افزایش تحرکات گروههای عراقی برای اخراج آمریکایی‌ها


افزایش تحرکات گروههای عراقی برای اخراج آمریکایی‌ها

سفر خارج از عرف «دونالد ترامپ» به عراق، عزم گروههای سیاسی این کشور را برای تصویب هر چه سریعتر قانون خروج نیروهای خارجی، دو چندان کرده است.

خبرگزاری فارس: هر چند قانون الزام کشورهای خارجی برای خارج کردن نیروهای خود از عراق کماکان در حد حرف مانده است؛ اما گروههای مخالف حضور آمریکا در عراق بر عزم خود در این راستا تأکید می‌کنند.

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، گروههای عراقی پیش‌بینی می‌کنند که قانون خروج نیروهای خارجی از عراق که وعده بسیاری از نمایندگان پیش از انتخابات بود، تا ماه فوریه آتی به مراحل خوبی برسد.

سفر شبانه و خارج از عرف دونالد ترامپ به عراق، عاملی شده است تا گروههای مخالف آمریکا تحرکاتشان را برای تصویب قانون مذکور در پارلمان افزایش دهند. همزمان گروههای مردمی نیز عزم خود را برای برگزاری تظاهرات علیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق نیز افزایش داده‌اند و روز گذشته (جمعه) نیز تظاهراتی با این هدف در بغداد برگزار شد.

به نوشته الاخبار، تحرکات ضد آمریکایی که در حال حاضر در موضع‌گیری‌های فردی خود را نشان می‌دهد؛ در روزهای آتی تشکیلاتی خواهد شد و همراه با موج ضد آمریکایی در منطقه در عراق نیز سازمان‌دهی‌تر پیش برود. در این راستا «منصور البعیجی» نماینده ائتلاف «دولت قانون» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفته است: «قانون خروج نیروهای خارجی آخرین مراحل خود را طی می‌کند و به زودی به هیأت رئیسه پارلمان خواهد رفت تا در برنامه کاری قرار گیرد.»

او گفت که اکثر گروههای سیاسی به این قانون رأی مثبت خواهند داد؛ قانونی که به حاکمیت عراق مربوط می‌شود و توافق شده است تا این قانون بدون وقت‌کشی به پیش برود.

این نماینده پارلمان عراق توضیح داد که قانون مذکور، خروج تمامی نیروهای خارجی و تخلیه کلیه پایگاهها حتی در اقلیم کردستان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!