نقش متروی تهران در کاهش آلودگی هوای پایتخت
ابرشهر تهران روزانه شاهد بیش از 18 میلیون سفر شهری است؛ آلودگی هوا و ترافیک فزاینده و لجام گسیخته مدت هاست که جزو دغدغههای اصلی شهروندان و مدیریت شهری پایتخت به شمار می آید و غریب به اتفاق کارشناسان و مسئولان، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را تنها راهکار برون رفت از این بحران میدانند، ناوگانی که براساس آمار از ابتدای بهره برداری تاکنون از...
به گفته نوبخت، انجام سفرهای شهری با متروی تهران و حومه در نه ماه نخست سال ۱۳۹۷ باعث شده تا ۸۱۰ هزار تن گاز Co۲ وارد هوای تهران نشود، ضمن آنکه سفرهای انجام شده با متروی تهران و حومه در این مدت مانع از انتشار ۱۱۳ هزار تن گازهایCo ، NOX، So۲، PM۱۰و HCشده است.
وی در این خصوص افزود: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای افزایش ظرفیت ناوگان در خطوط موجود به تجهیزات و به خصوص به واگن های بیشتری نیاز دارد که مستلزم تامین بودجه از سوی نهادهای ذیربط است اما این شرکت از آبان ماه ۱۳۹۶ علی رغم همه محدودیت ها و فشارها در خصوص کمبود بودجه و مشکلاتی که براثر تحریم ها بر سرراهش قرار گرفته سعی کرد تا با بهره وری حداکثری از ظرفیت و امکانات موجود باز هم نسبت به ارتقا سطح خدمات به مردم گام بردارد که کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یکی از این موارد است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: از آبان
ماه ۱۳۹۶، حداقل فاصله حرکت قطارها در خطوط ۱ ، ۲ و ۴ متروی تهران از ۵
دقیقه به ۴ دقیقه کاهش یافت ضمن آنکه این زمان در خط ۳ از ۱۸ دقیقه به ۹
دقیقه و سپس در دی ماه ۹۷ از ۹ دقیقه به ۷ و نیم دقیقه رسید.
در خط ۵ هم به منظور رفاه بیشتر حال مسافران، در آذر ماه ۱۳۹۶ تعداد واگنهای قطارهای خط پنج مترو از ۸ واگن به ۹ واگن افزایش یافت ضمن آنکه مسافران این خط در سال ۱۳۹۷ هم شاهد افزایش قطارهای تندرو از ایستگاه کرج به ایستگاه تهران بودند.