«احمدی‌نژاد» می‌خواهد یک سلبریتی‌ باشد؟


«احمدی‌نژاد» می‌خواهد یک سلبریتی‌ باشد؟

امروز در شبکه‌های اجتماعی ترند داغ خاصی وجود نداشت و بیشتر پست‌های پربازدید و پر بحث ته‌مانده‌های بحث‌های پنجشنبه و جمعه بود.

محمدحسین نجاتی: ۸ سال تجربه ریاست جمهوری و حالا حدود ۱۲ سال در معرض توجه رسانه‌ها بودن، از محمود احمدی‌نژاد یک شخصیت آشنا به فعالیت‌های رسانه‌ای ساخته است.
او امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر شد و باز با ژست‌های خاص خود در معرض دوربین عکاسان خبری قرار است و همین باعث شد امروز عکس‌های زیادی از او در شبکه‌های اجتماعی دست و به دست شود.
امروز در شبکه‌های اجتماعی ترند داغی وجود نداشت و بیشتر پست‌های پربازدید و پر بحث ته‌مانده‌های بحث‌های پنجشنبه و جمعه بود. ترجمه غلط صحبت‌های کی‌روش و واکنش جواد خیابانی مجری و گزارشگر فوتبال در اینستاگرام بیشتر دیده شد و در توییتر باز بحث‌هایی از دیوارنگاره‌های میدان ولیعصر به چشم می‌خورد.
فضای تلگرام هم متاثر یک فیلم تلخ از تبریز بود. فیلمی که در آن گروهی از جوانان به بهانه پرتاب برف دو شهروند زن را مورد آزار قرار دادند.



توییتر: احمدی‌نژاد می‌خواهد یک سلبریتی‌ باشد؟

محمود احمدی‌نژاد یکی از معدود مسئولانی است که تولید محتواهایی مخصوص توییتر دارد. پیام‌های انگلیسی زبان او و معرفی خود به سبک و سیاق توییتری‌ها در این شبکه اجتماعی، دقیقا آن چیزی است که نشان می‌دهد او به دنبال ترمیم چهره خود در شبکه‌های اجتماعی است. او در محتواهایی که از خود در این شبکه اجتماعی انتشار می‌دهد، به زبان شبکه‌های اجتماعی نزدیک می‌شود و می‌توان به جرات گفت او در سبک و سیاق سلبریتی ساختن از خود در شبکه‌های اجتماعی است، حتی اگر خیلی در این تقسیم بندی جا نگیرد. حالا عکس‌های او در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله تصاویری بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

او در همه تصاویر چهره خندانی دارد و انگشت‌های خود را به نشانه پیروزی نشان می‌دهد و واکنش‌ها نیز به تصاویر او متفاوت است. یکی از کاربران در این‌باره نوشته:« تصاویر او را فراموش نمی‌کنیم تا بار دیگر در چاه عمیق دورویی سقوط نکنیم» یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با نام امید بی نوشته :« این آدم خیلی روحیه بالایی داره، انصافا توان میخاد این همه فعال بودن و پیگیر بودن»

«احمدی‌نژاد» می‌خواهد یک سلبریتی‌ باشد؟
دیگر مساله‌ای که در توییتر طی یکی دو روز اخیر محل بحث بوده، مربوط به دیوارنگاره‌ جنجالی میدان ولیعصر است که پیش از این بارها سوژه بحث بوده. آخرین بار انتشار تصویری از مردم ایران و حمایت از بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی سوژه بحث‌ها در توییتر شد و انتقاد عمده کاربران این بود که چرا در این طراحی‌ها هیچ زنی حضور ندارد؟
حالا دوباره این انتقاد درباره دیوارنگاره‌ میدان ولعیصر مطرح شده. در این زمینه حجت نظری عضو شورای شهر تهران نوشت:« این اولین بار نیست که #دیوارنگاره_میدان_ولیعصر حاشیه‌ساز می‌شود. از جام‌جهانی فوتبال گرفته تا دانش و توان فضایی کشور، گویی #زنان جای عده‌ای را تنگ کرده‌اند. سازمان زیباسازی قول داده به عنوان متولی تبلیغات و منظر شهری به موضوع ورود کرده و از اکران طرح‌های ضدزن جلوگیری کند.» ماجرا از این قرار است که دیوارنگاره از توان فضایی ایران طراحی شده و در میان افراد حاضر در تصویر هیچ زنی در میان افراد فعال حضور ندارند و فقط دو زن تماشاگر فعالان حاضر در عکس هستند. برخی کاربران هم نظرات متفاوتی داشتند و یکی از کاربران توییتر به نام مهرداد نوشت: حقوق #زنان فقط اونجاش که اعضای #شورای_شهر_تهران و #سلبریتی ها از نبودن خانم میان شهدای بزرگوار در #دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)، یقه میدرند؛ اما برای دستگیری بی دلیل #مرضیه_هاشمی اجالتا روزه ی سکوت گرفتند.»

اینستاگرام: ته‌مانده‌های دعواهای کی‌روشی

اظهارنظری از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، آن‌هم در روزهایی که تیم ملی ایران بازی‌های سخت و سرنوشت‌سازی را در پیش‌رو دارد، تقریبا بخش زیادی از فضای اینستاگرام را طی دو روز اخیر اشغال کرده است. ماجرا از این قرار بود که کی‌روش در حاشیه یکی از مصاحبه‌هایش با خبرنگاران عنوان کرده بود که در برخی هزینه‌ها دچار مشکل هستیم و این اظهارنظرها با مشکلات مالی مردم ایران تحلیل شد. بعد از آن خبرنگاران ورزشی عنوان کردند صحبت‌های کی‌روش درست ترجمه نشده. اما آنچه که بیش از همه به این ماجرا دامن زد، واکنش‌های جواد خیابانی به صحبت‌های کی‌روش بود که خیلی‌ها این واکنش را احساسی و عجولانه خواندند.

در همین بیش کارلوس کی‌روش نیز در پیامی اینستاگرامی نوشت: « این بسیار ناراحت کننده است که برخی از منابع همچنان با پافشاری در تلاش هستند که اذهان عمومی ایرانیان را گمراه کرده، با گذاشتن حرفهایی در دهان من و نسبت دادن کارهایی به بنده که هیچ گاه انجام نداده ام. این تلاشی مستقیم برای لطمه زدن به وجهه و اعتبار بنده در مقابل هواداران فوتبال ایران است. همان گونه که شما متوجه هستید من تنها میتوانم مسئولیت کامل را برای صحبت ها و اقدامات خودم پذیرا باشم. بعد از گذشت هشت سال در ایران، اخلاق مداری حرفه ای من در کار و در زندگی، نتایج و دست آوردها، خود به صورت بسیار قوی و بدون هیچ تردیدی، گویای همه چیز است.»

«احمدی‌نژاد» می‌خواهد یک سلبریتی‌ باشد؟

تلگرام و فیلمی تلخ از تبریز

دست به دست شدن فیلمی تلخ در فضای تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی یکی از موضوعاتی بود که به صورت غیررسمی در تلگرام مطرح شد. یکی از کاربران درباره این ماجرا نوشت: « دخترای بیچاره رد میشن یه سری انسان بی فرهنگ بهشون برف پرت میکنن و تعرض میکنن»
فیلمی که خیلی زود با واکنش رسمی پلیس همراه شد و فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری عاملین ایجاد مزاحمت به شهروندان در پارگ ائل گلی تبریز خبر داد. تا جایی که سرهنگ فرهنگ نوروزی در تشریح این خبر گفت: به دنبال بارش برف در تبریز، تعدادی از شهروندان در روز جمعه در پارگ ائل گلی حضور یافته و مشغول تفریح و شادی بودند که چند نفر افراد فرصت طلب، برای ۲ نفر از شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و آنها را مورد اذیت قرار می‌دهند.

اما یکی از پربازدیدترین بخش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، برش‌هایی از فیلم‌ها، کلیپ‌ها و برنامه‌های طنز است. در این حوزه «جناب‌خان» ستاره عروسکی برنامه خندوانه از شبکه نسیم یکی از پرطرفدارهاست. نسیم ادبی، بازیگر سریال شهرزاد، شب گذشته مهمان برنامه خندوانه بود و در بخشی از این برنامه جناب خان در نقش شهرزاد سکانسی را مقابل او بازی کرد که در این ویدئو می‌بینید. ویدئویی که دیشب در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام بازدید بالایی داشت.

۴۲۴۲

کد خبر 1223965

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق