دو گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق کویر مرنجاب نجات یافتند


دو گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق کویر مرنجاب نجات یافتند

حسین انصاری فرد شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار دنیای سفر اظهار داشت: با برقراری تماس شامگاه چهارشنبه از طرف خودروهای عبوری گردشگران مبنی بر گرفتار شدن 2 گردشگر سوئیسی در باتلاق های کویر مرنجاب و درخواست امدادرسانی آنان، بلافاصله تیم های امداد و نجات کلوپ سافاری استان اصفهان به همراه نیروهای محلی به کویر مرنجاب این شهرستان اعزام شدند. وی...

رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: ۲ گردشگر سوئیسی که با یک دستگاه خودروی کمپر خارجی در کویر گرفتار شده بودند توسط نیروهای کلوپ سافاری استان اصفهان و راهنمایان محلی شهرستان آران و بیدگل پس از ۳ روز گرفتاری نجات یافتند.

حسین انصاری فرد شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار دنیای سفر اظهار داشت: با برقراری تماس شامگاه چهارشنبه از طرف خودروهای عبوری گردشگران مبنی بر گرفتار شدن ۲ گردشگر سوئیسی در باتلاق های کویر مرنجاب و درخواست امدادرسانی آنان، بلافاصله تیم های امداد و نجات کلوپ سافاری استان اصفهان به همراه نیروهای محلی به کویر مرنجاب این شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: با مشخص شدن موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر مرنجاب و با توجه به صعب العبور بودن قسمتی از مسیر، نیروهای کلوپ سافاری با کمک ۵ دستگاه خودرو کمک دار محلی، خودرو گرفتار در باتلاق را به مسیر جاده اصلی هدایت کردند و گردشگران خارجی به سفر خود ادامه دادند.

وی همچنین از حادثه مشابهی برای ۲ گردشگر هلندی که چند روز پیش گرفتار در باتلاق نمک شده بودند خبر داد و گفت: در آن حادثه نیز دو گردشگر خارجی پس از ساعت ها سرگردانی توسط کلوپ سافاری نجات پیدا کردند.

دو گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق کویر مرنجاب نجات یافتند

وی با توصیه به گردشگران و خصوصا گردشگران خارجی برای بازدید از کویر مرنجاب گفت: به دلیل گستردگی کویر، گردشگران بدون همراه داشتن راهنمای محلی که اشراف کامل به این منطقه دارند از سفر به کویر خودداری کنند.

به گزارش دنیای سفر، فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی و انتظامی، نبود امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی و در مقابل دریافت مبلغ هایی قابل توجه در ورودیه کویر مرنجاب از کاستی های بارز این منطقه به شمار می رود؛ به طوری که در سال های گذشته دهها نفر در این منطقه گم شده و سه نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.

منطقه گردشگری مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود. شهرستان آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس