انتقاد وزیر خارجه فلسطین از همراهی کشور‌های عربی با معامله قرن


انتقاد وزیر خارجه فلسطین از همراهی کشور‌های عربی با معامله قرن

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان ضمن ابراز نگرانی از عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی، افزود کشور‌های حاشیه خلیج فارس با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» همراه شده‌اند.

خبرگزاری فارس: «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان که برای شرکت در اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در لبنان به این کشور سفر کرده، طی اظهاراتی از همراهی کشور‌های عربی با طرح آمریکا برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، المالکی گفت: تشکیلات خودگردان از توطئه جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری برای هدفی مشکوک نگران است.

وی در ادامه از عادی‌سازی علنی و غیرعلنی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: کشور‌های (حاشیه) خلیج (فارس) توجه خود را به نزاع با ایران محصور کرده‌اند و فلسطین دیگر در جدول توجهات سیاسی یا مالی آن‌ها قرار ندارد. حرفی شیرین به ما تحویل می‌دهند و همزمان با توطئه معامله قرن همراه می‌شوند.

ریاض المالکی سپس به فشار‌های آمریکا بر تشکیلات خودگردان و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود بخش زیادی از کمک مالی که آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند هلند، دانمارک و نروژ به تشکیلات خودگردان داشته‌اند به بهانه حمایت تشکیلات از خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی، قطع شده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران