جدیدترین جزئیات از وضعیت بازداشت مرضیه هاشمی


جدیدترین جزئیات از وضعیت بازداشت مرضیه هاشمی

جبلی گفت: شبکه‌های صدا و سیما و پرس تی وی مقصد اصلی محاکمه هستند و خانم هاشمی به دلیل همکاری با این شبکه دستگیر شده است.

جدیدترین جزئیات از وضعیت بازداشت مرضیه هاشمی
پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در گردهمایی فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب در محکومیت بازداشت غیر قانونی مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی گفت: چند روزی است که از دستگیری ایشان می‌گذرد و دولت آمریکا طرف اصلی این شکایت است و به نوعی مقابل خانم هاشمی قرار گرفته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد شخص جان بولتون در پشت این عمل قرار گرفته و این اقدام کاملا سیاسی است. دولت آمریکا به دنبال اهداف سیاسی و پروپاگاندا خواندن شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما از جمله پرس تی وی است.

وی ادامه داد: خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی و خبری آمریکا به راحتی در ایران فعالیت می‌کنند، اما ما بدون اینکه فعالیتی در آمریکا داشته باشیم از کمترین حق انسانی خبرنگار ما جلوگیری می‌شود و او را بازداشت می‌کنند.

جبلی با اشاره به اینکه ما از دو روز قبل، از دستگیری ایشان اطلاع داشتیم، اما گمان می‌کردیم که اشتباهی رخ داده است، عنوان کرد: روز گذشته پایگاه خبری رویترز مطلبی را به نقل از یکی از مقامات آمریکایی منتشر کرد که به دلیل آنکه شبکه ایرانی پرس تی وی در دادگستری آمریکا ثبت نشده است؛ همکاری ایشان با این شبکه غیر قانونی بوده است.

وی افزود: آمریکا در هر بار سفر، برای ایشان مشکلاتی را ایجاد می‌کردند، اما این بار خانم هاشمی پس از تماس با خانواده خود از رفتار وحشیانه پلیس آمریکا پرده برداری کردند.

جبلی در پایان با بیان اینکه پس از دادگاه مشخص شد که جرم ایشان به نوعی همکاری با پرس تی وی است، تصریح کرد: خانم هاشمی به عنوان شاهد به دادگاه احضار شده است و به نظر می‌رسد به نوعی شبکه‌های صدا و سیما و پرس تی وی مقصد اصلی محاکمه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس