جنگ خلیج فارس شروع شد


بازی حساس عراق و قطر در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا با سه ستاره رنگ بوی دیگری دارد.

بازی عراق – قطر در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا بلی تردید یکی از حساستین و جذابترین بازی های این مرحله است. دو غول دیروز و امروز عربی در حالی به مصاف هم می روند که مناقشات قدیمی در حاشیه خلیج فارس روی این دیدار سایه انداخته. سه اتفاق از سه چهره خاص از عراقی ها در این بازی بیش از همه به چشم می آیند.

ستاره عراقی در ترکیب قطر!

حضور بازیکنان دوملیتی در ترکیب تیم قطر با جنجال جدیدی در آستانه جدال حساس این تیم با عراق روبرو شده است. در پی رویارویی قطر و عراق در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019 حضور یک بازیکن عراق الاصل در ترکیب عنابی ها با جنجال های گسترده ای از سوی رسانه های بغداد مواجه شده است. بسام هشام مدافع شماره 15 قطر که در بازی های مرحله گروهی نمایش تاثیرگذاری در ترکیب عنابی ها داشت بنا به اعلام رسانه های بغداد از خانواده ای ورزشکار در عراق متولد شده اما حالا برای قطر مقابل تیم آبا و اجدادی باید به میدان برود. بنا به اعلام سایت عراق اسپورت پدر بسام هشام دو دهه قبل بازیکن تیم های الزورا و الطلبه محسوب می شد و بارها با پیراهن تیم ملی در میادین بین المللی به میدان رفته است. به نوشته این سایت حضور بسام هشام عراقی در ترکیب قطر مقابل شیرهای بین النهرین از جمله اتفاقات نادر و تاسف برانگیز محسوب می شود. جالب این که پدر بسام هشام در واکنش به جنجال های رقم خورده مدعی شد بسام از سنین کودکی در دوحه رشد کرده و فوتبال خود را مدیون قطر است از همین رو با تغییر تابعیت حالا پیراهن عنابی ها را برتن کرده چون در عراق هیچ باشگاهی به او بها نداد و همواره در تست های فنی او را خط می زدند.

عدنان: آرزوهای عراق سقف ندارند

علی عدنان ملی پوش عراقی می گوید آن ها می خواهند تا فینال و قهرمانی پیش بروند. علی عدنان ستاره تیم آتالانتا و بازیکن تیم ملی عراق در این باره اظهار داشت: ما به شهر ابوظبی رسیدیم و بلافاصله تمریناتمان را آغاز کردیم برای بازی مقابل قطر در یک هشتم نهایی. ما از لحاظ بدنی و هم روحی-روانی بسیار آماده و عالی هستیم و خودمان را برای بازی بعدی آماده می کنیم. او درباره حریف تیم ملی عراق در یک هشتم هم گفت: تیم قطر بسیار تیم خوبی است و آمادگی بسیار خوبی دارد، با آمادگی بالا به مسابقات می آیند و از لحاظ فنی هم روی روال خوبی قرار دارند. بازی آسانی نخواهد بود برای هر دو طرف اما ما می خواهیم راه خودمان را ادامه دهیم و در بازی برنده شویم و پیروزی را به دست بیاوریم. عدنان درخصوص شناخت آن ها از تیم ملی قطر هم اظهار داشت: کاتانچ بازی آخر قطر را از نزدیک دید و اطلاعات بسیار خوب و کلیدی را به دست آورد و نقاط ضعف این تیم را فهمید که ما سعی می کنیم از آن ها استفاده کنیم. ما این اعتماد به نفس را داریم که به مراحل بالاتر صعود کنیم، جایی که آرزوهای ما سقف ندارد و می خواهیم تا فینال پیش برویم.

جنگ خلیج فارس شروع شد---

همام: بیرانوند و ایران را گیج کردم

طارق همام به رسم همه ماه های حضور در تهران که با هر مصاحبه خود دست به جنجال آفرینی می زند، در امارات و در جریان جام ملت های آسیا نیز ترک عادت نکرده و و این بار نیز در آستانه بازی حساس مرحله یک هشتم برابر قطر صحبت هایی انجام داد که می تواند برای او حاشیه ساز شود. ستاره عراقی استقلال می گوید علاقه دارد به لیگ امارات بازگردد و این موضوع برای او یک افتخار است. همام که سابقه بازی در الظفره را دارد، با ابراز امیدواری از بازگشت به لیگ امارات، گفت: دوست دارم به فوتبال امارات برگردم. بازی کردن در لیگ امارات باعث افتخار بازیکنان عراقی است و من نیز به این موضوع افتخار می کنم.

همام در بخش بعدی صحبت های خود درباره حضور در تهران و بازی برای استقلال گفت: بازی کردن در استقلال به من کمک کرد تا نقاط ضعف و قوت ایران را بشناسم. بازیکن عراقی استقلال که سابقه دیدار با علیرضا بیرانوند را داشت، در انتهای بازی با دروازه بان ایران به گرمی خوش و بش کرد. او در این باره گفت: علیرضا شخص بسیار خوش‌رو و محترمی است. او به شوخی به من بعد از بازی گفت که در تقابل با تو گیج شدیم و تو ما را اذیت کردی و نمی دانیم دقیقا در کدام پست به میدان می روی.

12

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)