویب بودجه مورد نظر وی برای دیوار مرزی جلوگیری کردند.
دمکرات ها 1.3 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک که از شعارهای انتخاباتی ترامپ بوده موافقت کرده اند اما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است تا زمانی که 5.7 میلیارد دلار تصویب نشود، دولت را تعطیل نگه می دارد.
مقام های آگاه گفته اند که مایک پنس معاون ترامپ، جرد کوشنر داماد و مشاور او و میک مولوانی رئیس تازه منصوب کارکنان کاخ سفید در تصمیم ترامپ برای کوتاه آمدن از موضعش برای بازگشایی دولت نقش داشته اند.
دولت فدرال آمریکا از 22 دسامبر سال 2018 (یکم دی ماه) به دلیل شکست دمکرات های کنگره و ترامپ در رسیدن به توافقی بر سر قانون بودجه تعطیل شده است.
این تعطیلی که در حال نزدیک شدن به یک ماه است طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا است و حدود 800 هزار نفر از کارمندان دولتی این کشور را بدون حقوق گذاشته است.
شبد**9416**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس